Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hmmmmmm

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
malle&frolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 jan 2010 11:15

hmmmmmm

Indlæg af malle&frolle » 19 feb 2010 00:55

Så er den galt igen med et kære kl2 fyr...
Først startede motoren med at lyde som en gammel slidt fiskekutter,så faldt varmen til 40grader...Skilte den ad og splitten var knækket..Gjorde den ren selvom den ikke trængte...prøvede at dreje sneglen da hullerne ikke var ud for hianden,så jeg kunne få en ny split i..men uden held.Kan slet ikk dreje den.heller ikke selvom jeg stiller mig op på fastnøglen...prøvede så at løsne gearet for at trække sneglen ud for at se om der var noget der kunne blokere sneglen...men den kunne jeg slet heller ikke rokke..sneglen køre rundt men den må køre noget langsommere end normalt da min indkøringstid skal være helt oppe på 30sek for at den ikk brænder ned(står normalt på 8sek)
Og fyret har stadig overfødet indtil fyret gik helt død idag.DEn kan blive ved med at fylde piller ind til de vælter ned i askeskuffen..endda så meget at jeg kan slukke for fyret på disaplayet og den så stadig køre så jeg helt er nød til at hive stikket ud.......Og LORTET er kun 1 år gammel.... :evil:


agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: hmmmmmm

Indlæg af agentjensen » 19 feb 2010 07:53

Jamen så har du jo reklamationsret overfor din sælger - dem har du vel kontaktet ??????
Du har ifølge dansk købelov 24 mdr reklamationsret.

Du har vel renset herden - ellers kan den stoppe så meget til at sneglen ikke kan køre rundt og så springer splitten og det du beskriver kan opstå.

Måske skulle du tage en problemstillingerne hver for sig - jeg bliver lidt rundforvirret af dit skriv - kan ikke helt finde ud af hvor mange fejl du blander sammen :-) :-)

/michael

skunken
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17 feb 2010 09:30
Mit fyr: kl 25
Areal: 200+200 frostfrit
Brændsel: piller korn mm
Fremviser gerne i postnummer: 4653
Dagligt forbrug: 10-30kg
Årligt forbrug: 3-4ton + brænde
Geografisk sted: karise

Re: hmmmmmm

Indlæg af skunken » 19 feb 2010 08:49

hej. jeg har en kl 25 på 5 sæson, uden store problemer. men jeg fandt ret hurtigt ud af at den split er for blød, bruger en gevinskruge i samme tykkelse, men det kan være et problem med garantien.
men prøv at trække sneglen ud,og se om der sidder noget slakke fastbrænt på spidssen, og så finder du også ud af om der er noget der gør om sneglen går trægt. mvh steffen

malle&frolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 jan 2010 11:15

Re: hmmmmmm

Indlæg af malle&frolle » 20 feb 2010 21:18

Mit kl2 har stået stille siden Torsdag pga en knækket split...Har gjort det helt rent..Har haft gear,motor og sneglen ude for at rengøre kamret..Kan ikke få sneglen ud af gearet...den sidder bare fast så har måtte pille hele gearet af for at får sneglen ud og rengøret røret...sneglen kan godt køre rundt når man tænder fyret,men den køre bare sindsyg langsomt rundt..Plejer at køre med 8sek indføring...Selvom jeg sætter den helt op på 30sek nu kan den stadig ikke følge med og der sidder ikke noget i røret der kan bremse den..????
Kan ikke dreje sneglen så jeg kan få en ny split i..(hullet i ringen sidder ikke ud for det i sneglen).Nogle ideer til hvordan man får sneglen ud af gearet så den kan køre ordentligt rundt??????HJÆLP...Det er for koldt i denne tid uden fyr....

malle&frolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 jan 2010 11:15

Re: hmmmmmm

Indlæg af malle&frolle » 20 feb 2010 21:21

Mit kl2 har stået stille siden Torsdag pga en knækket split...Har gjort det helt rent..Har haft gear,motor og sneglen ude for at rengøre kamret..Kan ikke få sneglen ud af gearet...den sidder bare fast...
sneglen kan godt køre rundt når man tænder fyret,men den køre bare sindsyg langsomt rundt og der var intet i røret hvor sneglen sidder som kan sætte den fast???
Den plejer at stå på 8sek i indføringstid..Selvom jeg skruer den helt op på 30sek så kan den ikke følge med så langsom drejer den rundt
Kan ikke dreje sneglen så jeg kan få en ny split i.(hullet i ringen og sneglen er ikke ud for hinanden)..
Nogle ideer til hvordan man får sneglen ud af gearet så den kan køre ordentligt rundt??????HJÆLP...Det er for koldt i denne tid uden fyr....


Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: hmmmmmm

Indlæg af Lau » 20 feb 2010 22:31

hvor fyldt er dit magasin? jeg håber på næsten tomt..
Løsn magasinet fra kedlen og fjern magasinet - så er det nemt at rense det hele! når du samler igen, så skal det "lines op", så sneglen løber lige i røret..

Har du været ved at justere på magasin eller kedel? du skal være sikker på at de står lige, i forhold til hinanden, ellers løber sneglen skævt i røret.

malle&frolle
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 03 jan 2010 11:15

Re: hmmmmmm

Indlæg af malle&frolle » 20 feb 2010 23:13

har haft det hele skilt ad og renset helt igennem...Og alt står helt lige som det skal og sneglen går ikke på nogen steder...Den må have sat sig i spænd på en eller anden måde inde i gearet for selvom jeg piller gearet af med sneglen på kan jeg ikke rokke sneglen det mindste i gearet....

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: hmmmmmm

Indlæg af Lau » 21 feb 2010 10:55

malle&frolle skrev:har haft det hele skilt ad og renset helt igennem...Og alt står helt lige som det skal og sneglen går ikke på nogen steder...Den må have sat sig i spænd på en eller anden måde inde i gearet for selvom jeg piller gearet af med sneglen på kan jeg ikke rokke sneglen det mindste i gearet....
Jamen, så må det jo være dit gear der er stået af!? Kender du en elektriker der kan prøve at se på skidtet? Evt. se om motoren og dens tilslutninger er ok?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: hmmmmmm

Indlæg af thy » 21 feb 2010 11:18

jeg forstår det som han ikke kan skille sneglen fra akslen og derfor ikke kan få hullet frem til den nye split
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
claus1972
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 aug 2009 01:34
Mit fyr: Ecotech HR 100
Brændsel: Pillebruger
Geografisk sted: djursland

Re: hmmmmmm

Indlæg af claus1972 » 21 feb 2010 11:50

sidder der køleripper på den gear motor, hvis der gør så tag skjoldet af motoren og drej roteren/blæseren rundt, man kan ikke dreje rundt på gearet der er alt for meget udvækslning man skal dreje motoren rundt, hvis den ikke kan dreje rundt når du drejer på motoren er det dit gear der er defekt
Livet leves forlæns, og forstås baglæns icon_cheesygrin.gif


Besvar