Problemer med at få penge tilbage

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
smalspor
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Re: Problemer med at få penge tilbage

Indlæg af smalspor »

Hej Tass.

Dit råd er fuldt op. :great: Har snakket med FS her til formiddag. Deres jurister er af den overbevisning at man godt kan klage igennem dem til vedkommende. Det lyder jo meget godt. Beskeden fra dem var også at jeg er i min gode ret til at ophæve købet og kræve mine penge tilbage. FS mener også at hvordan vedkommende for sine penge fra sin leverandør, kommer ikke mig ved. Det er udelukkende et anliggende imellem vedkommende og mig.
Men der er bare lige den lille hage ved det at vedkommende ikke behøver at rette sig efter afgørelsen og så er vi ude i en småsagsproces som dels kan trække i meget lang tid dels skal jeg stadigvæk finde over 10K til andre piller.

Hej BFE.

Dit råd lyder umiddelbart som en meget god idé men, som jeg ser det, ikke nogen ideel løsning, for hvad hvis andre også kommer ud for ligende med vedkommende.........skal de så også danse efter vedkommendes pibe?
Vi har en forbrugerlovgivning (Købelov) som er lavet for at beskytte forbrugers rettigheder herhjemme, siden hvornår er den sat ud af kraft?....Men selvfølgelig er der da en hel del brådne kar rundt omkring i Dannevang som sk.... højt og flot på det. Jeg mener at FS´s afgørelser skulle gøres juridisk bindende sådan at evt. vrisne forhandlere skulle efterleve afgørelsen istedet for bare at lade som ingenting. Jeg mener også at en privatperson burde kunne gå videre til inkasso hvis en sådan afgørelse ikke efterleves.

Brugeravatar
Tass
Stoker XI
Stoker XI
16
Indlæg: 512
Tilmeldt: 29 jul 2007 15:56
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 220 + 2x60 VVB
Brændsel: Piller/korn
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: NV/Sjælland

Re: Problemer med at få penge tilbage

Indlæg af Tass »

Nu ved jeg ikke hvordan det med FS idag, men førhen var det sådan at FS tilbød at føre sagen ved retten hvis sælger ikke rettede sig efter dommen. Men ja en sådanne sag kan sagtens trække i langdrag. Men i sidste ende kan det jo være du er nødt til at gå den vej hvis du ikke får dine penge. I det tilfælde at du ikke får dine penge tilbage må vi nok høre admin om vi ikke skal have lavet en liste over pilleforhandlere som ikke lever op til sine forpligtigelser så andre ikke ender i samme kedelige situation. Men lad os nu ikke håbe det går så vidt.
The test of democracy is freedom of criticism. ~David Ben-Gurion
We cannot have that relationship if we only dictate or threaten and condemn those who disagree. ~Zbigniew Brzezinski
smalspor
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Re: Problemer med at få penge tilbage

Indlæg af smalspor »

Hej Tass.

FS fører ikke nogens sag ved retten hvis sælger ikke retter sig efter afgørelsen. Det skal man selv gøre. Derfor er det også blevet meget nemmere at føre en såkaldt småsagsproces. Hvis et firma ikke retter sig efter en afgørelse fra FS, havner det på www.firmatjek.dk (Altid en god idé at tjekke den side før man handler).
smalspor
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Re: Problemer med at få penge tilbage

Indlæg af smalspor »

Et lille tillægsspørgsmål:

Hvis en forhandler vælger at ligge en resultatsanalyse op på sin hjemmeside, skal den analyse ikke indeholde hvilken vare det er der er blevet testet og hvem der har testet varen?
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Problemer med at få penge tilbage

Indlæg af Ulrik »

smalspor skrev:Et lille tillægsspørgsmål:

Hvis en forhandler vælger at ligge en resultatsanalyse op på sin hjemmeside, skal den analyse ikke indeholde hvilken vare det er der er blevet testet og hvem der har testet varen?
Så skal vi nok ud i en sag om falsk markedsføring og så skal du bevise at dukomentet er falsk. Den er svær.

Men ellers en træls historie. Er der sket noget nyt i sagen?
MvH Ulrik©

smalspor
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Re: Problemer med at få penge tilbage

Indlæg af smalspor »

Ja det er svært at dokumenterer at papiret er falsk.

Ja. der er sket nyt i sagen. Nogle af pengene har jeg lige modtaget idag. Men jeg venter indtil d. 24/11-2008 med at komme med hele historien. Der er lige nogle små formaliteter der lige skal ordnes først.
smalspor
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Re: Problemer med at få penge tilbage

Indlæg af smalspor »

Stadigvæk ikke noget nyt. Jeg mangler stadigvæk en lille del af pengene og vedkommende er begyndt ikke at svare tilbage på email b_shake8.gif . Vedkommende tager iøvrigt hellerikke telefonen. smiley121.gif
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Problemer med at få penge tilbage

Indlæg af søren ø »

Så må vi vel snart have navnet. så andre ikke ryger i samme fælde
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.
smalspor
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Re: Problemer med at få penge tilbage

Indlæg af smalspor »

Jeg venter altså lige et par dage mere. Tålmodighed......jeg mener: I har vel allesammen fået træpiller hjem til vinteren, ikke? :great:
Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
17
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Re: Problemer med at få penge tilbage

Indlæg af Momme »

Har du prøvet at ringe fra en telefon hvor han ikke kender nummeret så kunne det være at han ville tage den. Det er jo sjovere at snakke med nye kunder en gamle der klager. :)
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)

Besvar