Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

nyt fyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: nyt fyr

Indlæg af Ulrik » 25 feb 2010 15:06

Vedr. konstateringen af den manglende opdatering af MST's hjemmeside, så skal det ikke ses som et angreb på hverken dig eller dit indlæg.

Som sagt blot en konstatering som vel nok bunder i en stor skuffelse over at noget der kunne have været så godt, gik hen og blev langt under middelmådigt.

Der er INGEN der bebrejder dig at linke til MST's hjemmeside.
Det er bebrejdelse af MST og altså ikke dig.
MvH Ulrik©


Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: nyt fyr

Indlæg af mejeristen » 25 feb 2010 16:30

1. Enig med Ulrik i indholdet af hans seneste indlæg

2. Vedr. mine kommentarer omkring KSM's troværdighed. tja jeg mener nu engang at det er bedst at søge den slags oplysninger hvor man kan være sikker på at svaret er upartisk, og kan man ingenlunde være når det drejer sig om anprisning af en vare.

3. MHT mine udtalelser vedr. KSM's prøvningsattester, så kan du (Meldgård) da på ingen måde påstå at jeg ikke har læst dem igennem INDEN jeg kom med mine kommentarer vedr. kedlernes manglende godkendelse til fyring med brænde i forhold til EN 303-5

Jeg har tværtimod inden jeg skrev som jeg gjorde læst prøvningsattesterne for flg. kedler:

KSM-Multistoker 175-13
KSM-Multistoker 275-18
KSM-Multistoker 375-35

Og intet sted står der noget som tydeliggør at kedlerne er godkendt til fyring med brænde (selv om at der i beskrivelsen af anlægget stå at man manuelt har mulighed for at fyre med brænde) Der imod står der tydeligt at kedlerne at teste med autumatisk fyring (træpiller)


Til sidst vil jeg gøre opmærksom på at INGEN af mine indlæg har været skrevet med person angreb som formål.!!

Jeg agter IKKE at deltage mere i denne diskution, da det efter min mening ikke tjener oprindelige spørgsmåls sag! og kun vil resultere i yderligere misforståede reaktioner fra enkelte andre deltagere i denne tråd ...OUT!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Besvar