Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kedler købt i Polen !

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kedler købt i Polen !

Indlæg af Ole S. » 26 jan 2010 10:15

Uthsen skrev: Her er den med påbygget stoker, men det er godt nok fra et Dansk site:
http://passat.dk/Page.aspx?PageID=370&s ... wMenu=True

Den ligger lige under den blå Atmos der vises når du kommer ind på siden...
Hej
Super, den havde jeg ikke set.
Kan dog se at løsningen med påbygget pillebrænder, har kedlen en størrelse på min 25kw. Er der nogen der kender prisen på denne løsning??
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør


stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Kedler købt i Polen !

Indlæg af stokerbent » 27 jan 2010 07:04

Super, den havde jeg ikke set.
Kan dog se at løsningen med påbygget pillebrænder, har kedlen en størrelse på min 25kw. Er der nogen der kender prisen på denne løsning??[/quote]

er det ikke den løsning levi kører med sammen med NBE brænderen

måskestoker
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 25 jan 2010 17:38

Re: Kedler købt i Polen !

Indlæg af måskestoker » 27 jan 2010 14:29

Vær så artig.....

Søg på Kotly.com (polsk kedel forhandler af de helt store. Ligger i den syd vestlige del af Polen. Der er også en omregner så man selv kan bestemme hvilken valuta man ønsker prisen angivet i. Har hørt at hvis en fragtmand henter kedlen.. skal der svares moms af det land den fragtes til. Lejer man selv en lille lastvogn, (under 3500) er det Polsk moms. Som jeg har forstået det.

Svensk side hvor jeg fandt linket.

Byggahus.se Emne = kôpa atmospanne från polen.

Hej ibsorensen det lyder sgu næsten for godt til at være sandt, men må lige ha fat i skorstensfejeren :)

De priser ca. som jeg har fået oplyst i dk.... ja så er det lidt under ½ halv pris i polen... Men pørv at tjek engang. De har rigtig mange kedler..

Tak for deltagelse indtil nu, og skriv endelig hvis i finder ud af noget, som jeg ahr overset....

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kedler købt i Polen !

Indlæg af Ole S. » 27 jan 2010 15:06

måskestoker skrev:Vær så artig.....

Søg på Kotly.com (polsk kedel forhandler af de helt store. Ligger i den syd vestlige del af Polen. Der er også en omregner så man selv kan bestemme hvilken valuta man ønsker prisen angivet i. Har hørt at hvis en fragtmand henter kedlen.. skal der svares moms af det land den fragtes til. Lejer man selv en lille lastvogn, (under 3500) er det Polsk moms. Som jeg har forstået det.

Svensk side hvor jeg fandt linket.

Byggahus.se Emne = kôpa atmospanne från polen.

Hej ibsorensen det lyder sgu næsten for godt til at være sandt, men må lige ha fat i skorstensfejeren :)

De priser ca. som jeg har fået oplyst i dk.... ja så er det lidt under ½ halv pris i polen... Men pørv at tjek engang. De har rigtig mange kedler..

Tak for deltagelse indtil nu, og skriv endelig hvis i finder ud af noget, som jeg ahr overset....
Hej
Jeg mener bestemt ikke der skal betales dansk moms af varer fra polen uanset fragtmåde, men selvfølgelig polsk moms. Ellers får du da bare fabrikanten til at sende til dig, så er det med 100% sikkerhed fri for dansk moms.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: Kedler købt i Polen !

Indlæg af ibsoerensen » 27 jan 2010 17:55

der skal kun betales dansk moms såfremt firmaet i polen sælger for over et bestemt beløb til danmark hvor meget det er i øjeblikket ved jeg ikke, ellers polsk moms.
med hensyn til godkendelsen er det EU der har vedtaget bestemmelserne og derfor er en polsk godkendelse ok, men den skal nok være på et sprog som skorstenfejeren kan forstå f.eks. engelsk, men hvis det er en keddel der forhandles i danmark er der en dansk godkendelse og det bør skorstensfejeren have viden om.


Besvar