Gode argumenter for at vælge Passat C2 ?????

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
SFM6S006
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 7
Tilmeldt: 01 nov 2008 20:23

Gode argumenter for at vælge Passat C2 ?????

Indlæg af SFM6S006 »

Står lige overfor at vælge nyt varmeanlæg. Af en eller anden grund så siger min mavefornemmelse mig at en Passat C2, evt. en C4 med reduktionssæt, kunne være en god løsning. Omvendt bliver jeg i tvivl når jeg hører mere om f.eks. BioWin/Viessmann og BioTech.

Varmebehov: Middelgodt/Godt isoleret, ca. 500 m2 samlet, hvoraf ca. 300 er gulvvarme, 200 radiator, familie på 5.


Er der nogen af Passat brugerne der kan hjælpe mig lidt på vej med gode argumenter for hvorfor at skulle vælge - eller fravælge en Passat?

mvh
Anders

Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: Gode argumenter for at vælge Passat C2 ?????

Indlæg af Raverlution »

Hej.. jeg har en passat c2 med iltstyrring, og er glad for den, den er nem at rengøre, den passer sig selv, stor askeskuffe som ved mig skal tømmes engang hver 2 måned (jeg fyrer med miniflis) den brænder alt, har fyret med korn, miniflis, træpiller, og nu brænder jeg så miniflis det er billigt og syntes også det er det den brænder allerbedst, nogen siger den har et lidt større forbrug end andre men jeg bruger 20 kg om dagen og det er ligemeget om det er 10 grader + eller 10 grader - så det sys jeg er ok. men med dit "kæmpehus":-) ville jeg foretrække en c4 med 650 eller 1000 liters magasin. min onkel har en og det er jo næsten det samme som en c2 bare større men omvendt det er bedre at fyret har lidt for meget at lave en ingenting da den så vil køre på lavlast hele tiden. og derved sode helt vildt, ved ikke om du kunne bruge det ellers må du jo spørge igen.
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb
Besvar