Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rydningen af Ungdomshuset på Jagtvej i København er begyndt

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re:

Indlæg af Ulrik » 02 mar 2007 21:06

Jeg mener da heller ikke der er nogen som helst undskyldning for at smadre alt på sin vej som demonstranterne har gjort.

Men jeg er uforstående for at man ikke har forsøgt at finde en løsning INDEN man smider de unge ud af ungdomshuset.
Jeg er slet ikke i tvivl om det bedste, både for de unge og for samfundet generelt, er at de har et værested.

Ja, tænk engang på de store omkostninger det kunne have sparet samfundet hvis politikerne havde fundet en løsning INDEN de satte de unge på gaden!
Alle vidste hvordan det ville gå.
Uanset hvem der har ret, er det ikke altid klogt at sætte hårdt mod hårdt.
MvH Ulrik©


Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af Brian B » 02 mar 2007 21:08

ja så har tv avisen kommet med et bud på hva det har kostet igår 7,4 mil... det er vel bare dele det ud over de anholte, eller i det mindste de 3 mil politiet har kostet..
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 02 mar 2007 21:39

Ja som sædvanligt må vi jo konstatere det er som i den instution hvor de handikapede blev forsømt......

de politikere i kbh der kunne handle har stukket hovdet i busken og lader plejerne (politiet) stå med problemerne.... hvor er overborgmestern henne.. ja jeg spørger bare.... ja ja det er måske ikke et problem hun har skabt..... MEN hun har da heller ikke gjort hendes arbejde godt nok sorteper er bare sendt vidre til politiet..... men lur mig om det ikke bliver dem der får kritiken bagefter :-(
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
asserm
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 35
Tilmeldt: 30 dec 2006 02:36
Mit fyr: 16kw scotte anlæg
Areal: 200
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 15-18kg
Årligt forbrug: ca.5,5t
Geografisk sted: Korsør sjælland
Kontakt:

Indlæg af asserm » 02 mar 2007 22:36

man kan altid diskutere om det er det rigtige der er blevet gjort, men det der er blevet udført af politiet er jo netop at forsvare ejendomsretten, som jo meget gerne skulle være ukrængelig efter vore normer her i landet resten er vel bare "fyldstof" tilført af diverse medier politikere mv for at få os andre op af den bløde stol
og går det galt ja så kan politiet jo altid bare få skylden ikk!!!
de bedste hilsner til alle
Alex

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 335
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: Luft-Vand varmepumpe. Thermia Atec
Areal: 300
Brændsel: El
Geografisk sted: Nordvestsjælland
Modtaget likes: 4 gange

Indlæg af ktm » 03 mar 2007 09:46

Ulrik skrev:Jeg mener da heller ikke der er nogen som helst undskyldning for at smadre alt på sin vej som demonstranterne har gjort.

Men jeg er uforstående for at man ikke har forsøgt at finde en løsning INDEN man smider de unge ud af ungdomshuset.
Der, hvor kæden hoppede helt af i tiden op til rydningen, er der hvor klaphattene/voldspsykopaterne begynder at true med anvendelse af ødelæggelser, hærværk, vold og det der evt. er værre. Så har vi jo den rene og skære terrorisme.

Vi lever i og vedkender os demokrati, og kan og vil derfor ikke acceptere at en minoritet, ved brug af voldelige metoder, vil skaffe sig særrettigheder, uanset omkostningerne.

Om så politikerne har kvajet sig eller ej, skal jeg ikke kunne afgøre, men hvis de har, kan flertallet "straffe" dem ved ikke at stemme på dem, ved næste valg og så få andre politikere til at rette op på evt. fejl.

Vil man gennemtrumfe sin egen mening, må man bruge de lovlige demokratiske midler og virker de ikke, er det fordi der ikke er flertal for denne ide.

Jeg ville da også gerne have særrettigheder, så som ikke at skulle betale for udgifter til at bo, slippe for skat, få gratis piller til fyret osv, men jeg erkender at det nok ikke er en sag, jeg kan opnå et flertals tilslutning til, hvorfor jeg stikker piben ind og begynder ikke at true omgivelserne med alskens ulykker.

Et demokratisk samfund kan slet ikke tillade sig at give efter for terrorlignende trusler, uanset hvad. Giver man efter åbner man jo for Ragnarok, og det er langt lettere at tage sådant i opløbet end senere.

I bund og grund tror jeg egentlig ikke det er de uvorne og uopdragne unger som er de egentlige ophavsmænd, men derimod en mindre klike af professionelle ballademagere/voldspsykopater (som en nabo til dem så malende beskrev dem) Vi får jo refereret, hvorledes de vræler i retten, når alvoren går op for dem og de skal i en fængselscelle og sove i stedet for at komme hjem til far og mors lune villa.

mvh
ktm


Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Indlæg af Falck » 03 mar 2007 16:39

ktm skrev: Der, hvor kæden hoppede helt af i tiden op til rydningen, er der hvor klaphattene/voldspsykopaterne begynder at true med anvendelse af ødelæggelser, hærværk, vold og det der evt. er værre. Så har vi jo den rene og skære terrorisme.

Vi lever i og vedkender os demokrati, og kan og vil derfor ikke acceptere at en minoritet, ved brug af voldelige metoder, vil skaffe sig særrettigheder, uanset omkostningerne.

Om så politikerne har kvajet sig eller ej, skal jeg ikke kunne afgøre, men hvis de har, kan flertallet "straffe" dem ved ikke at stemme på dem, ved næste valg og så få andre politikere til at rette op på evt. fejl.

Vil man gennemtrumfe sin egen mening, må man bruge de lovlige demokratiske midler og virker de ikke, er det fordi der ikke er flertal for denne ide.

Jeg ville da også gerne have særrettigheder, så som ikke at skulle betale for udgifter til at bo, slippe for skat, få gratis piller til fyret osv, men jeg erkender at det nok ikke er en sag, jeg kan opnå et flertals tilslutning til, hvorfor jeg stikker piben ind og begynder ikke at true omgivelserne med alskens ulykker.

Et demokratisk samfund kan slet ikke tillade sig at give efter for terrorlignende trusler, uanset hvad. Giver man efter åbner man jo for Ragnarok, og det er langt lettere at tage sådant i opløbet end senere.

I bund og grund tror jeg egentlig ikke det er de uvorne og uopdragne unger som er de egentlige ophavsmænd, men derimod en mindre klike af professionelle ballademagere/voldspsykopater (som en nabo til dem så malende beskrev dem) Vi får jo refereret, hvorledes de vræler i retten, når alvoren går op for dem og de skal i en fængselscelle og sove i stedet for at komme hjem til far og mors lune villa.

mvh
ktm
Det er kun en skyldig part: De unge, selv.
1: Det er ikke deres hus
2: I en retsstat, skal man have lov at bruge sin ejendomsret (det er jo lige som at jeg bare begynder at pakere i Tommys garage)
3: man skal under ingen omstændigheder, give teroristerne noget under trusler
3A: MAN SKAL UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER GIVE EFTER FOR TERORISTERS KRAV.
4: Ter de sig pænt, går hjem til deres mor, så kan der forhandles. Ikke et sekundt før.
5: Og nej, "de unge" skal ikke have noget foræret hvis der ikke er hånd i hanke med det. (statslig kontrol, skal det være deres private, må de op med pungen)

Jeg, syntes at alle de tv billeder der er lavet, skal eftersees af politiet. ALLE de der har smidt ting på bålet, kastet brosten, eller hva f... de har gjort, de skal have ansigtet op i efterlyst. Så vi kan få den identifiseret, og stillet til ansvar.
Og jo der vil da være nogle der vil få smadret deres fremtid, men det får man jo også af en spritdom :-(

Jeg vil opfordre alle til at deltage i en landsindsamling til fordel for politiet, så de kan få onsdagssnegle, for er der nogle der har et lortejob, så er det squ dem.
Selvfølgelig kan der findes episoder hvor politiet er gået forlangt, men stod jeg ude midt på vejen og der landede en 2,5 kg stor brosten lige ved mine føder, er jeg ret sikker på at jeg var langt, meget langt uden for pedagoisk rækkevide.
God job folkens
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

dangman
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 45
Tilmeldt: 10 jan 2007 22:33

Indlæg af dangman » 03 mar 2007 17:54

Jeg fatter simpelthend ikke hvordan danmark hænger sammen.... det er ok at kaste brosten og molotov cocktails efter politite som vel sagtens kan kategoriseres som dødelige våben.... men politiet skyder ikke tilbage... var jeg betjent så faldt de røvhuller nok i en regn af kugler fra min mp5 ved første kast med enten sten eller brandbomber !
HATTEN AF OR DET DANSKE POLITI AT DE HAR VILJESTYRKE TIL AT FINDE SIG I DET PIS !!!!!!!

Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Indlæg af Momme » 04 mar 2007 02:20

Nu går de hvis den rigtige vej. Beborene i de remte område er gådet til modangreb og rygter sige at de endda har hevdet bukserne at nogle af demostrander der var inne og hende brænde til bål.
Mon ikke det kan køle dem af meuh.gif
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)

holm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 18 jan 2007 23:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af holm » 04 mar 2007 10:57

Jeg er helt enig med Falck og jer andre. Giv det hus 50kg. dynamit og få det jævnet. End of Story.

Vi skal satme ikke efterleve en flok tågehorns forkælede vaner. Hvis de vil have sig et hus så må de jo op med pengene, de kunne evt. starte hos mor og far i Klampenborg.
De HAR fået tilbudt flere bygninger, som de har afvist at tage i mod, så kan jeg ikke på nogen måde have ondt af at de får knippelsuppe, tåregas eller andet når de bruger terrorist lignende aktiviteter for at blive "hørt".

Men hvis vi vil problemet til livs én gang for alle, så SLUK DE KAMERAER! Hvis de ikke fik medie dækning, tror i så de gad?
(og få så købt de vandkanoner, en flok unge der bliver spulet med vand når temperaturen kun er et par grader, de skal sq nok rende hjem til Mor ;) )

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 04 mar 2007 14:57

HE HE du har fuldstændigt ret..... +reporterne er blevet taget i at kaste brosten selv skam jer :-(
bare lidt ærgeligt de ikke gjorde da det sneede så havde det været en hurtig auktion + mindre presse dækning :)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar