Lidt hjælp til Tm 3006....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Lidt hjælp til Tm 3006....

Indlæg af Troldmand. »

deeredriver skrev:Kik efter hvad "Follow blower" står til (Operation settings) Står den til ja, kan det nok ikke være noget med regulatorindstillingerne. Står der derimod nej, så kan det være D-leddet i ydelsesregulatoren som står for højt. Det vil så kunne tvinge blæseren til stop, eller i al fald langt ned i ydelse. D-leddet vil altid gå i minus når temperaturen er stigende. Prøv som etforsøg at sætte D til 0, K til 6 og I til 400
Takker for god anvisning,

Har brugt det meste af eftermiddagen på den. Bare det og finde ud af hvordan PID indstillingerne fungere i forhold til hinanden tager lige lidt tid.

Citat..
"""står til (Operation settings) Står den til ja""" Den havde jeg fundet ud af skulle stå på Ja. Står den på nej er den helt håbløs.

D = stod også på 0 .... K = havde jeg sat på 6 ..... l = stod også på 400. Så det var da rimeligt ramt.

Nu har jeg så ikke iltstyring på den, men læser jeg rigtigt, at når man vælger den fra, vælger man samtidig røgføleren fra ????? Jeg har valgt ilt fra, men synes da røgføleren stadigt er med.

Jeg har lavet lidt relæ funktion så, jeg kan skifte mellem to styringer, lige nu har jeg fået TM'en til at køre så nøjagtig, sammenlignet med den jeg kender som min bukselomme, at jeg ikke kan høre/se forskel på de to. Så et stykke vej er jeg da kommet.
Siden kl 16. er det TM'en der har kørt helt uden problemer. Tror dog jeg skifter til den gamle for natten.
Brugsanvisningen er lidt mager på mange områder, derfor man tit må gætte sig til hvordan tingene virker.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Lidt hjælp til Tm 3006....

Indlæg af Troldmand. »

Hej
Så kom der fuld skrald på TM'en, en afbrændt komponent på printet var årsagen til ustabiliteten.
Den syge komponent blev fornyet, og nu cykler den bare derud af.

Den defekte komponent, var så også årsagen til, at jeg kom til at kende styringen rigtigt godt, for hvem tænkte lige man skulle ind på printet og finde fejlen.
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Lidt hjælp til Tm 3006....

Indlæg af thy »

derfor den var billig måske
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Lidt hjælp til Tm 3006....

Indlæg af Troldmand. »

thy skrev:derfor den var billig måske
Jeg tror det ikke, den blev skiftet i forbindelse med nyt fyr, hvor den kørte.
Det mærkelige ved den, blæseren kørte altid med samme hastighed, og så med et lukkede den ned til den stod helt stille, efter et stykke tid startede den op igen, og sådan fortsatte den. Der var slet ikke den der trinløse op og nedregulering man forventer.
Spørgsmålet er jo så, skal man købe en iltsonde hjem til den??? Hovedsagelit kører den piller, men kan godt finde på at smide korn og andet brændbart i tanken til den.

Besvar