Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Underlødig markedsføring / Tommy Mikkelsen Spåner

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Underlødig markedsføring / Tommy Mikkelsen Spåner

Indlæg af jni » 12 dec 2008 09:19

Har tidliger købt Vida træpiller hos Tommy Mikkelsen Spåner i ringsted. De bedste træpiller jeg har prøvet.
Priserne steg dog, så istedet brugte jeg andre leverandøre, forrige gang jeg bestilte træpiller fik jeg Derome træpiller der var 300 kr billigere tonset, end Vida. Jeg syntes at pillerne var ok men var korte og med mere smulder end Vida, hvilket ikke er det bedste i en woody, men jeg syntes at piller var ok til prisen så jeg bestiller igen hos den lokale pillepusher (uden og spørge om det er samme mærke) Ved næste leverering får jeg Hvam piller, som også er korte og med smulder, men som samtidigt er mørke og giver lidt mere slagger, hvam piller var ikke desiderede dårlig, jeg syntes bare ikke det var et kannon godt køb.
Nu skulle jeg igen bruge piller, og kontakter den lokale pillepusher, han har igen skiftet mærke.

Så glad blev jeg da jeg så en reklame på TM´s hjemmeside, hvor der var vist en sæk Vida piller, og nedenunder teksten. Svenske piller i Superkvalitet 4 paller spar 700 kr pris 7000 kr.
Jeg undrede mig dog over at der hverken stod navn på piller, eller hvor meget der var på pallen.
Så jeg kontrolerede hjemmeside og så at besparelsen kun var 200 kr ved køb af 4 paller ifh til normal pris, men syntes at 2,1 kr/kg var ok for piller i superkvalitet.
Jeg ringede og spurgte om det nu også var Vida piller med 835 kg/palle. Det fik jeg bekræftiget, så jeg bestilte 4 paller.
Da chauføren kom ville han aflevere 4 paller Derome piller. Jeg sagde at det var ikke det jeg havde bestilt. Først sagde chauføren at de ikke havde flere vida, siden at hvis jeg skulle have vida var de dyrere end derome, fordi kvaliten var bedre.
Jeg sagde at jeg syntes det var noget fup, og at jeg ikke skulle have pillerne
I dag ringede jeg så til tommy mikkelsen og spurgte hvordan det hang sammen.
Svaret var; At der jo ikke stod det var Vida piller i annocen. Jeg sagde at når der var et billede af en vida pose over teksten, og jeg yderligere havde spurgt, og de havde en analyse rapport på vida piller på deres hjemmeside. Så var det pænt svært at tro noget andet. Og jeg følte mig fuppet fordi normalt kostede vida 300 kr mere pr tons, end Derome.

Nu var det jo ikke helt håbløse piller de ville prakke mig på, jeg kom ikke til at betale noget (men hvad hvis jeg havde bestilt dem på nettet ?)
Så skaden kunne have været større, men jeg syntes bare ikke det er iorden.

Hvorfor skal det være så svært at finde træpiller i god ensartet kvalitet ?
mvh Jesper


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Underlødig markedsføring / Tommy Mikkelsen Spåner

Indlæg af Ulrik » 12 dec 2008 09:40

Jeg vil give dig ret i at der er vildledende markedsføring, ingen tvivl om det.
Og for lige at give andre en forståelse for problemet vedhæfter jeg et forklarende screenshot:
vida.png
Reklamen for Vida er markeret med rødt!
Jeg er bestemt ikke i tvivl om at du har bestilt Vida pellets.

Men fænomenet er langt fra ukendt (måske knapt så greelt)
Forhandlere reklamerer med en kendt pille for at fange opmærksomheden.
Når kunden bider på krogen bliver denne gjort opmærksom på at der desværre ikke er flere af disse piller på lager.
Men der er jo en anden piller der er mindst lige så god.....
Til samme pris.

Men at de bare leverer en anden pille synes jeg er frækt.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Dyrehavevej
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 264
Tilmeldt: 28 feb 2007 11:29
Mit fyr: Woody 16kw (Tidligere R15 ejer)
Areal: 220 + 110 liter VVB
Brændsel: 8mm Laxå træpiller
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Underlødig markedsføring / Tommy Mikkelsen Spåner

Indlæg af Dyrehavevej » 12 dec 2008 19:05

Hej Jesper

Tusind tak for dette indlæg ! Jeg har også set tilbuddet, og endda talt med Tommy om pillerne.
Jeg var helt sikker på at jeg skulle købe træpiller hos ham næste gang, og derved droppe min dyre Statoil HP.

Men nu ved jeg da ikke om jeg gider . . . ?


Besvar