Passat

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Passat

Indlæg af Brian B »

Hej
Jeg har en makker der har købt et hus med en passat. der er ikke andet en døje med den..
Den kørte hvis rimelig sidste år da der var noget forbrug på men i år kan han ikke få den til at køre mere en 2 dag så er den fuldstændig lukket af sod.. røg temp kommer ned på 80 grader.. og den æder løs af pillerne som en gal.. den køre på DLG piller så det burde ikke være det og han har smidt 1500 efter en smed der justerede lidt på den og sagde den var ok... not
Er der nogen der har en ide om hvad der er galt eller hvor jeg skal lede efter fejlen ?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy »

det lyder åbenbart som om den får lige rigeligt med piller og der for kun virker optimalt lige efter rensning inden den soder til igen.. er han obs på røgvenderne kan stoppe til er der over hoved hul igennem til skorsten...

har skutte forstand på passat men kammerat har prøvet hele lortet stoppede til... luft hullerne i herden kan måske også være stoppet...

med sårn en tilsodning må det da være til at se om den gir luft
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af Brian B »

ja det tænkte jeg osse den får men jeg syntes det er mærkelig røg temp den falder... Jeg har aldrig set mere af en passat end jeg satte hovedet i en på agromek..
Og så ham vvs gutten der ikke mente den fejlede noget.. mystisk.
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx
Mester Jacob
Stoker II
Stoker II
17
Indlæg: 46
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:15

Indlæg af Mester Jacob »

For stor kedel i forhold til husets varmetab
pinball
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10 jan 2007 19:00
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af pinball »

Pil retarderne ud og se om det hjælper i første omgang da det hæver røggastemparaturen og tvinger kedlen til og lave lidt mere.
Lad evt de retardere der sidder lige under temparatur føleren side i. da jeg mener den kan gå i fejl ved for høj røggas temp.

søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Indlæg af søren ø »

Rigtigt, ud med retaderne og røg temp. stiger. Få tjekket ilstyring/lamdasonde, en passat kan ikke fungere hvis det er defekt. Ellers få en kvalificeret smed ud, evt. en passat forhandler, de har styr på sagerne. Han kan også ringe/maile til passat vedr. indstillinger. Det har jeg gjort med succes da min far havde pillet for meget og glemt hvor det var henne han havde pillet.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Indlæg af Brian B »

Han starter ud med en røgtemp på 160-170 graderog så ender den på omkring 80 efter 2 dage, den køre uden 3 retarder. jeg prøver at tage resten ud og måske give den lidt mere luft. det er en passat vvs mand. han var der for at skifte røgføleren og se på det problemt med den ikk kan køre det er osse ham der har solgt den i sin tid så jeg går heller ikke ud fra den er for stor huset er på 170 m2 og den forrige ejer fik ny styrring på, han mener ikke der er ilt styrring.
Tak for hjælpen.
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx
pinball
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10 jan 2007 19:00
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af pinball »

Er det en c1 eller c2 (står på venstre side jeg håber det er en c1)
tbnilen
Stoker I
Stoker I
17
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28 jan 2007 20:50
Mit fyr: Panasonic 12KW VP
Areal: 270
Brændsel: Solenergi
Fremviser gerne i postnummer: 4060
Geografisk sted: Kr.Sonnerup / Sjælland
Kontakt:

Indlæg af tbnilen »

Jeg har set en lignende fejl på et andet fabrikat stokerfyr, og der var det iltstyringen som ikke virkede korrekt pga. lambda sonden var dækket af aske/belægning, så fyret ville slet ikke afgive varme.

Jeg har selv en Passat C2 uden iltstyring den kører på 8 år upåklageligt, dog er styrerprintet skiftet pga. defekt blæserregulering, blæseren startede fint op men gik så istå, når den skulle regulerer ned i hastighed, så måske er det blæserreguleringen som fejler..Ring evt. og tal med serviceafdelingen hos passat, de hjalp mig..

Hilsen Tommy

Besvar