Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kridt i Kornet

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Hannepande
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 08 feb 2007 18:45
Mit fyr: Ikke udfyldt

Kridt i kornet

Indlæg af Hannepande » 08 feb 2007 19:17

Jeg kan kun nikke genkendende til den knagende og bragende stoker...

Mit R15 blev installeret i december og allerede efter 14 dage begyndte det at knage og brage noget så forfærdeligt. Det viste sig at være en kridtprop, jeg fik det værste fjernet, men ugen efter var den gal igen og efter yderligere et par uger fik jeg min lokale servicemand på besøg, da sneglen til sidst ikke kunne køre rundt. Det viste sig, at sneglen var vind og skæv. Sneglen blev udskiftet, og stokeren var igen "næsten" lydløs... Dejligt :)

Nu begynder den dog så småt at larme igen, og jeg synes altså ikke, at jeg fyrer forkert. Jeg har endnu ikke fået min kridtdossérer, og bruger ikke engang 1% kridt. Jeg tager en 12 liters spand korn (tør hvede), smider den i magasinet og blander 1 deciliter kridt deri.

Nu venter jeg altså med længsel på den kridtdossérer. Jeg er ikke specielt bidt af at fjerne kridtpropper, og synes det er underligt, at der med den ringe kridtmængde stadig kan være problemer.

Samtidig skal der også gøres noget ved en for lav røgtemperatur, samt det problem, at fyret efter pausefyring går i opstart, for mig at se uden grund.

Har I nogen idéer?

Med venlig hilsen
Hanne


Anonymous

Indlæg af Anonymous » 08 feb 2007 19:27

Kridt er et dødt materiale... Man vil altid kunne høre når der er kridt i sneglen.. Kunsten er af blande det ordenligt, Jeg blander det i en blandemaskine!!!!! Med 4% kridt!! Og har ingen problemer overhovedet, kun en meget fin aske da det er bandet ens

Besvar