Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

baxi 1,5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Anonymous

Re:

Indlæg af Anonymous » 31 jan 2007 21:47

ja alle røgvendere sidder i. jeg forstår bare ikke at det har brugt så meget på 4 mdr. jeg er næsten sikker på det er indstillingerne det er galt med ? men jeg har jo ingen erfaring indenfor pillefyr.


Mester Jacob
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:15

Indlæg af Mester Jacob » 31 jan 2007 22:00

Tror ikke kun det er indstillingerne, med iltstyring passer det jo næsten sig selv. Men har du ændret på indstillingerne for ilt procenten

holm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 18 jan 2007 23:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af holm » 31 jan 2007 23:01

Jeg vil da også lige indskyde, du skriver i har haft et forbrug på 4000 liter olie. Jeg går ud fra det er pr. år? Eneste vi ved er at i har 160m² beboelse. Nu kan det godt være det bare er mig, men 4000 liter til 160m² synes jeg lyder af en hel del? Du skriver godt nok huset er renoveret, men gælder det også isolering?
Et eller andet sted ville jeg nok mistænke at varmen fiser ud i en skunk, krybekælder eller lign.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 01 feb 2007 01:01

pommer82 skrev:Hej den er med iltstyring .
indstilling er H:1,7 - L:1,7 - P:0,7 B:40.
ved ikke hvilke piller det er købte dem via nettet af en i kliplev .
fremløb 75 gr. retur kan jeg kun få op på 59 gr. der er sat en hane op istedet for den der shunt ventil vvs manden sagde det var spild af penge at sætte shunt på? huset er lige blevet renoveret fra top til tå.
Mvh.Pommer82
hmm var det samme vvs mand der solgte fyret......ked af at sku sige det garentien dækker ikke uden.....

citat fra brugs anvisning

Kedel og returtemperatur/omløb
Vi anbefaler, som allerede nævnt i afsnit 1.3 at kedeltemperaturen holdes på 80°C.
For at minimere risiko for tæring i kedlen skal returtemperaturen være min. 60°C.
Derfor skal det på fig. 4.6 viste omløb (by-pass) installeres og indreguleres.

de 75 grader i frem løb skulle være nok HVIS der var en ordentelig sikring af de 60 grader på retur...

blæs max er 30..... du kører med 40...

er grund indstilling korekt -40 med iltstyring

1.4 Bruger – Programmering / Fabriksindstilling (bruger) / Iltsonde-kalibrering
1.4.1 Bruger - programering
(Installatør programering se afsnit 3.5.2)
Styringen har en midlertidig hukommelse og en permanent PROM-hukommelse
Programmeringssituationen opnås ved:
▪ Sluk på ON/OFF (E) knappen
▪ Hold alarmreset (F) og driftsform (C) - knapperne nede samtidigt i 3 sekunder. Der kommer da 3 vandrette streger i displayet. Så er der klar til programmering.
▪ Ved at steppe med menu-tasten kan de indstillede data ses.
▪ Indstillingerne kan ændres ved at trykke på + eller ÷ på REG (R). Ved tryk på driftsform-knappen (C) gemmes den ændrede værdi i den midlertidige hu-kommelse og den går videre til den næste værdi (menupunkt) i menuen.
Før man gemmer evt. ændrede værdier kan man bladre alle værdierne (menupunkterne) igennem med menu-knappen (B)
Gem data Ønsker man at gemme evt. ændrede værdier (dvs. flytte værdierne fra den midlertidige hu-kommelse til PROM-hukommelsen) afsluttes med tryk på ON/OFF knappen (E).
Fortryd Hvis man alligevel ikke ønsker de nye indlæste data, kan man fortryde ved at trykke på alarm/reset knappen (F).
Menupunkter ved programmering
Menupunkt
(–XX)
Ved tryk på + eller ÷ på REG (R) justeres blæserens min. luftmængde - Mulig indstilling er 10-20-30-40-50.
Indstilling skal være (- 20) = 20 % (uden iltstyring).
Indstilling skal være (- 40) = 40 % (med iltstyring). SE HER :D
(HX.X)
Her justeres sneglens køretid ved ”høj ydelse” – dvs. den tid sneglen kører hver gang. Indstillingsområde: H0.1-H6.0 svarende til 0,1-6,0 sekunder.
(Se evt. "Vejledende indstilling af styringen" i afsnit 1.12)
(LX.X)
Her justeres sneglens køretid ved ”lav ydelse” – dvs. den tid sneglen kører hver gang. Indstillingsområde: L0.1-L6.0 svarende til 0,1-6,0 sekunder.
(Se evt. "Vejledende instilling af styringen" i afsnit 1.12)
(PXX)
Her justeres den tid blæseren skal køre med max luftmængde, når brændselssneglen kører lidt brændsel ind i pausesituationen.
(Mulig indstilling er 0-10 sekunder) Fabriksindstilling (P05) = 5 sekunder.
X.XH
O2 set-punkt høj ydelse (4.0-9.9%). Kun tilgængelig i [AU]tomatisk driftsform (med iltstyring).
Fabriksindstilling (se afsnit 1.4.2)
X.XL
O2 set-punkt lav ydelse (4.0-9.9%). Kun tilgængelig i [AU]tomatisk driftsform (med iltstyring).
Fabriksindstilling (se afsnit 1.4.2)
CAL
Manuel kalibrering af ilt-sonde Kun tilgængelig i [AU]tomatisk driftsform. (Betingelse - røgtemperaturen skal være under 40 °C) (Husk iltsonden skal sidde i frisk luft)
Kalibrering af sonde (ca 5 min.) Startes ved at trykke på (C) driftsform. – i displayet vises CAL med et blinkende punktum. Når CAL forsvinder er sonden færdig kalibre-ret.
OBS: Under kalibreringen må der hverken trykkes på knapper på panelet eller åbnes for magasinlåg da kalibreringen derved afbrydes midt i forløbet. Hvis dette sker skal der foretages en ny kalibrering, enten som her beskrevet, eller som anført i afsnit 0
AU-
[AU]tomatisk blæser-styring afhængig af ilt-procenten (Ændres med REG (R) +/-)
NO-
[NO]rmal blæser-styring (manuelt – se indstillingsværdier i afsnit 1.12).
= vedr. kun iltstyring


det er noget rod at kikke på hvis man ikke lige ved hvad man skal se efter.... :D
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Mester Jacob
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:15

Indlæg af Mester Jacob » 01 feb 2007 07:11

Jeg kørte nu også med forkert minimum luftmængde i starten, dette grav ikke et øget forbrug.

De 4000 l olie, svarer til ca. 8500 kg piller pr. år.


Anonymous

Indlæg af Anonymous » 01 feb 2007 16:41

thy du har ret i at det er noget rod at kigge på hvis man ikke lige ved hvad man skal kigge på puha.
vi har isoleret gulvene med 220mm og lagt gulvvarme i 2 stuer og i køkken og så er der også lagt gulvvarme i bryggers og badværelse.
alle loftene er også blevet isoleret med 250 mm. glasuld. plus nye vinduer og døre i hele huset.
hvis jeg trykker på alarm og menu knapperne står de på-
- 109
H:18
l:40
b:50
r:0,0.

og trykker jeg alarm og driftform står de på-
-H:1,7
-L:1,5
-7,5 H
-7,0 L
siger det jer noget ??? det er da noget møg når man ikke kan finde ud af det :-( Mvh.Pommer82

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy » 01 feb 2007 18:01

du har pm (privat besked) helt oppe for oven på siderne lige ved siden af dit bruger navn

-109
H15
L40
blæsern skal ned på 30
r0,0

hmm
-40 skal være den første kan stå -10 -20 -30 -40 -50
-H:1,7
-L:1,5
-po5.........
-7,5 H min høj 8,0
-7,0 L min lav 6,0

husk at alt ikke kan kopieres direkte
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar