Omrøreren i magasinet er konstrueret på en anden måde, den kører rundt i bunden som på de endnu større siloer. Så har den bøjelige vinger der folder sig ud, efterhånden som magasinet bliver mere og mere tomt
... Dvs. den kører altid med, uanset om jeg kører flis, træpiller, korn eller elefantlort
Er der træpiller i magasinet, så folder de sig meget mere sammen og skraber ikke ret meget med.
Bunden i magasinet er helt flad. Skal nok snuppe et par billeder når det er tømt.
Jeg observerede dog noget igår. Der var ca. 100 kg træpiller i magasinet, og de dannede et lille lag på bunden. I løbet af aftenen lå jeg så mærke til, at sneglekanalen blev varmere. Der var lidt forbrug fra huset, men den har stadig kørt en del pause. Jeg kunne slet ikke holde hånden på den og troede faktisk på et tidspunkt, at nu lukker sprinkleren op for vandet!.. Tog lige fat i installatøren for at høre om der skulle være noget galt. Det første han spurgte om, var om magasinet var helt lukket og om hvor mange piller der var i. Han mente simpelthen de 7-8 sække var for lidt. Han anbefalede mig at prøve at smide noget af mit flis oven i. Så jeg skovlede ca 200-300 liter flis i magasinet og derefter var alt perfekt
Men det bringer mig så frem til elefantlorten!... Hvis de efterlader så meget luft, så kan det være det giver problemer... godt nok skal der næsten dobbelt så meget fremføring på, som ved træpiller. Det kan så være det kan holde det fra at brænde tilbage!
Hvor grov var den flis du kørte med? (Det groveste du har kørt med)