Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nu lyser rengøring....

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Batgirl
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 05 jan 2007 22:40
Mit fyr: Woody med 5.0 styring og Alpha2 pumpe
Areal: 139
Brændsel: dlgtræpiller
Årligt forbrug: Ca 5 tons
Geografisk sted: Bjerringbro

Nu lyser rengøring....

Indlæg af Batgirl » 18 feb 2007 20:58

Jeg har været ved at rengøre fyret idag og da jeg kommer ud her til aften, lyser symbolet på rengøring(en kost, der fejer aske op) på rku3'en. Er der nogen, der ved, hvorfor det lyser?
Er der noget, jeg måske har glemt? Jeg har åbnet fyret foroven, fjernet og rengjort lamellerne, rengjort alle røghullerne, åbnet ind til brændkammeret, fjernet alt asken oven på keramikpladerne og renset hullerne ude i siden af pladerne, og skrubbet så godt jeg kunne op i røghullerne. Derefter fjernet al asken. Nogle gode råd :?:

Hilsen Janni


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø » 18 feb 2007 21:03

Den er til at koble til et askeudtag, så medmindre du har det er det ikke noget. Jeg mener at kunne huske man kunne aktivere den ved en af knapperne på styringen, måske du ved et uheld har trykket på noget. Prøv 0 eller 8. Det er lidt lang tid siden jeg har haft den styring, men prøv dig frem.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Anonymous

Indlæg af Anonymous » 18 feb 2007 22:08

Jeg mener oså at det er et symbol for askeudtag. Men ved ikke om det betyder noget den lyser..

Brugeravatar
Poulsen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 29 jan 2007 12:15
Mit fyr: Benekov PL27 med RKU3
Areal: 200
Brændsel: korn/træpiller
Geografisk sted: Hurup Thy

Indlæg af Poulsen » 19 feb 2007 18:23

Når lampen med fejekosten lyser, betyder det ganske rigtigt at styringen har aktiveret automatisk askeudtræk. Har du ikke tilsluttet askeudtræk, har det ingen betydning at lampen lyser.
Vil du aligevel gerne have lampen slukket, skal du, når styringen er i normal drift trykke på tast 9, herefter står der "2ndF" i displayet, hvilket betyder sekunder funktion. Herefter taster du 2 og nu skal der stå "P000" i displayet. Hvis der ikke gør det taster du * (stjerne) og displayet viser nu "P---". Tast 0 (nul) og bekræft med tast på * (stjerne).
Nu skulle askeudtrækket ikke blive aktiveret mere.

Hvis der nu var tilsluttet askeudtræk, kan man stille hyppigheden af aktiveringen af askeudtrækket her. Hvis man foreksempel vil have askeudtrækket til at køre for hver 12. gang fødesneglen kører, sætter man værdien til "P012" og så fremdels.

Håber du kan bruge ovenstående til noget.

Brugeravatar
Batgirl
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 05 jan 2007 22:40
Mit fyr: Woody med 5.0 styring og Alpha2 pumpe
Areal: 139
Brændsel: dlgtræpiller
Årligt forbrug: Ca 5 tons
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlæg af Batgirl » 20 feb 2007 22:25

Poulsen skrev:Når lampen med fejekosten lyser, betyder det ganske rigtigt at styringen har aktiveret automatisk askeudtræk. Har du ikke tilsluttet askeudtræk, har det ingen betydning at lampen lyser.
Vil du aligevel gerne have lampen slukket, skal du, når styringen er i normal drift trykke på tast 9, herefter står der "2ndF" i displayet, hvilket betyder sekunder funktion. Herefter taster du 2 og nu skal der stå "P000" i displayet. Hvis der ikke gør det taster du * (stjerne) og displayet viser nu "P---". Tast 0 (nul) og bekræft med tast på * (stjerne).
Nu skulle askeudtrækket ikke blive aktiveret mere.

Hvis der nu var tilsluttet askeudtræk, kan man stille hyppigheden af aktiveringen af askeudtrækket her. Hvis man foreksempel vil have askeudtrækket til at køre for hver 12. gang fødesneglen kører, sætter man værdien til "P012" og så fremdels.

Håber du kan bruge ovenstående til noget.
Ok, tak for det, jeg kigger på det. Hvordan ved man(jeg) som ikke har en dyt forstand på det, om askeudtræk er tilsluttet? Ham, jeg købte huset af, ved ikke for meget om det.


Brugeravatar
Poulsen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 29 jan 2007 12:15
Mit fyr: Benekov PL27 med RKU3
Areal: 200
Brændsel: korn/træpiller
Geografisk sted: Hurup Thy

Indlæg af Poulsen » 20 feb 2007 22:42

Jeg kan kun opfordre dig til at besøge http://www.liagro.dk, der er den danske Benekov importørs web-site.
Her er der bl.a. mulighed for at se automatisk askeudtræk monteret på stokeren, det kan give dig et indtryk af hvad det er og om der er monteret et tilsvarende anlæg på din stoker.

Brugeravatar
Poulsen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 29 jan 2007 12:15
Mit fyr: Benekov PL27 med RKU3
Areal: 200
Brændsel: korn/træpiller
Geografisk sted: Hurup Thy

Indlæg af Poulsen » 20 feb 2007 22:44

Ups, der skal ikke være et komma i web-adressen, så prøv http://www.liagro.dk


Besvar