Oliven-kerner

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Fiahgt
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 121
Tilmeldt: 26 aug 2008 11:37
Mit fyr: Reka HKRST 10
Areal: 146
Brændsel: Helst det er er gratis
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Årligt forbrug: Ukendt
Geografisk sted: Nibe

Re: Oliven-kerner

Indlæg af Fiahgt »

Brændværdien i kirsebær er sat til 3900 kcal de steder jeg har fundet dem. Og det har været til en pris på ca 1300 lev i tiplad på adressen. Derfor er det jo interessant da man bare skal dække dem ned med en pressening istedet for piller der skal være i tørvejr. Men problemet er jo at skaffe dem hjem såvidt jeg har forstået. Men umiddelbart tror jeg ikke der skulle være de store problemer med at fyre på dem i rekaen men er jo ikke sikker da jeg ikke har prøvet endnu.

søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Oliven-kerner

Indlæg af søren ø »

Jeg har aldrig haft problemer med olivensten i min Benekov, så lidt morsomt du slås sådan med det. Jeg gik dog fra det, da prisen var den samme som træpiller, og man alligevel skule rage aske ud oftere. men hvis de havde en pris på 1000-1200 kr. sprang jeg på igen.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Oliven-kerner

Indlæg af Bop »

Jamen det var vel også det der gik galt de blev for dyre og derfor ikke nemme at opdrive tror dog nok de har været nemmere at finde i Jylland end Sjælland
Men syntes altså de var ok at fyre med og dengang var der også en bekendt med baxi som godt kunne lide at fyre med dem

Hej

Besvar