Jeg har lige fået gang i vores Baxi fyr, men har lidt problemer med det, det eret ældre fyr fra 1997 uden ilt styring, og det stod i huset da vi købte det sidste sommer, vi har nu renoveret det total så der er kommet gulvvarme i hele huset som er på 210 kvm der er isolering i både gulv,vægge og loft så det skulle være ok.der.
Men nu har vi så fået rigtig gang i fyret men det køre ikke optimalt.
Det køre sådan set fint men det kan ikke holde røgtemp nede, når det køre i høj ligger temp ca. på 190-230 og i lav ca på 160 grader, og jeg kan ikke få den længere ned, men jeg tror måske det kan være noget med de turbolatore der sidder i kammeret, jeg har renset dem så godt jeg har kunnet men der er et par stykker jeg ikke kan komme helt igennem på så de må jo værre stoppet til, jeg har så også læst at de skulle kunne drejes... det kan de ikke på vores fyr de sidder helt fast, jeg kan heller ikke tage dem ud....
Hvordan får jeg dem ud... er det "bare" og trække i dem eller hvad?
Skal der ikke være gennemgang i alle hullerne?
Mit anlæg udover baxi'en er: en combi vandvarmer på 160L, Uponor gulvvarme styring ,med shunt og det hele, varmvands cirkulation og metalbestos stål skorsten.
Mit anlæg køre med en set temp på 75 grader og retur er ca 45 grader
Alle tips og tricks modtage meget gerne...:-)