Min "nye" Scotte er utæt.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
agentjensen
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af agentjensen »

Føj da at modtage et fyr med huller og billederne viser helt klart at det er et fyr der aldrig skulle have forladt fabrikken.
Jeg mener at VVS-eksperten i denne situation burde vise noget kulance og selv sørge for at du får skiftet fyret - kundeservice.
Din købelovsgaranti forskriver at du skal holdes omkostningsfri og her er vi på grænsen idet du "selv" har monteret - derfor bør VVS eksperten udvise forretningsforståelse og holde dig omkostningsfri.

Blot min ydmyge mening.

Mvh

Michael / AgentJensen

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af Ulrik »

Hvis din opvaskemaskine, ovn, køleskab eller vaskemaskine er gået i stykker skal du heller ikke afmontere den og komme ind med den for at få en ny.
Men jeg ved også fra tidligere tråde at sådan forholder det sig ikke når man handler stoker bl.a. ved vvs-eksperten.
Jeg ved NBE gør det samme ved defekte brændere. Der får man besked på at sende brænderen ind, for egen regning, og vente på at de reparerer den. Eller de sender dig reservedele som du så selv skal montere.

Jeg er ikke helt klar over om der er en "gør det selv" klausul i købeloven.
Men mon ikke de fleste ville tænke sig om en ekstra gang inden de købte, hvis de var klar over de betingelser der er ved defekter?
MvH Ulrik©
stokernut
Stoker X
Stoker X
15
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af stokernut »

Jamen jeg har IKKE gjort noget "gør det selv" mht. at tilslutte Scotte'en. Jeg har "kun" lavet selve rummet og sat røgrør og trækstabilisator i. Det elektriske er ikke en gang tilsluttet endnu. Det er en VVS mand der har tilslutte rørene etc.
16Kw Scotte med 6.35 styring
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af mejeristen »

Ulrik skrev:Hvis din opvaskemaskine, ovn, køleskab eller vaskemaskine er gået i stykker skal du heller ikke afmontere den og komme ind med den for at få en ny.
Men jeg ved også fra tidligere tråde at sådan forholder det sig ikke når man handler stoker bl.a. ved vvs-eksperten.
Jeg ved NBE gør det samme ved defekte brændere. Der får man besked på at sende brænderen ind, for egen regning, og vente på at de reparerer den. Eller de sender dig reservedele som du så selv skal montere.

Jeg er ikke helt klar over om der er en "gør det selv" klausul i købeloven.
Men mon ikke de fleste ville tænke sig om en ekstra gang inden de købte, hvis de var klar over de betingelser der er ved defekter?

Tja hvis man handler ved vvs-eksperten har man vel læst flg. http://vvs-eksperten.dk/index/kundeinfo
Om det så er i overensstemmelse med købelov ect. aner jeg ikke, men det burde da få køber til at overveje købet/ om han vil tage chancen
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af Ulrik »

Stokernut -> Hvis du havde købt anlægget gennem en vvs'er var det denne der skulle stå for udskiftningen.

Mejeristen -> Jeg tror ikke at mange nuværende eller fremtidige kunder kan tro at det også betyder at man skal nedtage sit anlæg og levere det tilbage hvis der er defekter.
MvH Ulrik©

søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af søren ø »

For at spare dig selv flere ærgelser med det nye fyr, kunne du jo lige smække en vandslange med tryk på inden du monterer det, så kan du se om det også er utæt
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af mejeristen »

Ulrik skrev: Mejeristen -> Jeg tror ikke at mange nuværende eller fremtidige kunder kan tro at det også betyder at man skal nedtage sit anlæg og levere det tilbage hvis der er defekter.
Følgende er absolut ikke skrevet for at fornærme nogen, men vvs-eksperten skriver TYDELIGT på deres hjemmeside at det forholder sig som beskrevet ovenfor, så hvis nuværende og fremtidige kunder ikke forstår dette er de altså fatte svage!

Og nej. jeg er ikke ansat ved vvs-eksperten eller lign. steder
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af Ulrik »

Jeg er enig med dig langt hen af vejen, det er folks eget ansvar at læse tekster som denne.
Men hvad nu hvis man ikke handler online, men istedet i butikken?
MvH Ulrik©
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af mejeristen »

Ja, okay da. men så er vi der ude hvor vi diskutere om ekspedienten skal gøre opmærksom på dette uopfordret.
selv i deres papirkatalog står der noget tilsvarende under salgs- og leveringsbetingelser (side 6 i kataloget feb. 2009)
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
stokernut
Stoker X
Stoker X
15
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Min "nye" Scotte er utæt.

Indlæg af stokernut »

Jeg kommer givet ikke uden om, at jeg selv må dække udgifter til udskiftning i første omgang, men jeg er ret sikker på, at såfremt jeg køre en klagesag, vil vvs eksperten være ansvarlig for, at de har solgt et produkt, som har så vital en fejl, som den pågældende Scotte har. Det er så vvs ekspertens ansvar at gå til producenten af Scotten og gøre ders krav (mit krav) gældende hos producenten, men lige nu vil jeg bare have et nyt fyr.

Mht at skulle sætte en vandslange på, for at se om den er utæt etc. så kan det på ingen måde være nødvendigt (det var det så i dette tilfælde). Det vil svare til, at når jeg køber en ny jagtriffel, så skal jeg lige afprøve den (fx. i butikken) for at være sikker på "ævle-bævle". NEJ som kunde må man kunne forventet at en Scotte ikke er lappet mindst 4 steder, vel og mærket uden det virker.
16Kw Scotte med 6.35 styring

Besvar