Hejsa alle i nysgerrige
Her har I lidt billeder af vores nyinstalleret fyr . Det blev startet op den 4 nov, og i indtil i dag har det genemsnitlige forbrug været på 14 kg i døgnet. Opvarmer 84 m2 , men ikke varmt vand, det klarer en elvandvarmer med 3 kw pr. døgn. Omkring jul skal anlæget til at opvarme 125 m2, der får jeg nemlig færdigbygget min 1. sal..
Har før opvarmet huset med brændeovn , ca 5 rm + ca 600 liter olie, så jeg forventer ikke den store besparelse , MEN , komforten ved at have ensartet varme i alle rum, uden træk, og svede ihjel i stuen ved brændeovnen, og ingen optænding og kulde om morgen , eller ved hjemkomst fra arbejde , DET ER LÆKKERT
Jeg har købt 2100 kg piller, tjekkiske, i første omgang fra Lundemøllen ved Fuglebjerg, 70 sække af 15 kg på hver palle, dvs 1050 kg, ialt 5200 med levering for 2100 kg, ikke billigt , og brændeværdien er kun 4200, opløses ikke særligt hurtigt i vand, men de er lyse , nemme at knække, uden nævneværdig smul, og udmiddelbart synes jeg ikke forbruget er stort, og sneglen og fyret virker som de kører upåklageligt med dem.
Med varme hilsner fra Frank
Mvh. Frank Tandrup