hmmmmmm

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
pesen
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20 jan 2009 20:45

Re: hmmmmmm

Indlæg af pesen »

claus1972 skrev:sidder der køleripper på den gear motor, hvis der gør så tag skjoldet af motoren og drej roteren/blæseren rundt, man kan ikke dreje rundt på gearet der er alt for meget udvækslning man skal dreje motoren rundt, hvis den ikke kan dreje rundt når du drejer på motoren er det dit gear der er defekt
så forstår jeg det ikke rigtigt der er jo ingen split i så skulle den gerne dreje, ellers er der en splitstump i klemme i bøsningen og så kan den gå til.

bo petersen

malle&frolle
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 jan 2010 11:15

Re: hmmmmmm

Indlæg af malle&frolle »

har nu fået drejet sneglen rundt så jeg kunne få ny split i men kan stadig ikke få den ud...har prøvet at sætte den til mens det hele var ude for at se hvordan sneglen kørte rundt...den køre ekstrem langsom og i hak og kan holde den stille med en enkelt hånd...
Har prøvet at pille motor af gearet og man kan se ned i den at den køre ujævn og hakker...så tror både gear og motor har taget skade af splitten er knækket og har sat sig...Og det sikkert har stået og sej trækket nogle timer mens vi var på job...Det er kun et år gammelt så der må være noget garanti der dækker rep af delene
Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: hmmmmmm

Indlæg af claus1972 »

malle&frolle skrev:har nu fået drejet sneglen rundt så jeg kunne få ny split i men kan stadig ikke få den ud...har prøvet at sætte den til mens det hele var ude for at se hvordan sneglen kørte rundt...den køre ekstrem langsom og i hak og kan holde den stille med en enkelt hånd...
Har prøvet at pille motor af gearet og man kan se ned i den at den køre ujævn og hakker...så tror både gear og motor har taget skade af splitten er knækket og har sat sig...Og det sikkert har stået og sej trækket nogle timer mens vi var på job...Det er kun et år gammelt så der må være noget garanti der dækker rep af delene

hvis motoren har taget skade lugter den temmeligt slemt af brændt lak, jeg syntes det lyder som om at der er en stump split der får fat engang imellem det er der for at du kan holde den med en hånd, har du slået de knækkede stumper ud af hullet?
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif
malle&frolle
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 jan 2010 11:15

Re: hmmmmmm

Indlæg af malle&frolle »

ja jeg har fået en ny split sat i og der var ingenting i hullet...
Motoren køre meget langsom og køre i små hak...Kunne forestille mig hvis den har stået og hakket mens vi har været på job at den så har taget skade i motor og gear????Man kan høre at der ikke er meget liv i motoren i forhold til hvad der plejer at være...
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: hmmmmmm

Indlæg af thy »

måske gearet skal have den sidste olie
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
16
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: hmmmmmm

Indlæg af Lau »

Hvordan kører motoren, når den ikke er monteret på gearet??
Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
16
Indlæg: 813
Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: hmmmmmm

Indlæg af john m »

Hej er der en kodensator på motoren hvis den er ved at stå af
kører og trækker motoren meget dårlig.

mvh john
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"
skunken
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17 feb 2010 09:30
Mit fyr: kl 25
Areal: 200+200 frostfrit
Brændsel: piller korn mm
Fremviser gerne i postnummer: 4653
Dagligt forbrug: 10-30kg
Årligt forbrug: 3-4ton + brænde
Geografisk sted: karise

Re: hmmmmmm

Indlæg af skunken »

DET KUNNE GODT LYDE SOM OM DET VAR KONDENSATOREN DER VAR DEFEKT, MEN GEARET SKAL STADIG KUNNE TRÆKKES AF SNEGLEN, KAN DET VÆRE ET FLÆKKET LEJE.
pesen
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20 jan 2009 20:45

Re: hmmmmmm

Indlæg af pesen »

malle&frolle » 21 Feb 2010, 13:31 skrev:har nu fået drejet sneglen rundt så jeg kunne få ny split i men kan stadig ikke få den ud...har prøvet at sætte den til mens det hele var ude for at se hvordan sneglen kørte rundt...den køre ekstrem langsom og i hak og kan holde den stille med en enkelt hånd...
Har prøvet at pille motor af gearet og man kan se ned i den at den køre ujævn og hakker...så tror både gear og motor har taget skade af splitten er knækket og har sat sig...Og det sikkert har stået og sej trækket nogle timer mens vi var på job...Det er kun et år gammelt så der må være noget garanti der dækker rep af delene
jeg er spændt på og hører om du får noget på garantien

bo petersen :great:
Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
14
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: hmmmmmm

Indlæg af claus1972 »

skunken » 21 Feb 2010, 17:43 skrev:DET KUNNE GODT LYDE SOM OM DET VAR KONDENSATOREN DER VAR DEFEKT, MEN GEARET SKAL STADIG KUNNE TRÆKKES AF SNEGLEN, KAN DET VÆRE ET FLÆKKET LEJE.

det lyder sansynligt at det er en kondensator der er feset af, af med den og hen der til hvor du har købt den og få en ny :great:
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif

Besvar