Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Frakoble naturgas ? Hvordan

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Dsl564616
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 220
Tilmeldt: 09 sep 2009 20:53
Mit fyr: Scotte
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Vebbestrup

Frakoble naturgas ? Hvordan

Indlæg af Dsl564616 » 05 jan 2010 22:48

Hej. Jeg har en kammerat som har naturgas, men synes det er noget dyrt at have. Er det muligt at melde sig ud af naturgassen ? Han vil hellere have stoker ?


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Frakoble naturgas ? Hvordan

Indlæg af thoken » 05 jan 2010 22:58

Dsl564616 skrev:Hej. Jeg har en kammerat som har naturgas, men synes det er noget dyrt at have. Er det muligt at melde sig ud af naturgassen ? Han vil hellere have stoker ?
Hej!
Ja jeg er da sluppet af med naturgassen(naturgas fyn), men det har også taget nogle år, at få dem til at indse
at de ikke har noget ud af at holde på en utilfreds kunde. Men reglerne er sikkert forskellige fra leverandør til leverandør.
I starten da jeg spurgte dem om jeg kunne blive frakoblet, ville det koste 15.-20.000 kr. Men jeg måtte gerne opsætte stokerfyr, og jeg måtte gerne have et gasforbrug på 0 kr,(der er ingen minimumsforbrug her, eller årlig afgift), så jeg havde i flere år et forbrug på 0. og betalte 0 kr om året icon_cheesygrin.gif
Jeg kontaktede dem indimellem for at høre hvad det ville koste at blive frakoblet, og hvergang var det forskellige svar.
Men for 6 måneder siden var svaret at det da ville koste 750 kr, og så slog jeg til. Det gode ved historien er så at det kan genåbnes igen, uden tilslutningsgebyr, hvis jeg sælger mit hus, og en ny ejer ville have gas, så det er helt fint.

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Dsl564616
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 220
Tilmeldt: 09 sep 2009 20:53
Mit fyr: Scotte
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Vebbestrup

Re: Frakoble naturgas ? Hvordan

Indlæg af Dsl564616 » 05 jan 2010 23:06

Okay, betaler du ingen afgift nu så

ibsoerensen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 236
Tilmeldt: 27 aug 2007 18:19
Mit fyr: BIOMAX16 og biomax15
Areal: 200 og 245
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 2 x 6 ton
Geografisk sted: nordjylland

Re: Frakoble naturgas ? Hvordan

Indlæg af ibsoerensen » 06 jan 2010 10:18

det er ikke noget problem at slippe for naturgas, der er frit leverandørvalg og du kan købe hvor du vil og således beslutte om du overhovedet vil have naturgas.

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Frakoble naturgas ? Hvordan

Indlæg af thoken » 06 jan 2010 15:07

Dsl564616 skrev:Okay, betaler du ingen afgift nu så

Hej!
Nej jeg betaler ingen afgift nu, og det gjorde jeg heller ikke før!

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


Dsl564616
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 220
Tilmeldt: 09 sep 2009 20:53
Mit fyr: Scotte
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Vebbestrup

Re: Frakoble naturgas ? Hvordan

Indlæg af Dsl564616 » 06 jan 2010 19:55

Jeg troede man skulle betalte en form for afgift ? Hvad er det så man betaler årligt for gassen.

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Frakoble naturgas ? Hvordan

Indlæg af thoken » 06 jan 2010 20:09

Dsl564616 skrev:Jeg troede man skulle betalte en form for afgift ? Hvad er det så man betaler årligt for gassen.
Hej!
Jamen her(naturgas fyn) betaler man kun for de forbrugte m3 gas(jeg kan ikke huske prisen, som jo svinger en del)
Problemet er at det kan være tinglyst på grunden at man skal aftage gas, det har jeg diskuteret en del med dem.
Jeg mener jo ikke de kan tvinge en til at bruge co2 belastende opvarmning(gas), når jeg hellere vil bruge biobrændsel(træpiller).
For ca. 4 år siden talte jeg med en advokat om det, og han sagde bare til mig: god fornøjelse.
Han gad åbentbart ikke at køre en sag mod gasselskabet, for at hjælpe mig ud!
Så jeg har bare været tålmodig og ventet, og spurgt dem flere gange, og det blev de vel trætte af.
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

viborg
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19 mar 2009 22:15

Re: Frakoble naturgas ? Hvordan

Indlæg af viborg » 10 jan 2010 14:44

det koster ikke noget at blive frakoblet naturgassen
jeg er lige blevet frakoblet naturgas midt/nord som var min levandør,men det kommer an på om din bekent vil have gravet stikledningerne op for så er det på timeløn det forgår,hos mig hentede de bare måleren efter at jeg havde sendt dem en opsigelse med 8 hverdags varelse.
men det er en god ide at se i sit skøde på huset for der står under servitutterne om man er forpligtet til at aftage gas,og de kan ikke selv tinglyse om man skal med mindre at ejeren af huset er blevet hørt.

men en kommune kan tinglyse det i et nyt udstykket villaområde om det er gas der skal bruges som opvarmning-også er der ikke så meget at gøre.

tommy.J
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 30 aug 2009 15:37
Mit fyr: 16kw.bio-comfort på opop.kedel
Areal: 130.m2
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: ca.24-30.kg
Geografisk sted: vamdrup

Re: Frakoble naturgas ? Hvordan

Indlæg af tommy.J » 20 feb 2010 12:33

hej. da jeg fandt udaf hvor dyrt det er at fyre med gas.forhørte jeg mig rundt omkring. og fik at vide at det ikke bare var sådan lige til at komme af med hvis jeg ikke gik den rette vej.. jeg skulle snakke med tekniskforvaltning i kommunen. de ville gerne hjælpe mig da jeg snakkede med dem sagde de.. skriv et brev til os om hvorfor du ville af med det. så sender vi det videre til naturgas. for det er nemmere og vi hjælper gerne i sagen da det er noget for naturen du gør.. der gik ca 1.måned efter jeg havde skrevet brevet til dem igennem kommunen. at de var og pille det fra.. men hold dem lige naturgas i ørene for at høre om de har modtaget brevet og hvornår de kommer og piller det ned. for ellers trækker de bare tiden...


Besvar