Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Trådløs interface???

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
herbst01
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16 nov 2008 14:24

Trådløs interface???

Indlæg af herbst01 » 17 nov 2008 13:36

Hej Alle
Dette er mit første indlæg på dette forum, da jeg kun har været pillefyrs ejer i 3 uger.
Jeg har et 16kw Woody (nyt) og kunne godt tænke mig at lege lidt med interface, men er ikke så meget for endnu en pc der står og kører. Jeg har set en trådløs ting på FALK`S Hjemmeside. Så mit spørgsmøl er : hvad skal jeg købe? Jeg ved at det skal være "Stokerkontrol" eller?. Men hvad skal der til for at kører trådløs?
På forhånd tak
Frederik


herbst01
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16 nov 2008 14:24

Re: Trådløs interface???

Indlæg af herbst01 » 17 nov 2008 15:11

Ups
Det er jo en Scotte jeg har

Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Trådløs interface???

Indlæg af Falck » 17 nov 2008 20:18

herbst01 skrev:Hej Alle
Dette er mit første indlæg på dette forum, da jeg kun har været pillefyrs ejer i 3 uger.
Jeg har et 16kw Woody (nyt) og kunne godt tænke mig at lege lidt med interface, men er ikke så meget for endnu en pc der står og kører. Jeg har set en trådløs ting på FALK`S Hjemmeside. Så mit spørgsmøl er : hvad skal jeg købe? Jeg ved at det skal være "Stokerkontrol" eller?. Men hvad skal der til for at kører trådløs?
På forhånd tak
Frederik
Skal du køre trådløs, så skal du have en sender/modtager. Det sæt jeg køre med er det grossisten (vi) handler med, men der findes sikkert andre modeller også. Det eneste det kræver er at din chip er 4,13 eller nyere (og det er den hvis den kun er 3 uger gammel :-)
Hvilket software man skal vælge er nok et spørgsmål om hvad man syntes om. Personligt har jeg kun prøvet stokerkontrol (de er de eneste der har fremsendt en test vertion til mig ;-) og den køre rigtig godt.
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

Brugeravatar
Sonata
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 94
Tilmeldt: 28 mar 2008 20:48
Mit fyr: Woody 6.17/Opop 16kW
Areal: 252
Brændsel: HP 8mm
Dagligt forbrug: 30-40 kg (vinter)
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Fjerritslev
Kontakt:

Re: Trådløs interface???

Indlæg af Sonata » 17 nov 2008 20:36

Jeg bruger samme trådløse sæt (ATC-863-S1), og kan kun tilslutte mig Falcks udtalelser icon_cheesygrin.gif .
Du kan se det hér: http://www.a2s.pl/en/atc-863-s1-p-3783.html
Det fungerer fint tværs gennem huset, og op på 1. sal - ca. 12 meter, gennem mure.

Men først og fremmest skal du bruge det samme, som hvis du ville køre med kabelforbindelse. Dvs. en RS232-chip til din styreboks, og en passende software. Hvis din PC ikke har en seriel port, men kun USB, så skal du have en adapter til din USB-port.
Om muligt kan du prøve at få hul igennem via kabel først, så ved du at tingene fungerer. Under alle omstændigheder skal der bruges en stump seriel-kabel i hver ende, til at forbinde de trådløse enheder med hhv. styrebox og PC.
mvh Tom
Fyrdata

herbst01
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16 nov 2008 14:24

Re: Trådløs interface???

Indlæg af herbst01 » 17 nov 2008 21:16

Aha så er jeg da lidt klogere, takker. jeg har set sådan en interface i en kasse tror det var stokerkontrol. Der var en chip, en cd og et kabel med et seriel stik. Og det skal vel så forbindes med den trådløse sender. Er det så rigtigt forstået at der er en modtager der også har et serial stik som så skal i pceren?


Brugeravatar
Sonata
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 94
Tilmeldt: 28 mar 2008 20:48
Mit fyr: Woody 6.17/Opop 16kW
Areal: 252
Brændsel: HP 8mm
Dagligt forbrug: 30-40 kg (vinter)
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Fjerritslev
Kontakt:

Re: Trådløs interface???

Indlæg af Sonata » 18 nov 2008 07:34

herbst01 skrev:jeg har set sådan en interface i en kasse tror det var stokerkontrol. Der var en chip, en cd og et kabel med et seriel stik. Og det skal vel så forbindes med den trådløse sender. Er det så rigtigt forstået at der er en modtager der også har et serial stik som så skal i pceren?
Just præcis. Og i den kasse du nævner, er der også en vejledning i, hvordan det forbindes. Det er ikke svært, men kræver dog en skævbider og en skruetrækker.
mvh Tom
Fyrdata

Brugeravatar
Kroppen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 07 nov 2008 21:59
Mit fyr: Scotte/Opop 16KW
Areal: 200 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8732
Dagligt forbrug: pt. ca. 20 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Hovedgård

Re: Trådløs interface???

Indlæg af Kroppen » 21 nov 2008 12:43

Hej I trådløse,
Jeg går lidt og overvejer, om jeg skal anskaffe mig Stokerkontrol og i den forbindelse også en trådløs opkobling, da mit fyrrum er placeret i en bygning ca. 25m væk fra mit stuehus.
Jeg har kigget på ATC-863-S1, som I har lagt et link ud til. Et enkelt spørgsmål: Er det et komplet sæt (går ud fra, at man skal bruge 2 enheder, sender/modtager) man får for ca. 40 EUR eller hvad?

Brugeravatar
Sonata
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 94
Tilmeldt: 28 mar 2008 20:48
Mit fyr: Woody 6.17/Opop 16kW
Areal: 252
Brændsel: HP 8mm
Dagligt forbrug: 30-40 kg (vinter)
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Fjerritslev
Kontakt:

Re: Trådløs interface???

Indlæg af Sonata » 21 nov 2008 13:03

Ja, mon ikke det er? Jeg kan ikke sige det, da jeg har købt sættet brugt. Linket var blot lagt ud for at man kunne se de tekniske detaljer... Der står dog "Antenna not included", så man skal åbenbart købe to antenner ved siden af (+15-20 EUR). Men ellers ring og spørg i den butik, der er nævnt længere oppe i tråden - det er lidt nemmere end at lave et fejlkøb i Polen :-)
mvh Tom
Fyrdata

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Trådløs interface???

Indlæg af Bop » 21 nov 2008 13:36

Hej efter det der er vist rækker det 300 meter det vil sådan set sige at jeg også kan bruge det hvis jeg installerer woody for jeg har 40 meter mellem værksted / fyrrum til huset

Men det betyder vel så intet ??


Alternativt kan jeg trække kabel da vi har nedgravet flexrør med snore i så muligheden er der da men det er jo langt nemmere det andet.

Køber i dem i udlandet eller kan man også købe det herhjemme ?

Hej

jesperrl
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 272
Tilmeldt: 08 jul 2008 20:01
Mit fyr: Scotte 16 Kw på opop 418
Areal: 200 m2 + 45 m2
Brændsel: Barlinek ecopellets 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 7800
Dagligt forbrug: ca 20 kg i nov
Årligt forbrug: ca. 7
Geografisk sted: Lyby, Skive

Re: Trådløs interface???

Indlæg af jesperrl » 21 nov 2008 19:17

Jeg tror ikke det går med 40 meter kabel på RS232.
16 KW Scotte sw ver 4.13 på Opop 418 kedel, Alpha pro pumpe, 18 meter 2x32 mm preisoleret pex mellem fyrrum og beboelse, 110 liter vvb i beboelse.


Besvar