Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stokerbot flytter forum

Her kan alle forhandlere sælge deres produkter.
Det gælder både træpiller, stokerfyr osv.
Ligeledes er forhandlere og producenter velkommen til at informere os om nye produkter osv.
Forumregler
Her kan alle forhandlere skrive nyheder, sælge produkter osv.
Når emnet ikke længere er gældende, bedes I skrive det i emnet som en tilføjelse.
For andre brugere end forhandleren er det kun tilladt at spørge ind til produktet og/eller firmaet.
Alt andet vil blive betragte som spam og slettes uden varsel.
Besvar
Brugeravatar
MORA
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 521
Tilmeldt: 20 jan 2007 23:11
Mit fyr: Overtaget selvbyg
Areal: 202
Brændsel: Flexheat
Dagligt forbrug: 32
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Stokerbot flytter forum

Indlæg af MORA » 11 mar 2009 23:57

Stokerbot startede tilbage da Stokerpro også lige var startet, det tog et år af udvikle den første Stokerbot der kunne have 8temperatur sensore og 4 digitale/analoge I/O.
Det blev udviklet af nogle få brugere på Stokerpro, og det er stadig det originale hold der står bag Stokerbot, dog med 1 nyt medlem.
Stokerbot udvikles primært fordi det er spændende, men vi vil naturligvis gerne tjene på det på sigt, uden at afsløre for meget er det dog ikke foreløblig.

Nu er Stokerbot2 på vej (Sommer 2009) her vil der stortset ikke være nogle indbyggede grænser, da det kan udvides langt ud i fremtiden med ting der slet ikke er i tankerne nu.
Det vil f.eks. være muligt at have over 100 digitale sensore, styre lav-volt lyset i indkørslen eller styre et LED display med 1,000dioder :D

Fra Stokerpro´s side er det set som et tegn på at vi nu er blevet for kommercielle og man derfor ikke længere ønsker forbindelsen mellem Stokerbot og Stokerpro.
Da vi i forvejen har haft nogle uenigheder om hvad der skal være muligt i vores lille hjørne af Stokerpro har vi valgt at tage konsekvensen af dette og forlade Stokerpro med øjeblikkelig virkning.

Alt fremtidig support vil finde sted på www.stokerbot.dk hvor vi også har et forum, faq, butik, og løbende nyheder om udviklingen af Stokerbot2 der kommer til sommer 2009.

Hvad der sker med dette forum er ikke klarlagt, vi har forsøgt at få en rimelig løsning i hus hvor forum enten slettes helt eller låses, men det er ikke lykkes, det kan undre meget at man ønsker at besværliggøre fremtiden for Stokerbot når Stokerpro selv var med til at skabe ideen.
Men uanset hvad der sker vil vi ikke længere overvåge eller besvarre andre indlæg end dette, med andet end en henvisning til det nye forum.


Stokerbot er død - Længe leve Stokerbot(.dk) :great:
Forhandler af Stokerbot


Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Modtaget likes: 2 gange

Re: Stokerbot flytter forum

Indlæg af Æblebjerg » 12 mar 2009 00:06

pyha...

Det lyder som en ulykkelig afsked!!!

Held og lykke!!!
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Stokerbot flytter forum

Indlæg af thoken » 12 mar 2009 21:54

Følgende er en besked fra Redaktør gruppen:

Vi vil starte med at ønske Stokerbot Teamet god vind fremover.
Der er fuld forståelse for at man gerne vil have betaling for de mange mange timer der er lagt i projektet.
Ligeledes er der fuld forståelse for at man ønsker at bringe projektet videre.

Stokerbot startede som et projekt fra Stoker Pro brugere til Stoker Pro brugere.
Det har gjort det muligt at for os at markedsføre projektet som det projektet var.

Problematikken består desværre af udviklingen i projektet. Når tingene går hen og bliver kommercielt og stokerbot.dk bliver et decideret salgssted, så kan vi ikke længere støtte op om projektet på samme måde som tidligere.
Nu er der nemlig ikke længere tale om udviklere på Stoker Pro, der er tale om forhandlere der udbyder et produkt til salg.
Derfor er der ikke plads til forskelsbehandling, alle forhandlere skal have de samme rettigheder.

Som I kan læse i MORA's indlæg, forløber afviklingen ikke uden uenigheder.
Det kan vi ikke gøre meget ved.

Desværre sker der det at Stokerbot Teamets nyeste medlem, alm7100, på fordækt vis laver ballade i redaktør forumet vedr. omtalte emne.
Det synes vi er en særdeles uheldig afslutning på et samarbejde der har været både godt og fornøjeligt.
Dette er også grunden til alm7100 ikke længere er at finde i Redaktør gruppen.

Trods dette håber vi stadig det bedste for Stokerbot Teamet.
De har uden tvivl et godt produkt som fremover vil blive endnu bedre.


Til slut kommer der lige lidt off-topic. Vi skriver det til alle Stoker Pro's brugere, men det gælder heldigvis kun nogle ganske få.
Vi synes det er ved at være på tide at vi vender tilbage til det Stoker Pro handler om.
Nemlig et sted hvor brugere hjælper hinanden uden nogen form for skjulte agendaer.

Venlig hilsen
Redaktørgruppen
Flunk, Julehund, Ulrik, Thoken & Danni-Nielsen

Brugeravatar
alm7100
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18 dec 2007 15:39
Mit fyr: Tasso B3 og JA-Stoker
Areal: 240 m2 ca.
Brændsel: 8mm træ piller
Dagligt forbrug: 35 Kg i Marts.
Geografisk sted: Otterup

Re: Stokerbot flytter forum

Indlæg af alm7100 » 12 mar 2009 22:30

Ang det at jeg er nævnt "alm7100, på fordækt vis laver ballade i redaktør forumet vedr. omtalte emne" Vil jeg gerne at i bringer mit indlæg, hvor i jeg skriver at det burde låses, samt at min klare forståelse for reglerne, var at der skulle 3 beslutninger til for at gøre den slags.
Desuden har jeg ingen økonomisk interesse i projektet.
Desuden er og bliver jeg aldrig forhandler.
Desuden aner jeg eller retter nu ved jeg så hvordan stokerpro og stokerbot hænger sammen.
Jeg gik med i det fordi jeg syntes det er et fedt "produkt", hvor jeg mener jeg kan lave noget som er endnu bedre end det jeg selv havde gang.

Og kan samtidig fortælle at jeg allerede var medlem af "teamet" før jeg gik sammen med stokerbot, og så det som to helt forskellige ting.

Desuden skriver du et "decideret salgssted", salgs sted, nej det er det ikke, det er et sted hvor medlemmer der har købt "stokerbot 1" stadig som på den gamle side kan købe dele til det, men også downloade software dertil. Samt finde doc osv, layoutet er bare lavet om og tingene er blevet meget nemmer. Både for brugeren og for os der udvikler det.

Men lad være med at hænge mig ud, for noget vi kunne havde taget i den "lukket afdeling" :-), hvor jeg også skrev det. Havde i sagt det der, ja så var det jo sådan det var blevet.

Det syntes jeg bare ikke er retfærdig.

MVH
Allan Madsen (Med egne meninger og holdninger, samt tro på ytringfriheden)
Med varmest hilsner
Allan Madsen
(Er med udvikler af Stokerbot, får ikke løn for det)
http://www.brandsby.dk

Brugeravatar
Bagger
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 472
Tilmeldt: 12 jan 2007 01:18
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 170 + 75kvm værksted
Dagligt forbrug: Ukendt
Årligt forbrug: Ukendt
Modtaget likes: 6 gange

Re: Stokerbot flytter forum

Indlæg af Bagger » 14 mar 2009 02:58

Christ! Jeg har absolut ikke noget med ovenstående at gøre på nogen måde, men jeg syntes da det er ærgeligt at dette forum skal lide under alt den "mudderkastning". Jeg har altid syntes at det her var et dejligt og modent forum hvor man kan diskutere og dele erfaringer i et ordentligt toneleje. Det er dejligt med sådan en "fristed" på nettet. Derfor kan jeg da heller ikke gøre andet end støtte op om at man skal have fundet den gamle ånd tilbage igen, og opføre sig som man gerne vil behandles.

Just my 2 cent's.

Varme hilsner herfra..


Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Modtaget likes: 2 gange

Re: Stokerbot flytter forum

Indlæg af Æblebjerg » 14 mar 2009 09:10

Jeg kan ikke være mere enig!!
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer


Besvar