pell> jeg håber inderligt at det er det som er problemet. Hvis jeg har haft skorstensbrand, så ville jeg være noget mere bekymret for at fyre. Hvis der er fordi der var meget træk i skorstenen (meget vind vel sagtens), og røgsugeren også kørte, så skal der hales noget luft ind igennem lågen montet på trækstabilisatoren, samt sekundær luften. Hvis disse ikke er tilstrækkeligt, så opstår sitationen måske? Løsningen er vel at give den mere luft, men dette vil også hæve temperaturen betydeligt. Så jeg er lidt på bar bund?
Jeg stak et spejl ind ved renselemmen igår, og kunne kun se at der var lys for enden af tunnelen. Det var et rundt hul, hvis der havde været brand, ville det vel være mere ujævnt pga den opsvulmede sod?
Jeg tjekkede lemmen oppe på loftet ligeledes. indersiden af skorstenen var helt lysebrun. meget mærkeligt synes jeg. Jeg tjekkede ligeledes underkammeret på min kedel, og her var asken også lysebrun, ikke lysegrå som den plejer. Hvad betyder det??
Jeg har trækstabilisator på kedlen. Kan denne være indstillet forkert? Skal der mere eller mindre luft til forbrændingen når den buldrer sådan?
Den buldrer på nøjagtig samme måde lige nu, men bare i en meget mildere form. Så jeg tænker det måske er underforbrændingen som har fået for meget fat da det skete, og så bør den vel have mindre sekundær luft?
Kaptajnen> Jeg har 3 paller af gangen med træ stående inde i garagen så det kan nå at tørre nogenlunde inden det skal fyres af. Dvs det træ jeg fyrer med har stået udenfor med pressening over, og så stået indenfor i ca 1 måned.
Vedr min akkutank som sprang, så er det min overbevisning at den ikke var konstrueret rigtigt. Den måler H185xD50xB170 Så det er en lang kasse. På tværs var der svejst 12mm rundjern igennem. Svejsningen kunne ikke holde siden af tanken inde, og de sank ind i tanken, og dermed var der hul der hvor de var sat i.
PT er der sat I jern på alle sider af tanken som forstærkningen er svejst fast i, og det lader til at holde