Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

NBE besvarer ikke email

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
jievo
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 45
Tilmeldt: 13 jun 2008 12:56
Mit fyr: Kedel Opop 418 og Woody 16KW V7 Styring
Areal: 130m2 to plan
Brændsel: Alle slags piller
Dagligt forbrug: 20 kg
Årligt forbrug: ca. 5 Tons
Geografisk sted: Østfyn

NBE besvarer ikke email

Indlæg af jievo » 11 feb 2009 20:43

Hej
Har købt et Woodyanlæg ved Midtjysk VVS, og det er ikke et problem, nej problemet er at det ikke er til at komme i kontakt med NBE.
Midtjysk VVS som jeg sendte mail til da jeg fik problemer d. 15-1,reagerede med det samme og sendte den videre til NBE.
Men det lader ikke til at de gider svare på den.
Den 4-12-2008 skrev jeg til dem fordi min DTO som er købt hos NBE var defekt, har heller ikke hørt noget endnu.
Nu er jeg ved at blive halvsur, :evil: og sidder og tænker på om de er ved at udvikle sig til et endnu et useriøst firma.
Er der andre der har haft samme problemer, eller er jeg et enkeltstående tilfælde, og mest af alt hvad har I gjort??

jievo


Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: NBE besvarer ikke email

Indlæg af Ole S. » 11 feb 2009 21:00

Hej

Har du prøvet at ringe til dem, man kunne måske forestille sig at de har rimelig travlt, og derfor bliver mail muligvis nedprioteret.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

Re: NBE besvarer ikke email

Indlæg af Lau » 11 feb 2009 21:03

Nu er NBE jo fabrikant og ikke handlende med private.

Saa hvis Midtjysk sender dig videre til NBE, saa er det da vel egentligt Midtjysk der fejler..

Mit foreloebige indtryk af NBE er kun positivt, de har vaeret meget hjaelpsomme, naar jeg har haft kontakt med dem om deres produkter.
Tror du skal vaere lidt haard mod Midtjysk, det kan vaere de ikke er saa gode til at foelge op paa deres korrespondancer..

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: NBE besvarer ikke email

Indlæg af Ulrik » 11 feb 2009 21:22

Jeg vil også mene at det er Midtjysk VVS der skal behandle reklamationen.
Du skriver jo at anlægget er købt hos dem.
MvH Ulrik©

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: NBE besvarer ikke email

Indlæg af agentjensen » 11 feb 2009 21:31

Hvis din "toyota" går i stykker i garanti perioden henvender du dig jo til din bilforhandler og ikke toyota fabrikken i japan (eller hvor den nu ligger).

Det er altid forhandleren der bærer forpligtigelsen i forhold til slutkunde i henhold til købeloven.
Så det er din forhandler der skal udbedre fejlen - uden omkostning og væsentligt ulempe for dig.

Husk at købe loven giver 24 mdr reklamationsret hvor de første 6 mdr er efter formodningereglen.
Det betyder at hvis noget svigter inden for 6 mdr så formodes det at produktet har været defekt fra start og forhandler skal rep eller skifte hvis de ikke kan bevise du som forbruger har lavet fejl.
De efterfølgende 18 mdr skal du som forbruger reelt bevise at produktet har været fejlbehæftet hele tiden, da det ellers betragtes som alm drift uheld og forhandler skal da blot reperare.

Sorry det blev et lidt langt skriv.

:-)

Mvh
Michael.


jievo
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 45
Tilmeldt: 13 jun 2008 12:56
Mit fyr: Kedel Opop 418 og Woody 16KW V7 Styring
Areal: 130m2 to plan
Brændsel: Alle slags piller
Dagligt forbrug: 20 kg
Årligt forbrug: ca. 5 Tons
Geografisk sted: Østfyn

Re: NBE besvarer ikke email

Indlæg af jievo » 11 feb 2009 22:33

Hej
Jeg har købt DTO og kwh måler direkte ved NBE, så noget må de jo sælge til private.
Har fortalt Midtjysk VVS et par ting nu.
Fik bare indtrykket af at NBE ville gøre et eller andet, når nu de fik en mail fra en forhandler.
Jeg kender jo ikke deres forretningsaftaler.
jievo

jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: NBE besvarer ikke email

Indlæg af jni » 12 feb 2009 09:37

For det første, så ved jeg ikke hvad en DTO er.
Men jeg mener at tingene er mere broget end som så.
Jeg købte min woody ved Sanistål, der ved købet oplyste at hvis der var problemer, så var produktet så simpelt, at NBI ville/kunne løse problemet over telefon eller mail.

Alle temperaturene på styringen på min Woody begyndte pludseligt at vise helt vildt høje tal.
På grund af beskeden fra Sanistål ringede jeg til NBI. Det krævede vel 50 opringninger pr dag over 5-6 timer inden der var nogen der svarede, og svaret var altid at jeg skulle ringe igen når jeg var hjemme ved fyret. Desværre var der aldrig nogen der svarede når jeg så rigede på det aftalte tidspunkt. Efter 3 dage uden varme, og med brudte løfter. Så skrevt jeg en mail, hvor der stod, at nu måtte de sende en ud og reparere fyret.
Svaret var at jeg bare kunne sende brænder og styring til NBE (på egen regning). Det var ikke den besked jeg havde håbet på, så jeg ringede og fik (mærkeligt nok) fat i Jannich. Jeg sagde at jeg ikke var tilfreds med at være uden varme i et ikke nærmere defineret stykke tid. Det var han ligeglad med, og ville heller ikke oplyse hvornår jeg kunne få brænder/styring tilbage (NBI overholder ikke købeloven, idet at sælgeren skal udbedre fejl med så lidt gene, og uden omkostninger for køber)
Herefter henvendte jeg mig til Sanistål, der straks gav mig en ny styring.
Denne sag var enkel, fordi der var en klart defineret defekt del. Men hvad gør man hvis fyret f.eks soder(kender en der købte et fyr, hvor blæseren kørte den forkerte vej). eller har en fejl hvor man ikke lige kan pege på den defekte del ?
Ofte optræder fejl/fejljusteringer lige efter køb, hvor man ikke rigtigt kender anlæget.
Da jeg købte fyret havde jeg et forbrug i marts måned på 60 kg/døgn. Fyret havde trækstabilisator, og var justeret efter anvisninger i manualen, ved brug autoberegning.
Jeg viste ikke om der var tale om en defekt, eller fejlmontage, eller fejljustering. Derfor prøvede jeg og henvende mig til NBI. Effekten var den samme som og råbe ud i skoven. Jeg tilbød ellers at ville betale for besøget, hvis der ikke var tale om en defekt. NBI nægtede pure. Salgchefen fra Sanistål mødte op og kiggede på fyret. (Det var selvfølig pænt af ham, men hans viden om indregulerig af woody fyr var jo naturigtvis ikke
særligt stor)
Jeg var til sidst temmelig desperat. NBI ville ikke Fejlfinde/justere fyr, og de ville heller ikke tage det tilbage. Jeg kunne ikke påvise nogen egentlig defekt, så Sanistål ville heller ikke gøre noget. Hvis jeg rettede henvendelse til VVS firmaer, så ville de enten ikke komme og kigge fordi jeg selv havde monteret det, eller også ville de vente til fyringssæsongen med at komme (8 md)
Jeg fandt ud af at ved at bruge andre mætninger og PID indstillinger kom jeg ned på 30 kg/døgn.

Det denne lange smøre munder ud i, er at jeg ikke syntes at tingende er så sort/hvidt, som nogen gør det til
mvh Jesper

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: NBE besvarer ikke email

Indlæg af agentjensen » 12 feb 2009 14:38

Det kan godt være jeg er lidt firkantet - men det vil altid være det sted du har købt et produkt der er ansvarlig i henhold til købeloven. Båbe med hensyn til at garantiforpligtigelse overholdes og evt returnering af penge m.m.

Toyota i Japan blander sig nok ikke så meget i hvis du har en reklamation op imod en dansk forhandler.

Jeg sidder som reklamationsansvarlig på en størrer dansk virksomhed med 95% af vores salg i udlandet og er vist rimeligt velbefaren indefor reglerne - men alt kan jo bøjes :-) :-)

Mvh

michael / Agentjensen

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: NBE besvarer ikke email

Indlæg af Ole S. » 12 feb 2009 14:54

agentjensen skrev:Det kan godt være jeg er lidt firkantet - men det vil altid være det sted du har købt et produkt der er ansvarlig i henhold til købeloven. Båbe med hensyn til at garantiforpligtigelse overholdes og evt returnering af penge m.m.

Toyota i Japan blander sig nok ikke så meget i hvis du har en reklamation op imod en dansk forhandler.

Jeg sidder som reklamationsansvarlig på en størrer dansk virksomhed med 95% af vores salg i udlandet og er vist rimeligt velbefaren indefor reglerne - men alt kan jo bøjes :-) :-)

Mvh

michael / Agentjensen
Hej

Det er fuldstændig rigtigt.

Men som kunde ved jeg da godt hvem jeg helst vil tale med, hvis valget står imellem en smart sælger, eller en der ved alt om ens anlæg og opbygningen af dette.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: NBE besvarer ikke email

Indlæg af jni » 12 feb 2009 15:15

Hvordan kan det så værer at der står i købsbetingelserne, at i tilfælde af fejl, skal den fejlbehæftede del sendes til NBE ?
Det ville i midt tilfælde være meget nemmere at retunere det til sanistål


Besvar