Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jeg er ikke skudt i.... min woody

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
knudsen14219
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14 dec 2009 19:28
Mit fyr: Woddy 16kw på OPOP H418
Areal: 200
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5932

Jeg er ikke skudt i.... min woody

Indlæg af knudsen14219 » 06 feb 2010 14:54

Så bliver en overskrift vist ikke sjovere...... eller !!!! icon_cheesygrin.gif

Jeg har lidt drillerier med min woody og vil gerne høre om der er andre med samme erfaringer... og måske med løsninger....

Forleden dag havde en træpille knust min fotocelle .... jeg monterede en ny og trak den lidt længere ud af kammeret hvor pillerne falder ned i, men så kan den ikke se lys ved 10 % drift.... den sidder nu hvor den sidste sad..... temmelig udsat .....nogen forslag ??

Mine piller af mørkt træ danner en del slagge som efterhånden lukker hærden til... og til sidst bliver brænderen for varm og stopper... (hvor sidder temp. føleren egentlig ?)... jeg har prøvet at justere rensetiden ned til 5min og blæs op til 75% men uden held... nogen forslag ud over at skifte piller...

Når jeg vil nulstille tankens indhold, trykker jeg ja men intet sker .... (ok jeg må vel hellere læse brugsanvisningen)....

Mvh Kåre K. :wink:


tvivleren
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 447
Tilmeldt: 07 aug 2009 23:06
Mit fyr: woody comfort 14-30kw
Areal: 140 fra 42
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Dagligt forbrug: pt omkring 15
Årligt forbrug: forventer 4,5
Geografisk sted: Thorning 8620
Modtaget likes: 1 gang

Re: Jeg er ikke skudt i.... min woody

Indlæg af tvivleren » 06 feb 2010 17:38

jeg tror det er et tilfælde at den bliver knust,det er i så fald meget hårde piller du bruger, hvilke mærke
det med hærden tror jeg det er pillerne , jeg gør det da jeg er ved fyret en gang om dagen at jeg skraber min hærd med den der er med, jeg har lige slebet den så det kører, jeg kan menlig at jeg har se at jeg har en askekage på hærden, når min sponser siger at jeg må købe kompressorrens gør jeg det

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Jeg er ikke skudt i.... min woody

Indlæg af Frank_Rasmussen » 06 feb 2010 18:41

Slagger kan vist være et udslag af for megen blæs. Det er derfor måske ikke en god løsning at sætte blæs op under rens.

Måske er din luft også for høj under drift. Det er vist meget udbredt, at blæs står for højt. Måske specielt for folk, som tror at en lav røgtemperatur er godt.

Jeg har investeret 1000 kr. i en billig kompressor og et kompressor-rense-sæt. Det tror jeg vil spare megen besvær.

Jeg har boret et nyt lysføler-hul ca. en 1 cm. længere nede end det oprindelige, og lidt på skrå. Det er gjort for at få lysmodstanden til at sidde mere lige på lyskilden og få en højere lux under lav-drift; men jeg tror også, at det har også den virkning, at pillerne ikke så let rammer lysmåleren.

De gamle huller er stoppet med kemisk metal.

Man nulstiller ikke magasin-indholdet i version 6 (som er den eneste version jeg har brugt). Man stiller indholdet på det, som nu er i magasinet...

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Jeg er ikke skudt i.... min woody

Indlæg af Ulrik » 06 feb 2010 20:47

Det skal også lige siges at det ikke altid er anlæggets skyld.
Er der f.eks. sand eller meget bark i pillerne, så vil det give slagge uanset anlægstype.
Du skriver dine er meget mørke, måske fordi der er meget bark i?
Så er det ikke woodyen du skal være træt af men din pillepusher.
MvH Ulrik©

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Re: Jeg er ikke skudt i.... min woody

Indlæg af petaas » 07 feb 2010 09:40

jeg havde nogle problemmer med slagge pga. piller ved visse typer træpiller og eneste jeg fandt der virkerede var mekanisk rensning, dvs når jeg aligevel var ude og kigge så fik den lige en skrab.

har dog lagt mærke til at over tid så kommer der lidt aske under herden der hvor luftindblæs er og jo mere der ligger sig der jo større tendens der der til en askevold/slaggevold på herden. når der så begynder at ligge meget så er den pisselige glad om det er øst piller eller fine HP piller. så ud med brænder og rens herd og under herd, så kan den kører knap 1000 kg igen inden opbygning af aske er der igen.
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Jeg er ikke skudt i.... min woody

Indlæg af thoken » 07 feb 2010 14:12

Hej!
Det med lysfølere der går i stykker pga. "tæsk" fra pillerne, kan du undgå ved at montere en "prelplade",
eller montere føleren, så den kun lige kigger ind i brændehovedet.
Her kan du se nogle billeder af "prelpladen": viewtopic.php?f=181&t=1920&start=10#p21703

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


Besvar