Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Arno Eko- Kvalitet ?

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
FLK
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 04 mar 2007 12:19
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Jylland

Arno Eko- Kvalitet ?

Indlæg af FLK » 04 mar 2007 12:41

Kender nogen til kvaliteten på piller fra ARNO-EKO's fabrik i Polen?

Overvejer at købe lidt "stort" ind, men vil ikke brænde inde med 24t dårlige piller.

/FLK


nissen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 26 dec 2006 19:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gludsted, Midtjylland

Indlæg af nissen » 04 mar 2007 21:54

Hej FLK, jeg købte sidste år - har været godt tilfreds, gode hårde piller, god brændværdi, minimalt smuld - men ikke rent træ... der var lidt forskelligt plast rester at spore i nogen af sækkene.
Nogen har haft bøvl med smuld i dem.
Generelt så har de nok ikke 100% den samme opfattelse af kvalitet som os danskere.
Jeg ville dog personligt ikke betænke mig ved at handle der igen - ring til Justyna - hun skriver/taler godt engelsk. De arbejder tæt sammen med PL-spedition i Horsens - så det er nemt hvis du ikke selv kender noget til spedition.
All the best
/Nissen

Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker » 04 mar 2007 22:42

Hej FLK

Jeg har også købt en del Træpiller i Polen hos Arno-Eko men er ikke helt tilfeds med kvaliteten men har ikke haft problemer med at fyrer med dem (efter en del stillen på fyret ) , men ved andre af dem jeg har købt hjem sammen med ikke har været helt tilfedse de har ikke rigtig kunne få fyret til at køre på dem (Kæmpe slag masse i herden) og som nissen skriver vil jeg heller ikke tvivle på at handle med dem igen , Men og nu kommer det jeg vil ikke købe så stort ind hos dem igen når jeg kan finde samme kvalitet god elller dårlig (kan diskuteres ) til billigere penge her hjemme .

Fik da 96 ton hjem fra Arno-Eko i 2006 og fik selv 1 - 6 paller med 1000 kg på fra hver træk der kom hjem så må da sige jeg prøvet stikprøver af deres træpiller.

Men du kan se lidt mere om erfaringer med Arno-Eko piller på dette link

http://www.dincomputerbutik.dk/piller.htm

M.V.H. Tommi Fisker

holm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 18 jan 2007 23:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af holm » 05 mar 2007 09:46

Min erfaring med Arno-Eko er at det er løst pressede piller med tvivlsomt indhold af bark og træ. En hel del smuld i sækkene. Din Twin Heat er så til gengæld bedøvende ligeglad med konsistensen :) Men til gengæld synes jeg at en løs pille har betydeligt ringere brændværdi end en hård pille.
Du kan evt. købe et ton til at prøve med hos http://www.madsenbio.dk jeg mener endda han har en afdeling i Østjylland også.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 05 mar 2007 09:53

holm skrev:Min erfaring med Arno-Eko er at det er løst pressede piller med tvivlsomt indhold af bark og træ. En hel del smuld i sækkene. Din Twin Heat er så til gengæld bedøvende ligeglad med konsistensen :) Men til gengæld synes jeg at en løs pille har betydeligt ringere brændværdi end en hård pille.
Du kan evt. købe et ton til at prøve med hos http://www.madsenbio.dk jeg mener endda han har en afdeling i Østjylland også.
Hmm, Arno Eko til 2000,-
Hvem var det der sagde at træpille forhandlerne ikke tjener noget :lol:

Det bliver i hvert fald IKKE den slags kvalitet der kan købes gennem vores indkøbsforening.
MvH Ulrik©


holm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 18 jan 2007 23:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af holm » 05 mar 2007 10:19

Jeg har konfronteret ham med priserne, så skal du høre en voksen mand på 110kg. klynke.....
Jaaaamen kvalitet, fragt, moms (uhauha!) o.s.v. :)

nissen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 26 dec 2006 19:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gludsted, Midtjylland

Indlæg af nissen » 05 mar 2007 10:19

Hej - nej det lyder helt galt :)
en 1500 krone seddel vil jeg max give for dem... vil helt klar også anbefale at gå efter en bedre kvalitet til indkøbsforeningen!
Det bliver spændende at se hvad det bringer....
All the best
/Nissen

Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker » 05 mar 2007 10:46

Hejsa

Hans priser er da helt hen i vejret , hvis man vil sælge Arno-Eko piller må de max koste 1500 kr pr. ton og så leveret i 25 kg sække ellers kan man lige så godt købe en anden Kvalitets træpille

Ja bliver spændende at se hvad det bliver til

M.V.H. Tommi Fisker

Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Indlæg af Rene`larsen » 05 mar 2007 11:07

hvad koster træpillerne da for et tons hvis man aftager 24ton hvis de skal sælges for 1500 kr

MVH RL

nissen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 26 dec 2006 19:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gludsted, Midtjylland

Indlæg af nissen » 05 mar 2007 13:04

Jeg kunne have dem hjemme til 1500 ved 24 ton - Madsen ligger nok en noget større ordre - og deraf får han sikkert en væsentlig anden pris.
All the best
/Nissen


Besvar