Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hmmmmmm

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Brugeravatar
Tass
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 512
Tilmeldt: 29 jul 2007 15:56
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 220 + 2x60 VVB
Brændsel: Piller/korn
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: NV/Sjælland
Fødselsdag

Re: hmmmmmm

Indlæg af Tass » 22 feb 2010 12:44

malle&frolle » 21 Feb 2010, 13:31 skrev:har nu fået drejet sneglen rundt så jeg kunne få ny split i men kan stadig ikke få den ud...har prøvet at sætte den til mens det hele var ude for at se hvordan sneglen kørte rundt...den køre ekstrem langsom og i hak og kan holde den stille med en enkelt hånd...
Har prøvet at pille motor af gearet og man kan se ned i den at den køre ujævn og hakker...så tror både gear og motor har taget skade af splitten er knækket og har sat sig...Og det sikkert har stået og sej trækket nogle timer mens vi var på job...Det er kun et år gammelt så der må være noget garanti der dækker rep af delene
Jeg forstår egentlig ikke hvorfor du ikke har ringet til leverandøren endnu.
Han kan jo højest sige nej mht om det er en garantisag og så står du i samme situation som nu.

Det kunne jo også være han havde en god ide til hvad det kunne være.
The test of democracy is freedom of criticism. ~David Ben-Gurion
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski


malle&frolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 jan 2010 11:15

Re: hmmmmmm

Indlæg af malle&frolle » 22 feb 2010 20:37

så blev det mandag og man kunne komme ned og brokke sig lidt hos vvs eksperten,men som ventet var der ikke meget hjælp at hente der...Så endte med at købe et nyt gear for at teste om det hjalp...Nu køre motor og gear som det skal...Vil så ha mig en ny snegl imorgen så det kan spille max for engangs skyld...men da jeg samlede motor og gear igen og skulle tænde lortet så virkede displayet ikke...??? Der er fuld lys i det og motoren køre men der er intet på displayet og alt sidder som det skal,intet sidder løst???Skal nok passe man osse skal ud og bruge 1000kr på sådan et nyt et nu......Dejligt med et nemt og næsten vedligeholdelsesfrit fyr som de så fint skriver...NOT...Dyrt i drift hvis alt skal skiftes hvert år :evil:

Dsl564616
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 220
Tilmeldt: 09 sep 2009 20:53
Mit fyr: Scotte
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Vebbestrup

Re: hmmmmmm

Indlæg af Dsl564616 » 22 feb 2010 21:21

Opop/Scotte er det eneste der dur

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: hmmmmmm

Indlæg af agentjensen » 23 feb 2010 08:25

Jeg tænker du skal holde VVS eksperten op på din forbrugersikrede reklamationsret.
Hvis du har haft så meget bøvl som du skriver - må de tage fat og hjælpe dig.

Jeg havde et lille problem med min KL og insisterede på at de løste det for mig - så de sendte en tekniker som løste det.

Og til Dsl564616 - dum kommentar - hvordan skulle den kunne hjælpe malle&frolle????

Brugeravatar
Tass
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 512
Tilmeldt: 29 jul 2007 15:56
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 220 + 2x60 VVB
Brændsel: Piller/korn
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: NV/Sjælland
Fødselsdag

Re: hmmmmmm

Indlæg af Tass » 23 feb 2010 16:38

malle&frolle » 22 Feb 2010, 20:37 skrev:så blev det mandag og man kunne komme ned og brokke sig lidt hos vvs eksperten,men som ventet var der ikke meget hjælp at hente der...Så endte med at købe et nyt gear for at teste om det hjalp...Nu køre motor og gear som det skal...Vil så ha mig en ny snegl imorgen så det kan spille max for engangs skyld...men da jeg samlede motor og gear igen og skulle tænde lortet så virkede displayet ikke...??? Der er fuld lys i det og motoren køre men der er intet på displayet og alt sidder som det skal,intet sidder løst???Skal nok passe man osse skal ud og bruge 1000kr på sådan et nyt et nu......Dejligt med et nemt og næsten vedligeholdelsesfrit fyr som de så fint skriver...NOT...Dyrt i drift hvis alt skal skiftes hvert år :evil:
Jeg syntes du skal tage et kig i denne gamle tråd hvor der er en som har samme problemer som dig.
Her har jeg også linket til forbrugerstyrelsens hjemmeside.

viewtopic.php?f=37&t=2967&hilit=garanti&start=50

Desværre virker linket til forbrugerstyrelsen ikke længere men jeg har fundet et andet som virker
http://sand.forbrug.dk/klage/retogpligt ... eparation/

Og lige et link om dine rettigheder
http://sand.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/03/

Syntes du skal tage en snak med VVS eksperten igen og så fortælle at du agter at gå til forburgerstyrelsen for at få dem til at hjælpe dig :)
The test of democracy is freedom of criticism. ~David Ben-Gurion
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski


Brugeravatar
Michael Poulsen
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 106
Tilmeldt: 20 dec 2006 17:47
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4262
Dagligt forbrug: 16 kg
Årligt forbrug: 7-8 tons
Geografisk sted: Verdens nagle

Re: hmmmmmm

Indlæg af Michael Poulsen » 23 feb 2010 18:54

til dsl voor ud fra kan du sige det.. gasp.gif
Hilsen Mic.

Baxi 1,5 opvarmer 170 kvm gulvvarme+40kvm med radiator+110l vvb
PILLEVARME ER GOD VARME

Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: hmmmmmm

Indlæg af claus1972 » 23 feb 2010 19:52

malle&frolle » 22 Feb 2010, 20:37 skrev:så blev det mandag og man kunne komme ned og brokke sig lidt hos vvs eksperten,men som ventet var der ikke meget hjælp at hente der...Så endte med at købe et nyt gear for at teste om det hjalp...Nu køre motor og gear som det skal...Vil så ha mig en ny snegl imorgen så det kan spille max for engangs skyld...men da jeg samlede motor og gear igen og skulle tænde lortet så virkede displayet ikke...??? Der er fuld lys i det og motoren køre men der er intet på displayet og alt sidder som det skal,intet sidder løst???Skal nok passe man osse skal ud og bruge 1000kr på sådan et nyt et nu......Dejligt med et nemt og næsten vedligeholdelsesfrit fyr som de så fint skriver...NOT...Dyrt i drift hvis alt skal skiftes hvert år :evil:

det er sku noget pis!! vvs eksperten har bare at hoste op meget noget nyt grej til dig! ellers køber jeg ikke en skid mere der, hvis det er sådan men køre sig forretning, har jeg lagt de sidste mønter der :x
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif

malle&frolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 jan 2010 11:15

Re: hmmmmmm

Indlæg af malle&frolle » 23 feb 2010 23:00

Nogen der ved hvad man har af garanti på sit kl fyr????mit er 14 mdr gammelt...Har lige måtte spendere 4000kr på nyt gear,snegl og styring...Da vvs eksperten siger der kun er 1 års garanti på fyret...???
Kom så hjem med den nye styring i dag og sætter lortet til og den går direkte på alarm og displayet er på polsk....aaaaarrrrrrg...Og kan ikke gå ind og rette sprog da den er i alarm..Og kan ikke se hvad det er for en da lortet står på polsk....Har prøvet at varme alle følere op uden held...Så imorgen er det 3 dag hos vvs eksperten...Kan ikke passe man skal bruge så mange penge og tid på et 1år gammelt fyr....Har nu gået uden varme siden torsdag og er ved at være små hidsig...Især pga de løber fra deres garanti føler jeg...
Kan ikke passe at en styring skal skiftes hvert år...eller det samme med gearet...Så bliver det sku dyrt i drift

Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: hmmmmmm

Indlæg af claus1972 » 24 feb 2010 02:41

prøv at kikke lidt på denne side http://www.forbrug.dk/Dine-klagemulighe ... agenaevnet
det et bare at køre på !!
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
miller
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 20 mar 2008 14:23
Mit fyr: MCZ Face pilleovn, ellers el
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4171
Geografisk sted: Herlufmagle

Re: hmmmmmm

Indlæg af miller » 24 feb 2010 04:55

Godmorgen
Det kan godt være at der er 12 mdr garanti,men der er stadig 24 mdr reklamationsret,så de har bare at se at komme igang med noget grej der virker. Bare gi den gas :great:

Miller


Besvar