Køb af nyt stoker fyr??

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
jepster
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11 mar 2010 11:48

Køb af nyt stoker fyr??

Indlæg af jepster »

Hej

Jeg står og skal have nyt fyr da den gamle salemander er stået af!

Jeg har kigget en del på forskellige pillefyr og er faldet over et ADP20 Analog Fuldautomatisk stokerkedel

Link:http://www.altra.dk/index.php?varenumme ... hhkat=1546

Blandt andet fordi der står den også kan fyre med træ?

Er der nogen der har erfaring eller har hørt om dette fyr?

Mvh Jeppe

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Køb af nyt stoker fyr??

Indlæg af leo-pol »

har ingen erfaring og har heller aldrig set det....
og det lyder da okay det de skriver....
syntes bare at de skriver....Kedlen forbrænder med en effektivitet på ca.85% træpiller...
ligger det ikke noget under alle andre..... skulle vel gerne op min. 90%.....!!!
men da jeg søgte på nettet efter et "kompi".... rendte jeg ind i nogle stykker....
og har så efterfølgende været rundt på messer og markeder for at tjekke dem....
og der var et eller andet ved dem alle som jeg syntes var mindre smart.....og ville blive træt af i det lange løb....
genneralt var det mulighederne for at fyre med brænde der enten var for klundetet eller også var indfyrings lugen meget lille.... eller....eller...ja... der var faktisk en hvor man skulle bruge den nederste luge til både indfyring og til aske-opsamler....
fair nok.... men man skulle helt ned og ligge på knæ og næsten kravle ind i den for at smide brænde i...
og det holder sku ikke i længden
efter at havde set dem i "live".... stod jeg med valget mellem multiheat.. og KSM....
multiheat syntes jeg virkede meget stort og måske lidt klundetet.... selv om det er et lækkert fyr..
men KSM`n var hvist på en eller anden måde bare kærlighed ved første blik..........den blev valget....
jeg har ikke nået at køre ret meget, men jeg tror at jeg vil blive fuld tilfres med selve opbygning af fyret...
jeg er ivertilfælde ikke stødt på noget enu som jeg ville have skulle være anderledes......
men de ligger så også i en lidt anden prisklasse.....
men jeg vil da helt klart råde dig til at se den i "live".... så man kan hive og glo ind i den...
jeg er glad for at jeg ikke bare valgte ud fra beskrivelse og billeder......!!!

mvh leo-pol
Besvar