Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

slagger i herd

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: slagger i herd

Indlæg af Bop » 21 nov 2008 07:51

Hej trold jamen øhhhhhhhh har du så flået klappen af på blæseren ??

Eller hvilken klap taler du om min gik ned nu hej


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: slagger i herd

Indlæg af Troldmand. » 21 nov 2008 08:23

Bop skrev:Hej trold jamen øhhhhhhhh har du så flået klappen af på blæseren ??

Eller hvilken klap taler du om min gik ned nu hej
Ja - klap og det hele røg for to år siden.

På billedet kan du se, hvad der er tilbage..

http://www.postimage.org/image.php?v=aV4Dp7Ai

jensjen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 66
Tilmeldt: 17 dec 2007 18:16
Mit fyr: Viadrus U 22, 24 kw + Multi 22
Areal: 200 + 12 m2 værksted
Brændsel: Træpiller/vinter + træ/forår-efterår
Dagligt forbrug: 50 kg/dag jan. 2011
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Kjellerup, Midtjylland

Re: slagger i herd

Indlæg af jensjen » 21 nov 2008 08:38

På billedet kan man se, at der går 2 ledninger ned til pilleindføringstragten, hvad mon det er? Kan det være en lukkemekanisme?

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: slagger i herd

Indlæg af Troldmand. » 21 nov 2008 08:44

jensjen skrev:På billedet kan man se, at der går 2 ledninger ned til pilleindføringstragten, hvad mon det er? Kan det være en lukkemekanisme?
De to ledninger er noget hjemmebyg.
I bunden af nedfaldsrøret er der en klap, som pillerne triller hend over, Men i tilfælde af ophobning af piller i røret, vil vægten fra pillerne trykke klapen ned og en kontakt slukker sneglen.

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: slagger i herd

Indlæg af Bop » 21 nov 2008 13:28

:) Knoppen roterer da endnu på Troldmand :great:

Men øhh hvad så med luften har du så stillet den ned for din må da utvivlsomt få mere luft ind end os andres.

Jamen hvis det bare er sagen så kan de fleste jo ligeså godt gøre det samme for nyopstillede må jo alligevel ikke LOVLIGT fyre med brænde.

Nu kan man da tydeligt se på dit billede at der er betydeligt mere fald på en multi22 end på en bio18 hvad betyder det JO det betyder det at med mindre fald og ingen klap så er det jo derfor man slås med tilbagebrand ved den mindste fnuldr.

De har vist sovet lidt i timen da de lavede den lignende ting efter bio18 . Men det kan jeg forestille mig der er nogen der for sig et lille icon_cheesygrin.gif over.

Go dag Og tak for fotofremvisningen mvh bp


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: slagger i herd

Indlæg af Troldmand. » 21 nov 2008 16:07

""" Knoppen roterer da endnu på Troldmand"""
Vær du glad for at du ikke sidder ""roteatoren"", så var du blevet slynget af forlængst LAUGHT~211.GIF
Stillet ned i luft........ Altså - når man brænder piller, skal der kun være styringen der bestemmer, og det gør den nu engang bedst uden indblanding af den blikklap. Det er bare min erfaring.

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: slagger i herd

Indlæg af Bop » 21 nov 2008 16:25

Ja uha det ville ikke være godt uden styrthjelm

Bare ikke der sker en dessideret nedsmeltning i det nordjyske.

Jamen skulle jeg beholde fyret så ville jeg nok gøre det samme som dig det virker da meget logisk .

Men nu er det jo kun en halvdårlig kopi jeg har GG

Erik Hansen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 okt 2008 19:13

Re: slagger i herd

Indlæg af Erik Hansen » 21 nov 2008 18:59

Hej Trolmand, jeg kan se at det er en multi 22 du har, er der iltstyring på den? eller er styringen noget ligne Bio 18

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: slagger i herd

Indlæg af Bop » 21 nov 2008 20:06

Hej Erik nu er jeg godt nok ikke Trolden

Men ja de 2 anlæg er stort set ens der er vist noget med ikke alle multi22 har renseblæs funktion.

Multi22 har lidt stejlere nedfald hvilket jeg jo mener er en fordel selvom jeg ikke ejer multi22 men bio18

Er sådan set ikke utilfreds med selve fyr bio18 men mit 29 kw sæt er ikke godkendt derfor skifter jeg det ud ikke andet.

Det med slagger tjah efter mit fyr har fået mere at se til er slaggeproblem gået i sig selv

Jeg kører så godt nok med intakt fyr og jeg mener mit spjæld er ca 15 mm åbent ved fuld kedel temperatur

Piller pt er Barlinek men mine har indeholdt meget fnuldr så jeg køber HP næste gang de fås gennem statoil

Ellers er der sikkert mange gode piller syntes ogaå flere siger barlinek er gode det kan være jeg har været uheldig.

Der er ikke iltstyring på multi 22 så vidt jeg ved.


Hej

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: slagger i herd

Indlæg af Troldmand. » 21 nov 2008 23:41

Erik Hansen skrev:Hej Trolmand, jeg kan se at det er en multi 22 du har, er der iltstyring på den? eller er styringen noget ligne Bio 18
Bop skrev:Hej Erik nu er jeg godt nok ikke Trolden

Men ja de 2 anlæg er stort set ens der er vist noget med ikke alle multi22 har renseblæs funktion.

Multi22 har lidt stejlere nedfald hvilket jeg jo mener er en fordel selvom jeg ikke ejer multi22 men bio18

Er sådan set ikke utilfreds med selve fyr bio18 men mit 29 kw sæt er ikke godkendt derfor skifter jeg det ud ikke andet.

Det med slagger tjah efter mit fyr har fået mere at se til er slaggeproblem gået i sig selv

Jeg kører så godt nok med intakt fyr og jeg mener mit spjæld er ca 15 mm åbent ved fuld kedel temperatur

Piller pt er Barlinek men mine har indeholdt meget fnuldr så jeg køber HP næste gang de fås gennem statoil

Ellers er der sikkert mange gode piller syntes ogaå flere siger barlinek er gode det kan være jeg har været uheldig.

Der er ikke iltstyring på multi 22 så vidt jeg ved.


Hej
Ja det er en multi 22 - brænder man kun piller, har man ikke noget at bruge iltstyring til. Iltstyring får først sin berettigelse, når man fyrer forskellige brændsler.
Jeg kender ikke Bio 18 styringen - men er da sikker på at den er helt i top. Har ikke læst det modsatte....
------------------------------------------------

Bop....

Spjæld - jeg har det sådan, hvem bestemmer
Fyrer man kun piller af, må det være styringen der bestemmer, at have både spjæld og klap at indstille på bliver IMØ (i mine øjne) let noget rod. Derfor hvem skal bestemme???? Jeg har valgt at den fremragende styring skal bestemme, og det gør den bare perfekt, Det tror jeg også helt bestemt Bio 18 styringen kan, kender den som sagt ikke.
Som sagt før iltstyring har man ikke noget at bruge til når kun man brænder piller.


Besvar