Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Styring Goliath kl 18

Spørgsmål vedr. Goliath samt det tilbehør der laves til Goliath Stokerfyr
Isbuk
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28 dec 2008 11:57
Mit fyr: Goliath kl 18
Areal: 130
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 48
Årligt forbrug: ca 8 - 10 tons
Geografisk sted: Aalborg

Styring Goliath kl 18

Indlæg af Isbuk » 28 dec 2008 14:37

har fra dag 1 fulgt alle anvisninger og anbefalinger fra vvs experten og havde opstartshjælp også som anbefaling fra vvs experten, denne såkaldte expert kunne ikke indstille fyret 100% men slog ud med armene og sagde nu kunne han ikke mere ?? - efterfølgende har jeg med hjælp fra vvs experten fundet ud af, at der altid har manglet en plade mellem herden og det store røgrør ( skal hænge i den halvrunde skål under det store røgrør ), det vil sige at den bare har fyret direkte op i det store røgrør.( kan bedre forstå at opstartshjælpen ikke kunne indstille kedlen, når den er defekt allerede ved leveringen ) vvs experten mente så at problemet var løst når denne blev monteret, men dette afhjalp heller ikke problemet, mit største problem ud over et alt for stort forbrug på ca 48 kilo i døgnet er selve styringen ( Modelerende Stokerstyring 9002 ). dette kan lige pludselig finde på at tabe styringen og snegl går i gang med at køre konstant og bliver bare ved at køre piller ind i herden, med dette resultat at den går op og koger og sode hele kedlen til, så den ligner noget der er blevet sort glaseret. selv om jeg trykker på D på styringen og således skulle stoppe, bliver den ved med at køre og kan kun stoppe den ved at slukke på selve strømmen på kontakten. efterfølgende starter jeg op igen og med lidt held køre den, men ved aldrig hvor længe, så det er altid med spænding man kommer hjem. hvis den går på pausefyring er det helt sikkert at den går amok. har således løbende klaget til vvs experten men har først efter snart et års kørsel fået lovning på en ny expert, men har ikke set nogen endnu. har sagt til dem at denne styring uden tvivl må være defekt, jeg er i det hele taget meget træt af denne kedel og har bedt dem om at tage den tilbage, de ansatte er enormt flinke og prøver deres bedste for at hjælpe, jeg har prøvet alle mulige indstillinger som vvs experten har anbefalet, men uden held. kedlen køre bedst når den står på 60gr. 14% luft min 3% snegl 28% , men afligevel går den pludselig amok, standardindstillingen kan den slet ikke klare, kan det tænkes at den har taget skade af at denne plade har manglet ?? . dette indlæg er måske skrevet lidt i afmagt og med håb om at en i dette forum skulle ligge inde med de vise sten


Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Julehund » 28 dec 2008 15:06

jeg kan ikke hjælpe!! men jeg er sikker på at der er mange her inde der har fif og "cowboy-trix" til dit problem! pøj pøj.

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Ole S. » 28 dec 2008 16:11

Hej

Det er næsten umuligt at hjælpe dig med en defekt styring, for det er der vist ingen tvivil om den er. Kører selv med omtalte styring, og den laver bestemt ikke den slags numre. Nu er det vel sluttet rigtigt sammen?

De skal da bare give dig en ny styring NU, det kan da ikke være så svært.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Julehund » 28 dec 2008 16:14

Ole S. skrev:
De skal da bare give dig en ny styring NU, det kan da ikke være så svært.
det er jeg enig i :great: og det kan kun gå for langsomt! (hvis den da er defekt)

diesel
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 28
Tilmeldt: 02 dec 2008 11:39
Mit fyr: goliat 25 kw med 3/4 rør tilgang til hus
Areal: 200 kvm
Brændsel: træpiller/koks
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: ???

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af diesel » 29 dec 2008 19:09

kan se du har hjemme i ålborg, og har selv købt en goliat deroppe (ikk startet endnu) og er da sikker på¨de vil hjælpe dig, de har da min 2 udlærte vvs folk ansat så tror du bare skal træde ned og bede dem om at tage afære med det samme!!!!


Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Stokerservice » 30 dec 2008 00:41

Skal lige vide om det var mig der "slog ud med armene" ?? eller om det er en anden der har besøgt dig
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk

Haderslev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 22 dec 2007 16:56
Mit fyr: RTB 16
Areal: 240
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Geografisk sted: Haderslev

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Haderslev » 30 dec 2008 13:10

Har selv et Goliath fyr, har dog ingen problemer med styringen.

Du snakker om en plade mellem herden og det store afgangsrør, hvordan ser den ud? En plade har jeg heller ikke, kunne du evt. oploade et billede af denne? Måske mangler jeg også sådan en! Er der evt. andre der mangler denne omtalte plade eller har et billede af denne plade!

Jeg har en klokke (med hul i toppen) inde i brændkammeret som fører flammerne op i det den store indvendige rør, som så kommer op i en anden klokken (ligner en osteklokke), derfra går det i gennem den midterste række huller, derefter ned i brændkammeret igen og derefter op i gennem den yderste række diameter af huller, derfra op til rummet med osteklokken også videre til afgangsrøret til skorstenen.

mvh

Thomas
Haderslev

fætter sjusk
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 115
Tilmeldt: 17 jun 2007 22:30
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gram sønderjylland

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af fætter sjusk » 05 jan 2009 17:46

den plade mangled også i min ...men den ændrede ikke forbruget på min ....
jeg syntes også den bruges alt for mange piller
og jeg har også haft en ud og indstille fyret...
så jeg er ikke vildt tilfreds med en goliath og vil ikke anbefale den....kender dog så også andre folk med andre fyr som heller ikke kan få der forbrug ned på det som andre snakker om...så måske nogle ikke er så gode til fortælle deres reelle forbrug...lidt ligesom når folk handler handler biler, der er mange der tjener kassen nå de sælger deres bil...jeg er er ikke blevet rig endnu på den måde hehe
sjusk

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af thoken » 05 jan 2009 17:54

fætter sjusk skrev:den plade mangled også i min ...men den ændrede ikke forbruget på min ....
jeg syntes også den bruges alt for mange piller
og jeg har også haft en ud og indstille fyret...
så jeg er ikke vildt tilfreds med en goliath og vil ikke anbefale den....kender dog så også andre folk med andre fyr som heller ikke kan få der forbrug ned på det som andre snakker om...så måske nogle ikke er så gode til fortælle deres reelle forbrug...lidt ligesom når folk handler handler biler, der er mange der tjener kassen nå de sælger deres bil...jeg er er ikke blevet rig endnu på den måde hehe
sjusk

Hej!
Ja, det indtryk kan man godt nogen gange få, at folk "underdriver" deres forbrug. Men husk nu også at der er mange parametre der spiller ind: forskellige anlæg, forskellige isoleringsgrader, og at den varme vi hver især føler behagelig er individuel. :roll:


mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Styring Goliath kl 18

Indlæg af Flunk » 05 jan 2009 19:03

"Ja, det indtryk kan man godt nogen gange få, at folk "underdriver" deres forbrug. Men husk nu også at der er mange parametre der spiller ind: forskellige anlæg, forskellige isoleringsgrader, og at den varme vi hver især føler behagelig er individuel. citat Thoken.

Jeg tror det er mere det, end at folk bevidst ikke oplyser deres rigtige forbrug.
I forhold til sidste år, bruger jeg noget mere, men har det også væsentligt varmere.
Tidligere havde vi danmarks dyreste fjernvarme fra E-ON.
Det gjorde at vi vænnede os til at have en forholdsvis lav rumtemperatur.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk


Besvar