Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hmmmmmm

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: hmmmmmm

Indlæg af agentjensen » 24 feb 2010 07:41

Købeloven kort:
du har 24 måneders reklamationsret mod fabrikationsfejl.
(ikke slidtage og selvforskyldte fejl)
de første 6 måneder er under formodningsreglen = at produktet har været defekt leveret = du har krav på ombytning, reperation eller pengene tilbage. - forhandler skal evt bevise du har andel i skaden hvis de ikke vil dække.
De efterfølgende 18 måneder har du reklamationsret - dvs du kan reklamere over defekter som du mener produktet har haft hele tiden (ikke fejl som opstår pga drift)......bevisbyrden er din som forbruger.

Mange forhandlere vælger at give 12 mdr garanti = 12 måneder reklamationsret under formodningsreglen.
Til gengæld er de ikke til at snakke med efter de 12 måneder - men hvis et produkt har været fejlbehæftet fra start SKAL de hjælpe dig.
Jeg mener din bevisførelse er klar - du har haft masser af problemer som du kan henvise til.

Konklution som jeg ser det:
Vvs-eksperten skal hjælpe dig med at løse dit problem.
Hvis jeg var vvs-eksperten ville jeg skynde mig at sende en tekniker ud til dig og få ham til at løse dit problem.
Det hedder også kundeservice :-) :-)

som forhandler kan det koste mere at holde på sin ret - end at give god service.

(jeg er selv erhvervsdrivende)

Mvh
AgentJensen / Michael.


pesen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20 jan 2009 20:45

Re: hmmmmmm

Indlæg af pesen » 26 feb 2010 09:50

malle&frolle » 23 Feb 2010, 23:00 skrev:Nogen der ved hvad man har af garanti på sit kl fyr????mit er 14 mdr gammelt...Har lige måtte spendere 4000kr på nyt gear,snegl og styring...Da vvs eksperten siger der kun er 1 års garanti på fyret...???
Kom så hjem med den nye styring i dag og sætter lortet til og den går direkte på alarm og displayet er på polsk....aaaaarrrrrrg...Og kan ikke gå ind og rette sprog da den er i alarm..Og kan ikke se hvad det er for en da lortet står på polsk....Har prøvet at varme alle følere op uden held...Så imorgen er det 3 dag hos vvs eksperten...Kan ikke passe man skal bruge så mange penge og tid på et 1år gammelt fyr....Har nu gået uden varme siden torsdag og er ved at være små hidsig...Især pga de løber fra deres garanti føler jeg...
Kan ikke passe at en styring skal skiftes hvert år...eller det samme med gearet...Så bliver det sku dyrt i drift
Hvordan går det, har du fået styr på dit fyr,og fået nogen hjælp til at få din garanti på fyret overholdt,
Det er godt nok mærkeligt vvs-eksperten sælger et fyr til private gør det selv folk og når så det går i stykker bruger de den ,at man selv har pillet ved fyret så dækker garantien ikke merer :oops: De ved der er et problem med gearet på deres kl2 fyr da der er mange der er ude for det samme.

Besvar