Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nitro x

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
basssse
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29 jan 2007 20:58

Nitro x

Indlæg af basssse » 02 mar 2007 15:21

Nitro-x Ultra skrev:Jeg er importøren af Nitro-X Ultra og vil måske kunne betegnes som "ulven i fåreklæder" men syntes jeg ville kommentere de spørgsmål der er 1 Nitro-X Ultra er behæftet med afgift i Danmark, skulle jeg sælge det her ville prisen inkl. afgift og moms være ca. 4.500 kr det kan man undgå hvis man selv henter på vores NYE lager i Tyskland så er prisen 2.150 kr. og i denne uge - 15 % rabat da vi fejre indvielsen af det ny lager ( se http://www.bpr-dk.com ) så du skal være med på bilen ved afhentning. Men du må gerne leje en vognmand til at køre dig prisen for dette bør ikke overstige 9.50 pr km fra du køre hjemme fra til du er tilbage. dvs. har du 150 km til mit lager skal du regne 300 km X 9.50 = 2.850 kr. uanset om det er 1 eller 24 ton vi taler om. skal det over Storebælt skal der tillægges broafgift. vedr. REKA stokeren er det rigtigt at den " æder" alt og den brænder rigtig fint med Nitro-X Ultra, vandre ristene i bunden sørger for at den brænder Nitro-X Ultra fint ud, men det er der også mange andre stoker der gør ca. 80% af dem der er på det danske marked kan bruges. Der er fejlagtigt når man tror at Nitro-X Ultra skulle være hårdere ved stokern pga. varmen eller hvis man tror at man skal have en støbejerns kedel pga. varmen. Nitro-X Ultra er designet til stoker og den specielle sammensætning er afstemt så de ikke udvikler mere end 50 grader mere varme end træpiller, fidusen er at de holder ca. 1.8 gange længere. Faktisk som at sammenligne Benzin og Diesel, en diesel bil køre typisk ikke hurtigere end en benzin bil bare længere. Som rosinen i pølseenden, kan jeg fortælle at de fleste stokerfyrs importører og producenter i Danmark har fået prøver af Nitro-X Ultra og kender produktet. på vores hjemmeside http://WWW.BPR-DK.COM kan man se dem der har godkendt det, de vil også kunne vejlede med evt. indstillinger osv. dog er der ikke alle der er listet, hvilket ikke betyder at kan du ikke finde dit fyr der at det så ikke egner sig, men nærmer at vi stoppede med at lægge det ind da næsten alle kan på nær UNISTOKER PILLEX SCOTTE BIOHEAT og et par få andre.

Så skriv vis i har spørgsmål...

Mvh

Peter
Kunne godt tænke mig at høre,
om der er nogle der har prøvet nitro x.
jeg har prøvet i min kl15, og der var forbruget
som med miniflis.
Min kollega som jeg købte nitro af,har samme erfaring
med træpiller/nitro


Nitro-x Ultra
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 feb 2007 11:41
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Nitro-x Ultra » 02 mar 2007 15:47

Hej Bassssse.

Hvis jeg forstår dig rigtigt så var dit forbrug det samme som med mini flis er det korrekt, hvis ja skal du have din kl stoker justeret ind efter Nitro-X. du er velkommen til at kontakte mig eller Jan hos vvs-eksperten i Odense afd.

Det tyder på at du køre med en forkraftig blanding, har du justeret fyret ned, da du skiftede brændsel....??

mvh

Peter

basssse
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29 jan 2007 20:58

Indlæg af basssse » 03 mar 2007 16:35

Nitro-x Ultra skrev:Hej Bassssse.

Hvis jeg forstår dig rigtigt så var dit forbrug det samme som med mini flis er det korrekt, hvis ja skal du have din kl stoker justeret ind efter Nitro-X. du er velkommen til at kontakte mig eller Jan hos vvs-eksperten i Odense afd.

Det tyder på at du køre med en forkraftig blanding, har du justeret fyret ned, da du skiftede brændsel....??

mvh

Peter
Hej Peter
Mit forbrug med nitro var 25kg i døgnet, hvilket er det samme som med flis.
Fyret var selfølig justeret ned.
Med Nitro Ind 6sek. Pause 40sek.
Hvis jeg kørte længer ned,kunne den ikke holde temp.

Med miniflis kører jeg Ind 22sek. Pause 26sek.
Og ingen problemer med at holde temp.
Så jeg kan kun sige, jeg har lært,at hvis det lyder for godt til at være sandt....

mvh Basse

Brugeravatar
Fyrteknik
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 612
Tilmeldt: 31 dec 2006 10:55
Mit fyr: RTB

Indlæg af Fyrteknik » 03 mar 2007 19:10

Nu er det jo ikke kun indkøringstiden og pausetiden som har noget at sige, men også hvad du har indstillet luften til.

Hvis du mener at du kan opvarme det samme med flis som du kan med nitro- x, så er der noget helt galt med din indstilling.

Hvis jeg bruger 25 kilo træpiller i døgnet, så bruger jeg kun 14,5 kilo nitro-x koks.
Jan Pihl
Indehaver af Fyrteknik
Certificeret RTB - Woody - Ekoheat - Denviro - Vølund - Gejs - Baxi forhandler.
Salg - service og reparation af alle stoker og pillefyr overalt i Danmark.

basssse
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29 jan 2007 20:58

Indlæg af basssse » 03 mar 2007 20:07

Luften er selfølig også justeret,men efter 8dages forsøg
er jeg gået tilbage til miniflis
min kollega som jeg købte nitroen af har samme erfaring
han har fyret med det i 3uger uden at bruge mindre end med træpiller
Måske har vi købt en palle med utrolig dårlig brændværdi
vi er to der føler vi er blevet taget i r....


Nitro-x Ultra
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 feb 2007 11:41
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Nitro-x Ultra » 05 mar 2007 08:31

Hej Basse.

Jeg må give JP ret, det er et eller andet galt, Nitro-X har en brandværdi der er ca. 1.8 gange højere end mini flis pr. ton.

Jeg vil dog ikke være skråsikker og sige at der ikke kan være sket en fejl i produktionen ved blandingen ( hvor der er mennesker indblandet kan der altid ske fejl) dog har jeg aldrig haft det problem.

Men du må give os chancen til at undersøge om det er produktet eller en fejl 40. Du skal i hvert tilfælde ikke gå rundt og føle dig røvrendt, vores motto er 100% tilfredshed eller pengene tilbage. Så ring på 70 20 82 41 så finder vi ud af det.

Mvh

Peter

Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af soc » 05 mar 2007 08:55

Rigtig lækker pose du har fundet der. Man får helt lyst til at prøve.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif

Nitro-x Ultra
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 feb 2007 11:41
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Nitro-x Ultra » 05 mar 2007 09:20

Hej Soc…


Ja hun er en godter….og tiltrækker folks opmærksomhed i annoncer …….billig salgs trick…ja men det virker…..og så skal man jo ikke glemme glæden ved at give en herre Olfert…..

Du kan bare komme i gang, Benekov`en er som skabt til Nitro-X……

Mvh Peter

levi

Indlæg af levi » 09 mar 2007 21:58

Hej Basse.

Der er ingen tvivl om at dine indstillinger er helt hen i hegnet, kl og goliath er jo praktisk talt bygget til at køre med nitro-x...- og tilsvarende produkter.

Ring til Ove i vores Roskilde afd. 98990303 Han ved hvilke indstillinger der dutter - vi kører ikke med andet brændbart i Roskilde i øjeblikket, og der er en mærkbar forskel i forbruget. - Derudover har Ove kl15. monteret hjemme hos sig selv på 3 år - han er en af vores sjællandske eksperter vedr. indstillinger :0)

Mvh Søren Oldenborg

Nitro-x Ultra
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 feb 2007 11:41
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Nitro-x Ultra » 15 mar 2007 16:08

Jebs levi

Kl og Goliath er meget vel egnet til det... Jeg har tilbudt Basssse 100% tilfredshed eller pengene tilbage.......men har ikke hørt fra ham....????

Så ved ikke hvad jeg skal tro..........

Mvh

Peter


Besvar