Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kl, Kl2 godkendt diskussion

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Besvar
Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kl, Kl2 godkendt diskussion

Indlæg af Emborg41 » 01 dec 2008 09:37

Bop skrev:Ok så mig lige komme med et eksempel som ikke er et fyr eksempel

Kverneland Norsk plovfabrikant bla. På Lib messe var en tro kopi af en Kverneland lavet i Polen

På agromek talte vi med Polak som arbejder for Kverneland og godt kendte plovkopi

Udtrykkeligt sagde han vi har testet den den holder ikke 2 mdr. ligesom det meste andet i Polen kan man ikke regne med kvalitet.

Det kom fra Polaks mund hvordan kan man så stole på en Polsk attest ?


Jeg gider ikke blande mig i attest er god nok eller ej .

Men hellere i hvorfor man skal teste det i andre lande når vi har udemærket mulighed herhjemme

Og ja undskyld Polen er gode til mange ting men kvalitet er vist nok en hel del højere i Tyskland eksempelvis

Der er en eneste svar på hvorfor test er lavet i Polen og det er det er billigt og sådan er det.

Og så er min pointe jo i kan diskuterer i al evighed for der vil utvivlsomt altid mangle noget i en Polsk test

da de jo ikke ligefrem er kendt for produktion af voldsom høj kvalitet.

Endnu skal så lige tilføjes for de kommer vel med på et tidspunkt.




Jeg tror da Kl fyr virker ok men hvorfor bøvle med test i polen hvis ikke det lige er fordi de vil spare penge.

Jeg tror ikke de spare en krone i sidste ende for de mister sikkert potentielle købere så kan ikke se fidusen.

Og selvom EU gerne vil ha alt til at se ens ud over alt ja så lykkes det jo aldrig de kan ikke blive enige om ret meget

når det vikelig gælder sådan plejer det at gå.

Så test ja foretag dem I DK eller Tyskland ,Sverige så ved man da de har høj kvalitet.
Undskyld mig. Men det var dog en frygtelig omgang vrøvl

Prøv at læse de forskellige indlæg og se hvad der er diskussionen handler om, og hvad kravene til et institut er. Uanset om det er polsk dansk svensk eller andre lande.

Peter


jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Kl, Kl2 godkendt diskussion

Indlæg af jni » 01 dec 2008 09:39

Jeg tror ikke der er nogen der skriver noget her for at hetze, jeg ville bare ærger mig voldsomt hvis jeg havde købt et fyr som skorstensfejeren bag efter ikke ville godkende.
Mig bekendt har DTI optaget fyr på deres liste, som ikke var godkendt hos dem, men hos andre akriditerede prøvnings institutter (F.eks var Biowind på DTI´s liste, men da DTI fandt ud af at den var testet et ikke akriditeret sted blev den fjernet. Biowind blev efterfølgende testet ved akriditetet institut i tyskland, og optræder nu igen på DTI´s liste. For mig betyder det at siden KL ikke optræder på DTI´s hjemmeside, må dervære nogen tvivl om testen af KL er ok)
Som omtalt med Biowind betyder det jo ikke at der er tale om et dårligt produkt, men bare at produkt (måske) ikke er testet korrekt.
Lad os for sjovt sige at det viser sig at skorstensfejerene ikke vil godkende KL stokeren, og den ikke kan bestå en test.
Lad os så sige at VVS eksperten havde nået og sælge 2000 fyr til 20.000 = 40.000.000
Det ville få de fleste firmaer til at dreje nøglen om = ingen erstatning til dem der har købt fyr der.
Det er såmændt bare det der er min pointe, at man skal passe på at man ikke brænder røven
mvh jesper

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Kl, Kl2 godkendt diskussion

Indlæg af Bop » 01 dec 2008 10:56

Måske lidt lang forklaring men ikke vrøvl

KL og andre østeuropæiske fyr er nok ok nogle sikkert ikke

Men når Polak selv siger deres kvalitet svinger enormt så mener jeg ligesom JNI at man nok ikke lige skal stole på test derfra for de er nok også ligesom vinden blæser.

Tror altså ikke der er mange som hellere vil godtage Polsk test fremfor Tysk TUV eller DTI test

Og dermed har jeg ikke sagt at de ikke har fabrikker som fabrikere kvalitet men test dem stoler jeg ikke på.

Det er alene for at spare penge man tester i Polen for ellers kunne man jo sagt igen bare få lavet test herhjemme.


Man kan godt sammenligne Polen lidt med Italien deres kvalitet svinger også enormt så derfor vil jeg heller ikke stole på en Italiens test de er ikke kendt nogle af dem for at have høj standard.

icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif God diskussion jeg trækker mig herfra :great:

Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kl, Kl2 godkendt diskussion

Indlæg af Emborg41 » 01 dec 2008 11:19

8) Ok

Jeg kender en rødhåret pige :lol: Hun er bare en forfærdelig strigle :lol:

Kendsgerning :P Rødhårede piger er nogle værre strigler :P

Igen læs venligst hvad der kræves for at blive godkendt som afprøvnings institut. Uanset hvor instituttet ligger er kravet det samme.

Peter

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Kl, Kl2 godkendt diskussion

Indlæg af KimW » 01 dec 2008 17:40

Emborg41 skrev:
Igen læs venligst hvad der kræves for at blive godkendt som afprøvnings institut. Uanset hvor instituttet ligger er kravet det samme.

Peter

Helt enig ......


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Kl, Kl2 godkendt diskussion

Indlæg af Ulrik » 01 dec 2008 17:51

Nu er det jo heller ikke kvaliteten af hverken testen eller anlægget vi snakker om i denne tråd.
Vi snakker om hvor vidt testinstituttet er akkrediteret, og der er jeg da enig i at det er ligegyldigt hvor i verden det ligger.

Vedr. rygtet om at Kl skulle være blevet eller er igang med at blive testet på DTI, kan det bekræftes eller er det bare rygter?
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Kl, Kl2 godkendt diskussion

Indlæg af Bop » 01 dec 2008 17:57

:great:
Okay vil godt sige at hvis man kan være 100 på at de tester korrekt så har i ret :oops:

Men godt ord igen Hej :great:

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Kl, Kl2 godkendt diskussion

Indlæg af KimW » 01 dec 2008 21:00

Ulrik skrev:Nu er det jo heller ikke kvaliteten af hverken testen eller anlægget vi snakker om i denne tråd.
Vi snakker om hvor vidt testinstituttet er akkrediteret, og der er jeg da enig i at det er ligegyldigt hvor i verden det ligger.

Vedr. rygtet om at Kl skulle være blevet eller er igang med at blive testet på DTI, kan det bekræftes eller er det bare rygter?
Er det rygte ikke kun startet op herinde?
De nye KL2 stokere har jo en ny prøve attest fra Polen, men det kan jo være at de testes på DTI også, og dermed får 2 attester?

Brugeravatar
aastrup
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 212
Tilmeldt: 06 jan 2008 11:32
Mit fyr: goliath 25 kw. modulerende
Areal: 250
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4850
Dagligt forbrug: 25-30 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: FALSTER 4850

Re: Kl, Kl2 godkendt diskussion

Indlæg af aastrup » 03 dec 2008 16:13

ja så blir det spændende fejer kommer i morgen, for at godkende instaliation, han var her igård for at feje skorsten, så nu må vi se hvad han siger til det.
MVH.AASTRUP
Rigtige mænd er far til fem

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Kl, Kl2 godkendt diskussion

Indlæg af Bop » 01 jan 2009 22:48

icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Godt Nytår er der nogen nye info vedr KL stoker godkendelser eller er de i orden


Besvar