huskøb

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
slowlivingman
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24 maj 2009 18:40

huskøb

Indlæg af slowlivingman »

Hej alle sammen jeg faldt tilfældigt over dette forum da jeg sad og googlet på lån med kausionister.. og så at i herinde har haft et emme der lå temmelig tæt op af dette..sagen er den.. at jeg og min samlever nu i en del år har lejet en gård(det er nødt til at have 2-3 længer jeg restruerer veteran biler fra 50erne/6oerne o/70erne)og vi vedligeholder alt selv d.v.s rep. murværk/understryer tag/skifter/træ i bindingsværk de ting som en udlejer normalt ville holde.. så selv om vi lejer har vi en del udgifter og især arb. med at holde sammen på huset. på trods af dette er gården i meget ringe stand. utæt tag/rådne gulve/utætte døre mv.vi betaler 3500kr exklusiv el og varme det er inden for normalen i dette område..min samlever er på su. og hun har lidt extra arb.så hun tjener ca7500kr udbetalt om md.. jeg selv tjener ca8000 md men bliver inden for de næste md sat på førtidspension da jeg har haft en leversygdom der desværre har givet mig et meget ringe helbred..nå men vi var efterhånden ret trætte af at prøve at holde sammen på dette sted..og vi havde aldrig tænkt at det ville være muligt for os at købe hus, bla. p.g.a. vores meget lave indkomst og især fordi at vi begge haft en lidt vild ungdom og derfor har lidt bagace i form af noget gammel gæld for mit vedkommende ca 50.000kr. men vi har så en meget god ven (som jeg har lavet lidt bil for i ny og næ) der en dag sagde til os at han da gerne ville hjælpe os til at kunne få vores ejet hus d.v.s låne os pengene til udbetalingen m.v det var mildest talt et chok for os da han foreslog det så vi slog det hen i sjov ..og sagde at det kunne da være fint og så tænkte vi at der ikke ville blive mer, ud af det.. Men han kom så tilbage efter en uge hvor han havde været ude og se på nogle gårde Den han fandt kostede 745.000 med 50,000 i udbetaling, og det sagde han at det kunne han godt hjælpe os med at få...jeg faldt så senere over en gård der var lidt mindre men i meget bedre stand .. Den kostede så også kun395.000kr med 25.000 i udbetaling ydelsen på den er 3600 kr så vi ville sidde til næsten samme ydelse i noget vi ejer og her kommer så problemet p.g.a den gamle gæld er mit navn ikke for godt..og vi har intet forstand på huskøb. Han mente at hvis man lagde det dobbelte i udbetaling på huset ville kredit foreningen måske gå med til det alligevel..vi og især min samleverske fik pludselig håb om noget som vi har drømt om men aldrig troet mulig.
Er det over hovedet muligt af gennemfører?
Hvis der er en chance for at gennemføre det hvilke kriterer skal jeg da opfylde først
Gode råd modtages gerne
Jeg beklager at ulejlige jer med dette problem men det var det eneste forum jeg kunne finde som havde debateret et problem der ligende og da jeg efterfølgende læste lidt i jeres forum kunne jeg hurtigt konstaterer at folk herinde virkede meget hjælpsomme havde en stor viden over et bredt spektrum af emmer. jeg håber at der er nogle derude. der ved lidt om sådan noget..
på forhånd tak
mvh kim=slowlivingman
Frace

Hr.Hansen
Stoker X
Stoker X
15
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27 feb 2009 14:28
Mit fyr: Opop/scotte 16kw.
Areal: 170m2 + 250 l. vvb.
Brændsel: 6 mm. piller
Fremviser gerne i postnummer: 6230
Årligt forbrug: 5-6 ton.
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: huskøb

Indlæg af Hr.Hansen »

Nu er det ikke så længe siden jeg selv har købt hus, men det er meget vanskeligt at sidde sig ind i jeres situation, da jeg ikke ved ret meget om jer.

Jeg ville gå i banken og snakke med dem, få dem til at lave et budget skema med alle udgifter sat op, i skal jo huske på at der kommer forsikring, ejendomsskat, renovationsafgifter, osv. oven i det hele. Men hvis huset "kun" koster 395.000 kr. vil i komme til at betale mellem 5-8000 kr fast til budget kontoen hver månede. Ud over det kommer mad, benzin, tøj og andre fornøjlighedder. Det skal ligges oven i de 5-8000 kr hver månede. Selvfølgelig kan der være andre ting som spiller ind, og gør at i enten skal betale mere eller mindre hver månede.

Men som sagt, få gerne flere banker til at give "tilbud" på det, og siger din egen bank NEJ, er det ikke ens betydende med at det ikke kan lade sig gøre. Du skal ikke være flov over at gå til den næste bank og spørge. Jeg måtte selv skifte bank, før jeg kunne få mit hus.

Held og lykke med det, og skriv endelig hvis der er mere.
Mvh Thomas Hansen
Brugeravatar
Koluda
Stoker I
Stoker I
17
Indlæg: 4
Tilmeldt: 08 mar 2007 22:15
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gørlev Vestsjælland
Kontakt:

Re: huskøb

Indlæg af Koluda »

Helt enig med Hr. Hansen der er stor forskel fra bank til bank hvad de vil låne penge ud til.

Men nu skriver du ikke hvor i landet det er, eller hvor du kommer fra.

Hvis det er et område med rimelige stabile boligpriser, så er banken jo generelt sikker på sin investering i ejendommen, specielt hvis i kan ligge mere i udbetaling.

Og kan i overbevise banken om evt. boligforbedringer, er de måske nemmere at overtale til at få pengene i hus.

Ellers er det måske muligt at få kæresten til at stå som ejer af huset, hvis du er registeret med gæld ???

Besvar