Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jeg har penge nok, hvad med jer andre???????

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

Re:

Indlæg af brian andersen » 18 feb 2007 20:14

Hej

Det er ikke alle der kan betale for at gå til læge eller indlagt på sygehuset.
Der er stadigvæk mange der går til mindstelønnen. eller er enlig med børn.

Mvh
Brian
Med venlig hilsen
Brian andersen


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 18 feb 2007 20:22

Jeg er nu enig med at der godt kan være lidt mere brugerbetaling/selvvalgte forsikringer..
Jeg syntes også vi får nok i løn, men vil til en hver tid støtte op om at der skal være forskel på fagforeningerne, dvs de gule skal ikke hænge med på frihjul..

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 18 feb 2007 21:10

i bund og grund skat 5% ned og ingen lønstigning.... det vil gavne os og landet mest
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Winther » 18 feb 2007 21:39

Det var nok ingen skade til, med lidt brugerbetaling, dermed være ikke sagt, at systemet herhjemme er noget lort, men det bliver misbrugt i stor stil.
Det hører jo ingen steder hjemme, at folk farer ind på skadestuen bare de har slået en forkert skid, kostede det nu en hundredlap skulle de ingen steder hen..... :roll:
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af Brian B » 18 feb 2007 21:54

hej
det er osse blevet moderne med sundheds forsikring i flere firmaer, jeg har snakket med en tømre der har det, de giver 50 øre pr time selv og der er noget med det er skattefri eller noget i den retning og firmaet giver 50 øre og så er der kiropraktor og fys og pshykolog og privat hospital hvis der er noget større galt så slipper de for at vente flere måneder på at blive reparet..
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx


Brugeravatar
BVMP
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 458
Tilmeldt: 05 jan 2007 16:35
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 211 i 3 plan.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Dagligt forbrug: -
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Frederikshavn
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Indlæg af BVMP » 18 feb 2007 22:59

Det ville være bedre for os lønmodtagere at skatten blev på f.eks 45% for alle og alt. Samtidig skulle fradrags mulighederne reduceres kraftigt.

Så kunne de der ønskede at arbejde meget gøre det , uden at blive flået. Og dem der ønsker mere fritid, kan nøjes med en 37 timers uge.

Det er bla. de firma betalte goder, som i sidste ende bliver betalt over skatten, jeg tænker på.

Klaus nævner "de gule fagforeninger" som frihjuls brugere. Jeg tror at LO ikke vil lukke dem med til forhandlingerne, fordi det måske kan gå udover LO's indtjening("de gule har jo tilbudt det). Og de kr LO har er jo nogle der kommer fra "de røde fagforeninger". Og de mister jo penge nok lige nu.

Jeg er ikke medlem af hverken en LO eller en "gul". Vi har prøvet at være i LO i et helt år - før vi kom med remsede LO op hvor meget det ville gavne, da vi så var med var det som om luften gik meget kold. Så det var en fuser. Vi får mere for vores penge ved at lønne en til at rende på de blanke gulve.

Men; NED MED SKATTEN OG VÆK MED FRADRAG!
Mvh
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".

pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Indlæg af pillen » 19 feb 2007 07:22

hejsa.

hvis direktør lønnen bliver sat i bero og ikke få lønstigninger de næste mange år,kan jeg godt leve med at vi ikke får så meget. men når man hører om sager,feks. Novo direktør der får 20 mill. i aftrædelses bonus og jeg skal komme efter dig. eller Henning Dyr i mosen,ja så får jeg en dårlig smag i munden og vil også ha en bid..

men desværre kan vi ikke blive ening om tingene i øjeblikket.. så må de jo få en strejke på halsen...

Claus AKA halsen

ps... vi kan ikke tage polakker ind til alt.

Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af soc » 19 feb 2007 19:51

Tak for alle de fine svar. Det giver et godt billede af situationen lige nu.

Jeg håber at flere vil give deres besyv med.

Jeg kan godt forstå den følelse det må give, når man oplever at de rige bliver rigere. og os alm. lønmodtagere bliver hvor vi er, økonomiskt.

Selvfølgelig er det skønt at have flere penge end man kan bruge, men hvis som flere skriver, så føles det nok hult, hvis vi kommer til at opgive det samfund vi kender i dag. Dog kunne samfundet nok tåle en tættekam og et økonomisk eftersyn.

Men det varmer mit hjerte og høre at flertallet af debattørene har det ok som de har det i øjeblikket.

I og med at vi alle har det godt og har de økonomiske/arbejdsmæssige muligheder der er til rådighed i øjeblikket, så har vi det jo formidabelt. Jeg betaler til en arbejdsløshedsforsikring der desværre nok aldrig kommer i brug. Men det er jo ligemeget, bare vi har det godt.

Vi har det som familie godt. 1 i sækken på chefen. 2 biler der er betalt. 1 hus på 120 kvm, der snart skal have en tilbygning på 200 kvm. Omlægning af lån mm, betyder faktisk at vi får kr. 2000 mere om måneden????????

Jeg fatter det ikke, men den er god nok. (renten er fast)

Men kom endelig frisk med flere indput.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif

pillen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 04 jan 2007 19:22
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 150
Brændsel: Træpiller

Indlæg af pillen » 19 feb 2007 19:58

hejsa.

Det her handler ikke om vi har det godt,men om vi bliver betalt som alle andre videre op i systemet.

Hvorfor skal vi give os ,bare fordi vi har det godt,mens dem længere op i systemet bare skal ha mere og mere.

Forklar det venligst,for jeg fatter det ik.

Mvh Claus AKA pillen..

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 19 feb 2007 20:28

Det passer nu ikke at vi almindelige lønmodtagere bliver hvor vi er, i løbet af denne regerings levetid har de fleste vist fået lidt mere mellem hænderne og ja jeg går ikke ind for den tidligere socialdemokratiske regerings holdning at alle skal være lige.. Vil man ikke deltage på arbejdsmarkedet, jamen så skal man da heller ikke have fuld løn.. Det er der da blevet rettet lidt op på..
For 10 år siden havde jeg et hus til 500kg og nu et til 1,2mil og ydelsen er ca den samme og nej de er ikke blevet mere værd på de 10 år da vi er i vestjylland, her er der ikke sket en skid med boligpriserne..
Ang direktørlønningerne, man skal lige tænke på at de har jo forhandlet en løn hvor de får efter overskuddet i deres "forretning" så de har jo selv arbejdet for pengene og de er så skide heldige med at det går godt i danmark lige nu... Så man skal jo ikke have for ondt i numsen over de får mange penge, gjorde de ikke deres arbejde godt fik de jo ikke en øre..
Vi er jo godt sikrede som timelønnede, det er de ikke hvis forretningen går godt..
Det var lige et indskud fra mig..


Besvar