Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Indlæg af jni » 01 jan 2009 18:05

ellers kunne man vel bare smide et kg træpiller i ovnen ved 150 c en 3-4 timer, og så se hvad de vejede når de kom ud.
mvh jesper


Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Indlæg af Bop » 01 jan 2009 18:24

Hej
Jeg har talt med kammerat der har købt de smålandpellets i løs vægt fra KP biobrændsel.

Han er altså rigtig godt tilfreds & da jeg selv var med og hente dem må jeg altså afvise de skulle være våde de var da som sagt før meget pænere end de hp piller jeg hentede i automat .
Jeg har så prøvet og fylde dem i min woody og lade den starte op og der er altså ingen forskel det må være forhandler der opbevarer dem forkert eller en fejlleverance.
Ihvertfald syntes jeg man skal være varsom med at rakke et bestemt mærke piller ned jeg tror ikke på at fabrik i sverige sælger våde træpiller.

Ihvertfald er kammerats piller bedre kvalitet end mine HP fra automat. Derfra til at sige at HP ikke er gode hvis de ikke er blæst / flyttet flere gange der er jo et stykke vej.
Nu skal det jo så også siges at dem du havde været uheldig at købe var i sække de vi hentede er løs vægt

:great:

jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Indlæg af jni » 01 jan 2009 18:26

Bop skrev:Hej JNI
Jamen de Småland piller har han også hos KP Biobrændsel her oppe ved Rørby Kalundborg pris 1700 incl moms de har hjemmeside.
Vedr kvalitet så er de meget pæne dem han sælger vedr brændeværdi så kan man finde på nette Roskilde biobrændsel at brændværdi ligger på 4,9 tror jeg nok det var check selv.

Jeg vil ihvertfald købe der næste gang da jeg ikke var tilfreds med dem jeg hentede i statoil automat der var alt for meget fnuldr i

Hej Godt Nytår
Afhentet i løs vægt, hvordan gør man det, får man læsset det i en trailer ?. Så har du en tom bigbag hjemme, eller hvad ?
Jeg kan se at han skal have 2125 kr/960 kg leveret i kalumborg for 16 kg sække
Den lokale levere dem for 2000 kr/960 kg, men jeg tror faktisk også han har dem i løs vægt, men da jeg ikke troede at prisforskellen var så stor så spurge jeg ikke på prisen
mvh jesper

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Indlæg af Bop » 01 jan 2009 18:38

Nemt nok har kammerat der har trailer der må læsse 1200 kg netto
Jep han læsser med halvstor minilæsser med vægt i skovlen 1700 incl moms.

Når det ikke er mere kan jeg sagtens have dem til større mængder har jeg silo der kan tage ca 9 tons
men ellers har jeg plads nok har før købt hjem i bigbags.

Pt har jeg pillet blæserrør ned til silo og har købt en kornelevator billigt som jeg skal have sat op i stedet for at skåne pillerne så jeg slipper for at blæse i dem.

Fra udendørs fodersilo ind til woody "" forhøjet beholder " har jeg en 8 meter Arni 380 volt træpillesnegl

Så normalt flytter jeg ikke rundt på piller længere men jeg har ikke lyst at rode med opsætning af elevatoren i det kolde vejr det kan vente.

Vedr levering det er såsom OK vistnok gratis levering mere end 3 tons hvis jeg husker rigtigt og det er også ca 2000 pr 1000 kg men kræver jo man har plads til det.

Nu aner jeg ikke lige priser vedr sækkevarer da jeg altid køber enten løs vægt eller bigbags
Mvh Bo
Kan da godt forstå du ikke gider fumle for meget med det for 300 kr pr tons ca nu er der jo kun 960 i sække varer normalt

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Indlæg af Bop » 01 jan 2009 18:41

Øhh glemte lige at jeg plejer at hente på landbrugsvogn når større mængder.
Og har da også før fået blæst ind af OK
Men de senere år har jeg jo fyret med hovedsaligt Hvede så det har bror leveret med traktor og vogn.

Nu er jeg så tilbage på Piller kan man sige gg


jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Indlæg af jni » 01 jan 2009 19:03

er OK pillerne gode ?
De koster 2275 kr i sække, og 2100 blæst ind. Men er der ikke noget med at der også er pilleautomater ?
mvh Jesper

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Indlæg af Bop » 01 jan 2009 21:11

Jo der er en i Bårse & en i kalundborg her på sjælland

Men det er jo det jeg har prøvet og hvis i ikke kan lide fnuldr så er det nok en dårlig ide for jeg overdriver ikke hvis jeg siger at der er ikke mere end max 80% rene piller de er virkerlig knuste .
Om jeg har været uheldig skal være uvist men talte med et par andre der også havde hentet i automat de havde samme mening.

En anden ulempe ved automat skal man have fyldt en landbrugsvogn med eksempelvis 8 tons så skal man starte anlæg op på ny 16 gang med at køre dankort igennem
grunden er at automat max kan afveje 574 kg af gangen icon_cheesygrin.gif

Så der er vidst et par minusser ved automaterne Men bevares det er da godt hvis man lige mangler lidt piller en aften eller helligdag automaten har jo flexibel åbningstid :lol:

Jeg vil håbe at piller normalt er renere end det jeg fik for ellers er der da nærmere tale om en savsmuldsautomat.

:great:

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Indlæg af Bop » 01 jan 2009 21:16

Øhh rettelse det er HP pille automater jeg hentyder til aner intet om OK har automater

Svoger fyrer da med OK piller han er da så tilfreds efter at have brugt 12 tons over ca 2 år at han vil købe dem igen tror nu godt nok det er gennem Overgaard kalundborg men er sikker på han siger det er OK piller.

jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Indlæg af jni » 02 jan 2009 10:41

der er bare 100 km frem og tilbage, så man skulle jo helst kunne tage mere end 1 tons ad gangen. der skal samtidig også være noget at spare hvis man skal ligge og skovle i det.
Jeg tror jeg prøver og finde noget tættere på
mvh jesper

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: ER-BO energi i Skælskør/TM spåner i Sorø

Indlæg af Bop » 02 jan 2009 11:23

Ja det kan jeg da godt forstå

Svoger bor ved Boeslunde men han henter et læs på landbrugsvogn

Skal man køre så skal man have noget med af gangen.

Hvis jeres priser er deroppe omkring så kan jeg ikke se andet end det kan svare sig at bestille bigbags fra evt OK

God jagt men kan da godt være du skal holde dig fra den forhandler der sælger småpellets dernede ellers bør du jo nok købe dem i løs vægt hvis man får våde piller i sække så er det ikke særlig rart :great:


Besvar