Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af Julehund » 18 nov 2009 06:14
Dsl564616 skrev:Ham her har lavet hul til pillebrænder http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... 2%26um%3D1
Indlæg af stokerbent » 18 nov 2009 07:07
Indlæg af paw » 18 nov 2009 08:47
stokerbent skrev:hmm det med de skal være godkendt sammen tror jeg ikke er rigtigt hvis du har en kedel der er godkendt til at fyre med træ også sætter en brænder på der sviner mindre end træet ja så bliver det godkendt har en gasogen jeg vil montere en pille brænder i toppen af dette må jeg når pillebrænderen har en EN303-5 og kedelen har en EN303-5 så jo det kan godkendes det skal være uført brandsikkerheds mæssigt korrekt så er der ingen problemer. Der er et sted i den der nye bekendtgørrelse det står beskrevet men det har også været oppe mange gange husk på det er skorstens fejren der skal skrive under på det er i orden hvis du har en krakiler af en skorstens fejer så vælg en anden du er ikke bundet til en bestemt en
Indlæg af Dsl564616 » 18 nov 2009 09:22
Indlæg af mejeristen » 18 nov 2009 10:14
Indlæg af Uthsen » 18 nov 2009 19:56
Indlæg af mejeristen » 21 nov 2009 23:24
Uthsen skrev:Det er der mange meninger om kan jeg se... Mener nu stadig, at kedlen er godkendt til træ, og når han så skærer hul mv. til stoker, så er det en ændring af kedlen og det er den ikke godkendt som. Altså hullet til stokeren er en ændring af den ellers godkendte kedel og derfor skal den på ny godkendes med hullet.... Ellers kan man jo ændre hvad man nu finder nyttigt, og hvad hjælper den første godkendelse så.... Man kan ikke ændre på noget som er godkendt, og så dermed regne med at den stadig er godkendt... Om så fejer kan godkende den, det skal så være usagt... Uthsen
Indlæg af Uthsen » 23 nov 2009 16:59
Indlæg af staby » 24 okt 2011 22:31
Indlæg af hahomi » 24 okt 2011 22:59
staby » 24 Oct 2011, 22:31 skrev:Hos Atmos fabrikkens hjemmeside, har jeg set at de sælger en låge med hul til pillebrænder,( Den øverste) Ser smart ud, så skal varmen den rigtige vev gennem kedlen, og askeudtag på normal vis. er der nogen som ved om dette kan godkendes i DK mvh
Tilbage til "Andre Pillefyr"