Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spørgsmål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: Spørgamål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Indlæg af mejeristen » 29 jul 2009 10:48

send mig lige en PB med dit tlf. nr. (gerne fast net) så skal jeg gerne forklare hvordan!

bliver dog først i aften/eftermiddag
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)


Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Spørgamål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Indlæg af Frank_Rasmussen » 29 jul 2009 11:08

Jeg har aldrig været på camping, så måske derfor har jeg haft lejlighed til at studere de mange billeder af fyrrum på http://www.nordjysk-bioenergi.dk/index. ... 3&CatID=27 , bl.a. på side 5 Asger Lakmann Nielsen's trækstabilisator i et langt spændebånd.

PS: Tænker på at sende et link til billederne til min skortstensfejer...specielt måske det med håndklædet op af røgrøret...

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Spørgamål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Indlæg af Ole S. » 29 jul 2009 13:45

stokernut skrev:Hmmmh ok i er vel på camping uden internet :(

Nå jeg må jo bare prøve selv, men efter at have lavet hullet i røgrøret, står jeg nu med ET laaaaangt spændebånd. I andre tråde står der at den pågældende trækstabilisator kommer med TO spændebånd. Det gør den ikke. Nu har jeg surfet rundt men kan ikke finde et eneste billede, hvor man kan se, hvorledes spændebåndet er monteret. Jeg kan næsten regne ud, at det skal gennem de to små aflange huller i trækstabilisatoren, men det betyder jo at de skal gå hen over det hul man lige har skåret i røgrøret. Er det korrekt?
Hej

Nej det er ikke korrekt, spændbåndet skal gå bagom røgrøret, og på den måde trække kassen fast til røgrøret. Der skal ligeledes klippes ud i kassen, så den passer til den rigtige diameter på røgrøret, men der er mærket op, så det er ingen problem.
Min model har også kun et spændbånd.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Spørgamål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Indlæg af agentjensen » 29 jul 2009 14:04

Min går gennem de 2 små huller - hen over hullet - og så rundt om røreret og det fungere vældigt - Og jep der skal klippes så den passer til røret - på min var det afmærket med forskellig diameter - nemt - sådan var det vist på den tegning der var med :-)

michael.
Last edited by 1 on agentjensen; edited 29 times in total

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Spørgamål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Indlæg af Ole S. » 29 jul 2009 14:07

Hej

Sætter man den hen over hullet, er det ikke nemt at rense den vej ind igennem, hvis man skulle få de lyster. :lol:
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør


stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Spørgamål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Indlæg af stokernut » 29 jul 2009 14:09

Frank_Rasmussen skrev:bl.a. på side 5 Asger Lakmann Nielsen's trækstabilisator i et langt spændebånd.
Jep, men desværre viser det jo IKKE om spændebåndet går hen over hullet i røgrøret, men kun bagsiden af et spændebånd.

Any way jeg ringede til producenten og de sagde at spændebåndet skal gå hen over det hul man laver i sit røgrør (på indvendigside af trækstabilisatoren).
Ole S. skrev:Nej det er ikke korrekt, spændbåndet skal gå bagom røgrøret, og på den måde trække kassen fast til røgrøret. Der skal ligeledes klippes ud i kassen, så den passer til den rigtige diameter på røgrøret, men der er mærket op, så det er ingen problem.
Min model har også kun et spændbånd.
Joooe det er altså korrekt. Altså det skal naturligvis gå bag om røgrøret, men det var ikke spørgsmålet. Spørgsmålet var og det skal gå GENNEM trækstabilisatoren og ligges hen over det hul man lige har skåret i røgrøret etc. etc.). Nå et billede siger mere end ord. Jeg har åbenbart ikke formulleret mig, så mit spørgsmål er åbenlyst. Prøv at kikke på billederne, så forstår i hvad jeg mener med: "naturligvis bag om røgrøret, men hen over hullet i røgrøret!".
mejerristen skrev:Send mig lige en PB meddit tlf. nr.
Total i orden tilbud, som jeg tager i mod med stort tak (jeg er job på job hele aftenen og natten) og jeg har også monteret trækstabilisatoren så den del er afklaret, med mindre i fortæller mig at min billeder viser noget forkert. Meeen jeg fornemmer at et en telefonkonsulation snart bliv er nødvendig, så håber tilbudet gælder mht andet end placering af trækstabilisator.

I skal naturligvis også se hvorledes jeg har leget "Ole Opfinder" mht. understøttelse af røgrøret. Med hjælp fra den søde, lækre pige i den lokale tømrehandel, kom vi frem til "nedløbsrør-løsningen" (som jeg har clearet med min skorstensfejer).
Vedhæftede filer
understøttet.jpg
Monteret.jpg
Spændebånd1.jpg
Spændebånd.jpg
Last edited by 1 on stokernut; edited 29 times in total
16Kw Scotte med 6.35 styring

stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Spørgamål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Indlæg af stokernut » 29 jul 2009 14:11

Ole S. skrev:Hej

Sætter man den hen over hullet, er det ikke nemt at rense den vej ind igennem, hvis man skulle få de lyster. :lol:
Jeg vil altså meget gerne se et par billeder af, hvorledes i har monteret jeres trækstabilisatoren på jeres røgrør, med kun det ene medfølgende spændebånd, uden af ligge spændebåndet hen over hullet i røgrøret. Sorry men jeg begriber ikke hvordan det på nogen måde skulle være muligt?????

Se lige dette billede, med "spørgsmål/kommentar"
Vedhæftede filer
OpNed.jpg
16Kw Scotte med 6.35 styring

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Spørgamål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Indlæg af Ole S. » 29 jul 2009 14:52

Hej

Jammen du sætter det da bare hen over hullet, hvis du har lyst. Det med at rense, er jo bare en mulighed, som jeg bruger af og til. Hvordan du gør det er jo helt op til dig.

Forklaringen skal findes i, hvilken type spændbånd der er leveret med. Den der sidder på min kan godt sættes bagom. Men det er heller ikke et almindeligt spændbånd til f.eks. en haveslange. Ved ikke hvordan jeg kan forklare det bedre.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Spørgamål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Indlæg af stokernut » 29 jul 2009 15:13

Ole S. skrev:Hej

Jammen du sætter det da bare hen over hullet, hvis du har lyst. Det med at rense, er jo bare en mulighed, som jeg bruger af og til. Hvordan du gør det er jo helt op til dig.

Forklaringen skal findes i, hvilken type spændbånd der er leveret med. Den der sidder på min kan godt sættes bagom. Men det er heller ikke et almindeligt spændbånd til f.eks. en haveslange. Ved ikke hvordan jeg kan forklare det bedre.
Sådan, så taler vi samme sprog. Jeg var nemlig godt nok mega forvirret for min lille hjerne kunne ikke på nogen måde greje hvordan pokker jeg skulle kunne montere trækstabilisatoren, med det medfølgende spændebånd, på andre måder end jeg har gjort.
16Kw Scotte med 6.35 styring

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

Re: Spørgamål vedr. Scotte, inden jeg sætter det op.

Indlæg af mejeristen » 29 jul 2009 20:09

du kan sagtens spænde trækstabilisatoren på røgrøret uden den sidder hen over hullet du har lavet i røgrøret send mig en PB med dit tlf. nr. og tidspunkt for hvornår du kan træffes i løbet af de næste dage, så skal jeg gerne ringe og forklare når det lige kan passe!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)


Besvar