hvad skal man give for 1 rumeter træ

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Meldgård
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 132
Tilmeldt: 11 jan 2010 21:58

Re: hvad skal man give for 1 rumeter træ

Indlæg af Meldgård »

Skov og Naturstyrelsens prisliste på skovet træ opdateret 01.02.10
Bøg 7-40 cm 340-400
Bøg over 40 cm 310-370
Andet løv 7-40 cm 285-335
Over 40 cm 255-300
Nål 230-250
Priser incl moms

hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: hvad skal man give for 1 rumeter træ

Indlæg af hudle »

super... det jeg lige kan finde koster 175+ moms.... Så er jeg på 220 og så er der fragt oveni... og det er for stakrummeter.. eller kasserummeter om man vil... så ender det i 398 pr. rummeter med fragt... Det er vildt.. jeg har mulighed for at købe blandet løv i bure med to rummeter for 800 for 2,1 rummeter savet og flækket.. Ellers skal jeg købe det i 3 meter stykker og selv save og flække og så ender vi på de 398 for gran...

Skov og naturstyrelsen er ikke meget billigere.. deres fastmasse tal for rummeter er også pebrede priser..

JEg kan ikke finde noget andet i området der er billigere end det her...

Men er vi på 100 + moms så vil jeg også gerne arbejde lidt for det.. men når det er så dyrt det der er skovet og man selv skal lave alt arbejdet så er det andet billigere med burene og det er leveret...
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
Claus Birth
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 28 dec 2006 14:09
Mit fyr: Baxi, MultiHeat 1,5 m. iltst.
Areal: 160+60m2
Brændsel: Træpiller, blæst ind
Fremviser gerne i postnummer: 4140
Dagligt forbrug: godt 25kg.
Årligt forbrug: ca.9 ton
Geografisk sted: Lammestrup, Midtsjælland
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: hvad skal man give for 1 rumeter træ

Indlæg af Claus Birth »

Træ har samme brændværdi, uanset træsort.
Et kilo af varen lige tørt har den samme brændværdi.
Det er oftest billigst selv at save og flække brændet, i forhold til at skulle betale andre for det arbejde.
Hvornår skal det bruges? husk tørretid på hen imod 2 år for "frisk"-fældet træ.

Hilsen

Claus Birth :great:
Det er ingen skam at gøre tingene rigtigt. Uvidenhed fritager ikke for ansvar.
Selvgjort er ofte velgjort.
Brugeravatar
andersen2009
Stoker X
Stoker X
14
Indlæg: 421
Tilmeldt: 30 aug 2009 18:08
Mit fyr: Roca kedel
Areal: 166
Brændsel: træpiller, korn og 135 rør-solfanger
Fremviser gerne i postnummer: 5874
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 4 tons
Geografisk sted: 5874 Hesselager

Re: hvad skal man give for 1 rumeter træ

Indlæg af andersen2009 »

Meldgård » 08 Mar 2010, 21:36 skrev:Skov og Naturstyrelsens prisliste på skovet træ opdateret 01.02.10
Bøg 7-40 cm 340-400
Bøg over 40 cm 310-370
Andet løv 7-40 cm 285-335
Over 40 cm 255-300
Nål 230-250
Priser incl moms
Så er det her vist næsten lige så billigt :oops:

http://www.woodlife.dk/html/brande.html
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: hvad skal man give for 1 rumeter træ

Indlæg af Klaus »

Jamen det var da oplagt dem der har forbindelser til billigt træ, smider et link eller et telefonnummer :great:
Jeg er da aftager af en 10-40 M3 hvis prisen er rigtig :welcome: inc levering selvfølgelig.

Meldgård
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 132
Tilmeldt: 11 jan 2010 21:58

Re: hvad skal man give for 1 rumeter træ

Indlæg af Meldgård »

Det er det jeg altid har sagt Andersen,der er nogen der er gode til at tjene penge.
Jeg kan da give det råd til Klaus og andre,at hvis man kan aftage omkring 50 rm.hvad der svarer til et helt lastvognstræk +/- afhængigt af træsort,to naboer kunne også gå sammen,så ring til en af de vognmænd der har skovbiler,de har kontakt til mange skovejere,store og små,så kan man få prisen incl. lev.og sådan en Wekendleveranse kunne måske forhandles ned i et fornuftigt prisleje icon_cheesygrin.gif
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: hvad skal man give for 1 rumeter træ

Indlæg af hudle »

ja det er rigitg.. men skov og naturstyrelsen er lige så "billig" som det træ jeg kan få i bure... Og det er her og nu jeg står og skal bruge noget og så koster det jo ekstra.. troede bare træ i stakke i skovkanten var til at købe til rimelige penge, men nej.. så betaler jeg hellere 20-30 kroner mere pr rummeter og får det hjem i et bur og kaster det direkte i fyret.. Men til næste sæson må jeg have skaffet mig en kontakt..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Meldgård
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 132
Tilmeldt: 11 jan 2010 21:58

Re: hvad skal man give for 1 rumeter træ

Indlæg af Meldgård »

Nåee da da hudle--træ til næste år;det bliver sq svært at få stokeren til at køre jævnt på det tror jeg LAUGHT~211.GIF
Ok jamen hvis det er her og nu du skal bruge træet kan du nok heller ikke regne med det der ligger i skoven er tørt nok til at fyre med her og nu,men de bure du nævner er vel dem de kalder trætårne i byggemarkederne,men det er vel også ok,lidt dyrt måske.
Hvordan går det iøvrigt med soloen,er i blevet venner :cheers:
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: hvad skal man give for 1 rumeter træ

Indlæg af hudle »

arrh de tårne er ikke så dyre for jeg får nogen der er skæve som vognmandeni kke gider køre med... Så får jeg dem til en temmelig ok pris.. der forhandles lidt og så er vi enige på et tidspunkt.. hihi.. Jaaa meldgaard jeg tror nok der er skiftet ud til næste år.. men nu må vi se.. måske det træ jeg skal bruge til næste år skal flises i stedet til en stoker der kan køre med det.. har jo kigget pillefyr, men også lidt på stoker.. sådan en DB stoker ser nu ikke værst ud og prisen er rimelig ok...

Vi bliver aldrig venner.. jeg har startet fyret ca 6 gange i dag.. det er jo kun én gang i timen... :shock:
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Meldgård
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 132
Tilmeldt: 11 jan 2010 21:58

Re: hvad skal man give for 1 rumeter træ

Indlæg af Meldgård »

Det er træls når det driller,har du renset kedlen fuldstændig som Tarm foreskriver burde det køre,det er jo en udmærket kedel,må jo håbe du får skik på den hvis du fortsat vil fyre med træ.
Hvis du vil fyre med træ fra skoven,er det ved at være sidste udkald med at få det savet og kløvet,ellers kniber det med at få det tørt nok til fyringssæsonen begynder

Besvar