Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Woody øv hvor kedeligt!

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
epo
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 255
Tilmeldt: 29 jun 2008 22:12
Mit fyr: Scotte 16 kW + OPOP H418
Areal: 239
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: 34kg Nov/Dec i snit
Årligt forbrug: 9 paller

Re: Woody øv hvor kedeligt!

Indlæg af epo » 11 nov 2008 08:13

Bop skrev: Hvis i stod og skulle købe ville i så vælge woody igen og hvis ja så bør man vel købe Biocomfortkedlen når nu den alm er dårligt isoleret ??
Ville helt klart vælge Woody (Scotte) + OPOP igen.
Mit fyrrum er inde i beboelsen, så jeg tror ikke jeg får så meget ud af at vælge comfort modellen. Tvivler på mer prisen vil tjene sig hjem. Måske jeg selv forbedrer lidt op OPOP'ens isolering engang, når jeg lige får tid.

Efter 3 mdr. drift er jeg stadig ovenud tilfreds icon_cheesygrin.gif

OPOP er stadig en super kedel efter min mening. (til prisen, altså).
Bevares, man skal måske lige pille lidt hist og her, for at sørge for at lågerne og bunden er helt tætte. Isoleringen kunne være bedre. Og den kunne måske have været indrettet, så al asken havner i askeskuffen istedet for at havne ved siden af.

Den er stadig super nem at rengøre. Dejlig nem at se til ilden. Direkte udsyn til brænderen og ilden. Jeg har ikke set antydning af kondensering invendig, selv ved meget lave kedel temperaturer, så jeg tror ikke vi vil se nogle tilfælde af tærring foreløbig. Effektiviteten kan ikke blive meget bedre (kan dårligt tillade mig at køre med lavere røgtemperatur i min skorsten). Den er lille og let at håndtere (hentede den på en trailer og installerede den på én aften - alene).


T-race
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 08 okt 2008 07:37
Mit fyr: Woody brænder på opopkedel
Areal: 120m2
Brændsel: barklinek
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Nørre Aaby. Fyn

Re: Woody øv hvor kedeligt!

Indlæg af T-race » 11 nov 2008 10:16

Lige mine ord. Har godt nok kun haft anlæget i en måned men er fuld ud tilfreds med det. Bruger ca 16 kg i døgnet inc 110l vvb. Og der blir ikke sparet på varmen.

smalspor
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Re: Woody øv hvor kedeligt!

Indlæg af smalspor » 11 nov 2008 10:30

Nu har jeg efterhånden kørt med min Woody og OPOP i lidt over et år og jeg vil da sige at jeg er nogenlunde tilfreds, men det kan sagtens blive bedre. Her tænker jeg netop på den meget ringe samlefinish på OPOP´en. Det ligner altså venstrehåndsarbejde (hvis jeg må være så fri) new22 .

1: Jeg slås stadigvæk med at der kommer en lille smule aske ud nedenunder lågen til askeskuffen.
2: Der ryger mere aske ved siden af askeskuffen end i askeskuffen.
3: Temperaturviseren på kedlen er ikke særlig retvisende.
4: Woody´en er meget kræsen med træpiller (Ingen smuld)

Set i lyset at jeg også har haft problemer med el-tænderen (Nu kører jeg med en af de hvide og den har kørt nu en måned uden nogen problemer) så tror jeg ikke at jeg ville vælge den samme kombination igen. Så tror jeg at valget ville falde på en Baxi 1.5 stophierEmbarrassed08HL.gif

T-race
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 08 okt 2008 07:37
Mit fyr: Woody brænder på opopkedel
Areal: 120m2
Brændsel: barklinek
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Nørre Aaby. Fyn

Re: Woody øv hvor kedeligt!

Indlæg af T-race » 11 nov 2008 11:01

Asken lander også alle andre steder end i aske skuffen men jeg bruger en aske suger til at rengøre med.

smalspor
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 111
Tilmeldt: 16 aug 2007 21:51
Mit fyr: Woody 24Kw + Opop H418 kedel
Areal: 230 m2
Brændsel: Neova 8mm
Dagligt forbrug: ca. 40 kg
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Ringsted

Re: Woody øv hvor kedeligt!

Indlæg af smalspor » 11 nov 2008 12:13

Det er rigtigt nok. Jeg prøvede også det med en askesuger, men den støvsuger jeg havde sat til fik jeg et ordentlig rap over fingerne af. Så derfor foregår det med fejekost og fejebakke.


tn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 135
Tilmeldt: 20 jan 2007 14:25
Mit fyr: bio-comfort på tasso-us kedel
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 17-25
Årligt forbrug: 5000
Geografisk sted: sydfyn
Kontakt:

Re: Woody øv hvor kedeligt!

Indlæg af tn » 11 nov 2008 17:06

Bop skrev:Spørgsmål til alle i forhåbentlig glade woody ejere
Hvis i stod og skulle købe ville i så vælge woody igen og hvis ja så bør man vel købe Biocomfortkedlen når nu den alm er dårligt isoleret ??

Tak for svarene
Hej

ja jeg ville heller ikke være betænkelig ved at wælge woody igen.
Jeg har kørt nu i 2 år og 2 mdr. og har endnu ikke haft et driftstop og har ikke skiftet noget, heller ikke eltænder.
Fyr kører året rundt , med ca 6 opstarter om sommeren pr. dag, og ingen om vinteren.
Er monteret på tasso kedel, men hvis jeg ikke havde haft den, ville jeg vælge enten opop eller måske dor.
Så min påstand er, at med fornuftig indstilling og periodisk rensning, er det et meget stabilt fyr.
Kører med original snegl også, og det fungerer også fint.
Hilsen TN
omline fyrdata http://pillefyr.tknweb.dk

jni
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 550
Tilmeldt: 15 jul 2008 15:30
Mit fyr: woody / OPOP418
Areal: 135+70
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 6-8 tons
Geografisk sted: skælskør

Re: Woody øv hvor kedeligt!

Indlæg af jni » 11 nov 2008 18:56

smalspor skrev:1: Jeg slås stadigvæk med at der kommer en lille smule aske ud nedenunder lågen til askeskuffen.
2: Der ryger mere aske ved siden af askeskuffen end i askeskuffen.
.gif
Tænk lige over hvor utæt kedel er hvis der ligefrem kan ryge aske ud af en lukket låge.....,
På et tidspunkt fyrede jeg op fra helt koldt anlæg, så brænder kørte 100%, i kold skorsten. Det væltede ud med røg fra låge over brænder.
Det er bla. pga utæthedderne at det ikke er hensigstmæsigt at køre med iltstyring på en opop kedel, og utæthederne vil uværligt give dårligere virkningsgrad på anlæget (sikkert ikke meget, men det er bare ikke iorden)
Efter min mening får man hvad man betaler for når man køber et woody anlæg, det er billigt og rimeligt nemt at omgås til dagligt. Men det døjer med uens fødning, dårlig forbrænding i lavlast (uden skamol fætter), dårligt isoleret og utæt kedel, og skal tilses lidt for ofte for at fjerne aske/slagger fra hærd (afhængigt af piller)
mvh Jesper

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Woody øv hvor kedeligt!

Indlæg af Bop » 11 nov 2008 19:35

Altså det problem har jeg så ikke med bio18 det er ikke utæt nogen steder.

Men hvad med biocomfortkedel er den så også slem til at blive utæt eller er låg pakninger det samme

T-race
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 08 okt 2008 07:37
Mit fyr: Woody brænder på opopkedel
Areal: 120m2
Brændsel: barklinek
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Nørre Aaby. Fyn

Re: Woody øv hvor kedeligt!

Indlæg af T-race » 12 nov 2008 06:13

jeg har endnu ikke oplevet at min er utæt nogle steder...

jesperrl
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 272
Tilmeldt: 08 jul 2008 20:01
Mit fyr: Scotte 16 Kw på opop 418
Areal: 200 m2 + 45 m2
Brændsel: Barlinek ecopellets 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 7800
Dagligt forbrug: ca 20 kg i nov
Årligt forbrug: ca. 7
Geografisk sted: Lyby, Skive

Re: Woody øv hvor kedeligt!

Indlæg af jesperrl » 14 nov 2008 10:52

Min er heller ikke utæt men der lander aske på gulvet når man åbner lågen da det ikke bar ligger i aske skuffen men over alt indvendig i kedlen.

Jeg er dog enig i at det virker lidt som venstrehånds arbejde. Pris og kvalitet hænger nok nogenlunde sammen
16 KW Scotte sw ver 4.13 på Opop 418 kedel, Alpha pro pumpe, 18 meter 2x32 mm preisoleret pex mellem fyrrum og beboelse, 110 liter vvb i beboelse.


Besvar