Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

iltstyring

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
fissannudella

iltstyring

Indlæg af fissannudella » 26 dec 2008 13:28

hej.

vi monterede en brugt passat c2 i sommers,hos svigerfar, den kører fint, men har et forbrug på cirka 32 kilo i døgnet, men er det mulighed for at justere på den så man kan få forbruget lidt ned på den, den varmer dagligt cirka 150 kvm lige nu, og nogle gang + 75kvm.
spørgsmålet er, vil en iltstyring hjælpe, og hvor kan man købe den til nogle rimelige penge.
på forhånd tak. icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: iltstyring

Indlæg af Raverlution » 27 dec 2008 10:13

da jeg fik iltstyrring kom jeg ca. 8 kg ned i døgnet med miniflis. men stadig den samme brændværdi pr. kg. men det koster jo også en slat. ca 8000 kr. det gode ved den er at den kan køre meget længere ned i ydelse. jeg har aldrig været i pausefyring men det er også kun tændt når der er under 15 grader udenfor. jeg kan godt anbefale det er er ingen bøvl eller noget men den er også dyr. ellers overvej et redukionssæt til den. kan fås ved passat og koster 1600 kr. den reducerer fra 23kw til ca 14kw det kunne også give en del da fyret er for stort til huset. ligesom mit. mit forbrug er på 20-30 kg i døgnet med flis og 30-40 kg med korn. og jeg fyrer 150 kvm op til 24 grader + vvb+ 80 kvm kælder til 20 grader. håber du kunne bruge det til noget:-)
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb

Besvar