Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Styring Goliath kl 18

Spørgsmål vedr. Goliath samt det tilbehør der laves til Goliath Stokerfyr
fætter sjusk
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 115
Tilmeldt: 17 jun 2007 22:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gram sønderjylland

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af fætter sjusk » 12 feb 2009 20:10

hej
jeg syntes ikke jeg kan finde din pm..
sjsuk


Haderslev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 22 dec 2007 16:56
Mit fyr: RTB 16
Areal: 240
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Geografisk sted: Haderslev

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Haderslev » 01 mar 2009 21:30

Har sendt igen ;)

Thomas

fætter sjusk
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 115
Tilmeldt: 17 jun 2007 22:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gram sønderjylland

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af fætter sjusk » 09 jul 2009 20:55

fandt i løsningen på det store forbrug eller har vi bare købt et ringe fyr ??
sjusk

Haderslev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 22 dec 2007 16:56
Mit fyr: RTB 16
Areal: 240
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Geografisk sted: Haderslev

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Haderslev » 01 sep 2009 10:22

Er bange for at fyret ikke kan gøre det bedre! :(

Sjusk, jeg vil stadig gerne have det billede af den ting som ikke er installeret i mit fyr

fætter sjusk
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 115
Tilmeldt: 17 jun 2007 22:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gram sønderjylland

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af fætter sjusk » 14 okt 2009 18:46

ok nederen. skal prøve at få taget et billed næste gang jeg renser er kommet helt fra det igen og kan ikke lige finde billed.du er også velkommen forbi. jeg bor også i haderslev kommune
sjusk


lamagra87
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02 nov 2009 17:05
Mit fyr: Goliath 18
Areal: 162
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: ??

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af lamagra87 » 02 nov 2009 17:27

Isbuk skrev:har fra dag 1 fulgt alle anvisninger og anbefalinger fra vvs experten og havde opstartshjælp også som anbefaling fra vvs experten, denne såkaldte expert kunne ikke indstille fyret 100% men slog ud med armene og sagde nu kunne han ikke mere ?? - efterfølgende har jeg med hjælp fra vvs experten fundet ud af, at der altid har manglet en plade mellem herden og det store røgrør ( skal hænge i den halvrunde skål under det store røgrør ), det vil sige at den bare har fyret direkte op i det store røgrør.( kan bedre forstå at opstartshjælpen ikke kunne indstille kedlen, når den er defekt allerede ved leveringen ) vvs experten mente så at problemet var løst når denne blev monteret, men dette afhjalp heller ikke problemet, mit største problem ud over et alt for stort forbrug på ca 48 kilo i døgnet er selve styringen ( Modelerende Stokerstyring 9002 ). dette kan lige pludselig finde på at tabe styringen og snegl går i gang med at køre konstant og bliver bare ved at køre piller ind i herden, med dette resultat at den går op og koger og sode hele kedlen til, så den ligner noget der er blevet sort glaseret. selv om jeg trykker på D på styringen og således skulle stoppe, bliver den ved med at køre og kan kun stoppe den ved at slukke på selve strømmen på kontakten. efterfølgende starter jeg op igen og med lidt held køre den, men ved aldrig hvor længe, så det er altid med spænding man kommer hjem. hvis den går på pausefyring er det helt sikkert at den går amok. har således løbende klaget til vvs experten men har først efter snart et års kørsel fået lovning på en ny expert, men har ikke set nogen endnu. har sagt til dem at denne styring uden tvivl må være defekt, jeg er i det hele taget meget træt af denne kedel og har bedt dem om at tage den tilbage, de ansatte er enormt flinke og prøver deres bedste for at hjælpe, jeg har prøvet alle mulige indstillinger som vvs experten har anbefalet, men uden held. kedlen køre bedst når den står på 60gr. 14% luft min 3% snegl 28% , men afligevel går den pludselig amok, standardindstillingen kan den slet ikke klare, kan det tænkes at den har taget skade af at denne plade har manglet ?? . dette indlæg er måske skrevet lidt i afmagt og med håb om at en i dette forum skulle ligge inde med de vise sten


Jeg har haft præcis samme problem. Den viser intet på displayet hvor temp. ellers er vidst, og så står den ellers bar og bliver ved at føre piller ind... Min styreboks hedder G-403-02

Før jeg fik dette problem, havde jeg problemer med at mit fyr gik ud, efter hvad jeg selv fandt ud af så lignede det at der var en svag forbindelse i båndledningen. Fik fandt i eksperten og fik en ny båndledning. Det var så herefter det andet problem opstod...
Er også meget overvældet over hvor mange piller den kan bruge, fyldte 2 sække træpiller på i går aftes, i dag ved middagstid, var den allerede tom, går ud fra at der ca er 20 kg/sæk...

Håber du har fundet en løsning på dit, så jeg måske kunne lære lidt der ;)

La Magra


Besvar