Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Rep. af relækort

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Martin_C2
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 17 mar 2008 23:13
Mit fyr: Passat C2
Areal: 177
Brændsel: træpiller - flexheat
Dagligt forbrug: 40
Geografisk sted: Tjæreborg

Re: Rep. af relækort

Indlæg af Martin_C2 » 28 dec 2008 12:16

Hej

Jeg har været igang med at efterlodde det hele, stadig uden resultat. Relæet ser ud til at virke, da det klikker fint også selvom motoren er sat til.

Det ender nok med et nyt styresystem... Det er for koldt uden....



Venlig Hilsen

Martin Birkkjær


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Rep. af relækort

Indlæg af thoken » 28 dec 2008 12:20

Raverlution skrev:hej.

havde samme problem på min sidste år. det er 2 modstande + et relæ som stiger af. men min kunne godt køre den skulle bare have fuld kraft i blæseren. men senere gik det også i stykker. + at brændselsmotoren også skal stilles højere op fordi der brændte noget af der også. et ombytningsrelækortkoster mellem 1800 og 2200 kr. + moms og den nye model kabstyring med ilt koster 5500 kr + moms. den købte jeg sidste år og det har været en succes den kan køre 30 % længere ned i ydelse end den anden + det hele passer sig selv. ingen justering og det tager max ½ time at montere også har du os drukket en øl :)

Det er nogle lækre fyr de passatér!
Men deres reservedelspriser :shock:

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Martin_C2
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 17 mar 2008 23:13
Mit fyr: Passat C2
Areal: 177
Brændsel: træpiller - flexheat
Dagligt forbrug: 40
Geografisk sted: Tjæreborg

Re: Rep. af relækort

Indlæg af Martin_C2 » 28 dec 2008 21:47

Hej

Jeg gav op, fandt et en smed der havde åben idag (tak til Hoven smed :) ) og købte en Kab-styring. Den er faktisk meget let at installere, bort set fra at det næsten er umuligt at trækker ledningen fra iltsonden gennem fyret fra bundet og op til styringen :-) Så jeg kunne ikke gøre det på en halv time... jeg snød dog ikke mig selv for en øl...

Prisen.....puha...... men når der ikke er noget alternativ, ja så bliver man jo nød til at punge ud.... om det kan tjenes ind på en bedre styring, må tiden jo vise...


Lige et hurtig spørgsmål til Reverlution. Når du skriver 30% længere ned i ydelse, mener du så forbrug?

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Rep. af relækort

Indlæg af Bop » 28 dec 2008 21:54

Ja varme kan man jo ikke nemt undvære nu.

Vedr dit relæ selvom det er lidt irrelevant nu relæ kan da godt klikke selvom kontaktflade er brændt det er meget normalt at brydekontaktpunkter bliver slidt.

Tjahh nu ved jeg ikke hvad jeg skal sige til det med prisen hvis du nu så sparer på brændsel så tjener det sig vel hjem igen.
Men ja de tjener vidst godt på sådan et print.

Men det kan altså også godt være noget bæ at aflode et relæ fra et print det kan nemt gå galt så du er nok bedre tjent med ny styring.

Hej godt nytår

Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: Rep. af relækort

Indlæg af Raverlution » 29 dec 2008 11:52

Martin_C2 skrev:Hej

Jeg gav op, fandt et en smed der havde åben idag (tak til Hoven smed :) ) og købte en Kab-styring. Den er faktisk meget let at installere, bort set fra at det næsten er umuligt at trækker ledningen fra iltsonden gennem fyret fra bundet og op til styringen :-) Så jeg kunne ikke gøre det på en halv time... jeg snød dog ikke mig selv for en øl...

Prisen.....puha...... men når der ikke er noget alternativ, ja så bliver man jo nød til at punge ud.... om det kan tjenes ind på en bedre styring, må tiden jo vise...


Lige et hurtig spørgsmål til Reverlution. Når du skriver 30% længere ned i ydelse, mener du så forbrug?
Hej igen :)

nej det er i ydelsen af fyret (kw) f.eks om sommeren kan du have fyret kørende meget længere uden det går i pausestyring meget længere faktisk. styringen laver en vudering af dit forbrug over et par dage og modelerer styringen efter det. havde bare et problem med styringen. nu ved jeg ikk hvad du fyrer med men ved korn og flis skal minimum luften i modelerende drift stilles til 25% modsat de 2% der står i manualen ellers ligge brændselt bare og ulmer og derved kommer ilt% højere op og den smider noget mere brændsel ind og tilsidst går det ud fordi den har smidt så meget ind, så vis du stiller min. luft til 25% så gør den det ikke og jeg har aldrig haft den i pausefyring og kedlen er ellers stor til vores hus. Håber det gav mening. icon_cheesygrin.gif

Om sommeren vis du ikke bruger kedlen er det en god ide at lade strømmen være tilsluttet fyret da iltsonden godt kan tage skade uden strøm. har jeg hvertfald fundet ud af. og den er ikke helt billig :shock:

ang forbrug kom jeg mellem 5-8 kg ned i døgnet med den anden styring
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb


Brugeravatar
karlsen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 17 jun 2007 18:51
Mit fyr: Passat C1
Areal: 162 m2 m. ca. 23grad
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5 - 6 Tons
Geografisk sted: Nordjylland / Sulsted

Re: Rep. af relækort

Indlæg af karlsen » 03 jan 2009 08:01

Er det kun den gamle type kort der er problemer med?? Eller er der også problemer med KAB styring??
-Den, der kommer først til Brugsen, får først handlet ind.
-At forsøge er det første skridt mod fejltagelse.

Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: Rep. af relækort

Indlæg af Raverlution » 03 jan 2009 12:57

karlsen skrev:Er det kun den gamle type kort der er problemer med?? Eller er der også problemer med KAB styring??
Har ikke hørt problemer med kabstyring kun at iltsonden ikke holder så længe.. men det kan da godt ske der kommer noget :) man ved aldrig..
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb

bonjacobsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21 nov 2007 19:44
Mit fyr: Paasat C2 m. KAB styring
Areal: 160
Brændsel: .....
Årligt forbrug: ca. 7 ton

Re: Rep. af relækort

Indlæg af bonjacobsen » 26 jan 2009 21:06

Nogen der ved hvilket relæ det drejer sig om, type m.m, kan det ikke lade sig gøre at skifte det også ?

MVH
Bo Jacobsen
PT på træpiller

Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: Rep. af relækort

Indlæg af Raverlution » 26 jan 2009 21:17

på min kunne man se det. men kan da lige taget et billede når jeg får støvet den frem:-)
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb

olehenne
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 18 sep 2009 12:23

Re: Rep. af relækort

Indlæg af olehenne » 20 sep 2009 12:11

Mit anlæg er ca 12 år gammelt. Købte et ombytnings print for ca 800 kr, da fyret var 2-3 år gammelt. Det har kørt uden problemer siden. Har derfor søgt efter erfaring med at reparere selv her i forummet.
Har loddet de to modstande ud, hvor printet var helt brun af varmen. Den store har værdien, som farvekoden fortæller, men den lille er målt til 58 k ohm, farvekoden er brændt af. Hvis svaret fra Martin er rigtigt, er det den lille modstand, der er vokset, altså defekt! Da jeg ikke lige finder anledning til at slippe 6-8000 kr for en ny styring, vil jeg gerne have et svar på den rette værdi af modstanden. Det er ved at være for koldt i huset om aftenen, så svinder hyggen i familiens skød!


Besvar