Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Loftbeklædning i kedelrum

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Loftbeklædning i kedelrum

Indlæg af Ole S. » 14 nov 2008 11:46

Hej

Ja et eller andet sted synes jeg sku det er utroligt at der ikke kan laves et fælles regelsæt, som gælder overalt, det må man da formode kunne lette fejerens arbejde en del. Og alle vi andre dødelige kunne bare slå op i reglerne, og læse retningslinjerne. Men det er nok alt for enkelt.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør


Thore Jensen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 52
Tilmeldt: 03 jan 2008 22:59
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 137
Brændsel: Piller og træ
Årligt forbrug: Et gæt ca. 6 tons
Geografisk sted: N-Jyll, nord for fjorden.

Re: Loftbeklædning i kedelrum

Indlæg af Thore Jensen » 15 nov 2008 17:15

Hmmm...
Virker den løsning ved strømafbrydelse? ellers så kan man nemt komme på r....., hvis man også fyrer med pinde..

Det er yderst interessant at se hvor bredt lovgivningen bliver (mis-)fortolket af skorstensfejerne.
Da jeg skulle have godkendt mit, var det en farce...

Thore Jensen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 52
Tilmeldt: 03 jan 2008 22:59
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 137
Brændsel: Piller og træ
Årligt forbrug: Et gæt ca. 6 tons
Geografisk sted: N-Jyll, nord for fjorden.

Re: Loftbeklædning i kedelrum

Indlæg af Thore Jensen » 15 nov 2008 17:19

Ole S. skrev:Hej

Ja et eller andet sted synes jeg sku det er utroligt at der ikke kan laves et fælles regelsæt, som gælder overalt, det må man da formode kunne lette fejerens arbejde en del. Og alle vi andre dødelige kunne bare slå op i reglerne, og læse retningslinjerne. Men det er nok alt for enkelt.
Det der gør skam også, men problemet er at skorstensfejere er.. netop skorstensfejere, og ikke brandtekniske konsulenter og jurister...især de lidt ældre af dem kan være noget "udfordret". Samtidig så har skorstensfejere om nogen lavet aftaler om hvem der arbejder hvor, så det er ofte umuligt at få en andens mening

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Loftbeklædning i kedelrum

Indlæg af Troldmand. » 15 nov 2008 20:19

Thore Jensen skrev: Det der gør skam også, men problemet er at skorstensfejere er.. netop skorstensfejere, og ikke brandtekniske konsulenter og jurister...især de lidt ældre af dem kan være noget "udfordret". Samtidig så har skorstensfejere om nogen lavet aftaler om hvem der arbejder hvor, så det er ofte umuligt at få en andens mening
Ikke helt rigtigt, du må gerne hyre en udefrakommende skorstensfejr til at blive din ny skorstensfejer, det kostre bare lidt mere. Du må også gerne kontakte teknisk forvaltning ang. dine misfornøj over din skorstensfejers beslutninger. Du må også gerne mod betaling få en fremmed skorstensfejer til at tilse dit fyrrum i tilfælde af uenighed med din fejer. Jo mulighederne er mange.

Thore Jensen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 52
Tilmeldt: 03 jan 2008 22:59
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 137
Brændsel: Piller og træ
Årligt forbrug: Et gæt ca. 6 tons
Geografisk sted: N-Jyll, nord for fjorden.

Re: Loftbeklædning i kedelrum

Indlæg af Thore Jensen » 15 nov 2008 20:55

Troldmand. skrev: Ikke helt rigtigt, du må gerne hyre en udefrakommende skorstensfejr til at blive din ny skorstensfejer, det kostre bare lidt mere. Du må også gerne kontakte teknisk forvaltning ang. dine misfornøj over din skorstensfejers beslutninger. Du må også gerne mod betaling få en fremmed skorstensfejer til at tilse dit fyrrum i tilfælde af uenighed med din fejer. Jo mulighederne er mange.
Troldmand, læs hvad jeg har skrevet.. jeg har intet skrevet om reglerne på et frit marked :)

Jeg er skam udmærket klar over hvad jeg har ret til at tilkalde og hvordan et frit marked burde være indrettet.
Men sagen er den at de ofte simpelthen har delt landet (i hvertfald N-jyll) stramt op, og det respekterer de i høj grad internt eller som det hedder når man f.eks. forsøger at få en fejer fra Hjørring eller Sæby komme forbi "nej, der kører jeg ikke" selvom man tilbyder betaling for kørsel er svaret stadig det samme og de er meget vedholdende uagtet argumentation..

Thore


Besvar