Forkert vist ydelse

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
Nautrup
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26 feb 2009 10:52
Mit fyr: Woody 40kW samt Opop H430 kedel.
Areal: 293 +uisoleret 1.sal
Brændsel: 6 mm piller fra OK
Fremviser gerne i postnummer: 7870
Dagligt forbrug: 70-80kg
Geografisk sted: Nautrup (mellem Skive og Nyk M.)
Kontakt:

Forkert vist ydelse

Indlæg af Nautrup »

Efter at mit Woody har kørt upåklageligt, gennem et stykke tid, er det begyndt, at give nogle underlige aflæsninger.
Det startede, efter jeg havde renset det (Kedel, røgrør, askeskuffe. Det hele blæst igennem med trykluft osv.).
Lemmen i bunden af kedlen, er lagt korrekt på plads og håndtag bag kedel trukket ud.
Ny afvejning er foretaget, og indtastet.
Efter alt dette er ydelsen faldet..
Det viser nu 18.3 Kw ved 100% drift, selvom jeg har foretaget de nødvendige indstillinger mht mætning og snegl ydelse. Og ydelse på fyret er sat til 24 Kw.
Det burde vise (0.97*4.8*51.6)/10 = 24.02 Kw ved 100% drift.
Desuden er min røgtemperatur røget gevaldigt i vejret. Til tider helt op til 170gr.
Samtidtg medfører den lavere ydelse, at det, en meget stor del af tiden, kører 100%.
Mine PID er:
P: 1.6
I: 0.25
D: 6.9
Hvad gør jeg (forkert)?

Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Forkert vist ydelse

Indlæg af Falck »

Om den viser 18 eller 24 kw kan man jo ikke se på den graf du uploader, men den man kan se lige nu, så kører den jo ikke ret længe på de 100%. Jeg er faktisk næsten villig til at påstå at du kan nøjes med 16 kw sådan som det ser ud på dine grafer.
Der er kun den peak ved 17 tiden der varer i ca 20 min, men med 16 kw havde den bare kørt i 30 istedetfor.
Istedet for at lave den om, kan du også bare lave max drift om til 75% eller der omkring
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted
Besvar