Baxi Solo Innova

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

hmm det lyder dælme smart.. så lige sådan en omgang og fdagen efter med boremaskinebørsten så skulle slagger og andet møg være væk og en fin kedel til brug som måske kan få røggastemperaturen ned fordi den kan tage fra nu.... Det lyder som en super ide.. Der skal ikke meget til før end det slår fyret ud.. bare der sidder 2 mm sod på røgrørene så begynder den at have svært ved at varme op og så renser man dem og vupti så varmer det igen..

Forresten har glemt at fortælle at de 4 røgrør tager ca en times tid med sved på panden at få op... Ved ikek hvordan i har det med jeres men det er hårdt arbejde..det skulle jo helst forsvinde når jeg får ordnet de her ting..

Tomfisch: Smider du det ind i selve fyret med træet eller helt nede i bunden hvor man rager aske ud??
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
tomfisch
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 108
Tilmeldt: 02 feb 2010 20:32
Mit fyr: Nibe Vedex 3300
Areal: 230 m2
Brændsel: Løvtræ + diverse
Fremviser gerne i postnummer: 9370
Årligt forbrug: 30 rm/løv
Geografisk sted: Ulsted

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af tomfisch »

Jeg plejer at smide det ovenpå glødelaget - jeg har prøvet at smide det ind og så komme brænde ovenpå og jeg har prøvet at vente til, at sidste indlæg er brændt ud, og der kun er gløder tilbage. Umiddelbart synes jeg ikke der er nogen forskel. Bedømt ud fra brugsanvisningen tror jeg ikke, det er vigtigt, så længe det bliver brændt af, og det skal det jo nok blive før eller siden. Som et lille kuriosum ved jeg, at man før i tiden i Sverige (og nogle gør vist nok stadigvæk) brugte stykker af zink eller galvaniserede søm til at smide ind i kedlen. Det skulle have samme effekt. Pulveret indeholder 5% zinkoxid, så der er måske noget om snakken.
Nibe Vedex 3300 35 kW, Technische Alternative UVR1611 styring, 1000 L akku, åben ekspansion, Termovar ladeventil, trækstabilisator, Värmebaronen 6010 6 kW vandvarmer (backup)
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

nu du siger det... ja jeg har også hørt flere herhjemme der brænder en stump zink af og det skulle hjælpe.. så det kan være jeg lige skal flå 1,5 meter tagrende ned og smide i fyret.. eller det får jeg nok ikke udpræget ros for.. måske på bagsiden af huset..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af Ole S. »

Hej
Mon ikke dette produkt er lig det fra sverige.
http://www.hedestoker.dk/shop/item.asp?id=1072
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

joooo det kunne sagtens se sådan ud....
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af mejeristen »

hmm jeg har prøvet at brænde zink af det virker ikke!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af mejeristen »

hvilket år er din baxi fra??

Kender måske en der har en magen til som kan give et godt råd eller to!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

min er fra 1998 det er en HS Tarm da det hed det dengang.. og så er det jo selvf. en solo innova LC 20...
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af thy »

hudle » 23 Feb 2010, 18:27 skrev:hmm det lyder dælme smart.. så lige sådan en omgang og fdagen efter med boremaskinebørsten så skulle slagger og andet møg være væk og en fin kedel til brug som måske kan få røggastemperaturen ned fordi den kan tage fra nu.... Det lyder som en super ide.. Der skal ikke meget til før end det slår fyret ud.. bare der sidder 2 mm sod på røgrørene så begynder den at have svært ved at varme op og så renser man dem og vupti så varmer det igen..

Forresten har glemt at fortælle at de 4 røgrør tager ca en times tid med sved på panden at få op... Ved ikek hvordan i har det med jeres men det er hårdt arbejde..det skulle jo helst forsvinde når jeg får ordnet de her ting..

Tomfisch: Smider du det ind i selve fyret med træet eller helt nede i bunden hvor man rager aske ud??
de skal sidde helt løst i hullerne :shock:

nogen har en dims der kan sættes i boremaskine og så lade den køre dem rundt... det kan også løsne noget af alt den tykke belægnong du må have...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Brugeravatar
jordvarmekongen
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 feb 2010 21:17
Mit fyr: Atmos DC50
Areal: 380
Brændsel: Brænde
Geografisk sted: vestsjælland
Kontakt:

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af jordvarmekongen »

haløj
det nummer med en stump zink tagrende har jeg brugt før med fint resultat, dog skal det siges jeg kun har prøvet det i en gammel gennemforbrændings kedel Roca 30-9. forresten en være L.... kedel.
men det med zinken virker ihverfald i den, men kunne godt tvivle på resultatet i en modernet underforbrændings kedel?
Mvh. Kristian Andersen
Energi Rådgiver
http://www.kirkevangenergi.dk

Besvar