Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af KimW » 03 nov 2008 22:07

MichaelK skrev:
Din ironi preller af på mig. Hvad med køer, grise, høns, og andre former for kød?

Mvh.
Den preller vist ikke helt af på dig :)
Forkellen er den der stiler sig op med et våben og får et kick ud af det, kontra et slagteri med uddannet personale.
Hvis det er så fantastisk en naturoplevelse, så lad det blive ved det og hvorfor så skyde noget overhovedet?


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af MichaelK » 03 nov 2008 22:23

KimW skrev: Den preller vist ikke helt af på dig :)
Forkellen er den der stiler sig op med et våben og får et kick ud af det, kontra et slagteri med uddannet personale.
Hvis det er så fantastisk en naturoplevelse, så lad det blive ved det og hvorfor så skyde noget overhovedet?

Med at "prelle af" mener Jeg "at Jeg ikke tager den alvorligt".

Mit indlæg skal læses som en kommentar til det der står mellem linierne i din "ironiske" kommentar.

Hvorfor skyde noget overhovedet? -spørger Du. Ja, det kan der være flere grunde til.
Jagtturen giver naturoplevelsen. Det nedlagte vildt ender i kødgryden.
Kød der bare smager "knald-hamrende" godt. En smagsoplevelse, der er ganske ulig
det sædvanlige gris-, okse-, og kylling man altid kan finde i køledisken i supermarkedet.
Sådan en omgang vild-and med rigtig sovs og kartofler til. Det går lige i bollerne icon_cheesygrin.gif



mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af KimW » 03 nov 2008 22:58

Ja ja, mellem linierne :)
Nu er det også sjældent at man går på jagt efter gris-, okse-, og kylling.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af MichaelK » 03 nov 2008 23:19

KimW skrev:Ja ja, mellem linierne :)
Nu er det også sjældent at man går på jagt efter gris-, okse-, og kylling.
Ja, det sørger slagteriet jo for. Grisen og koen nedlægges med boltpistol. Eller får
bare halsen skåret over så de forbløder. Kyllingen bliver hængt levende op i fødderne,
og sendes igennem et vandbad med elektrisk strøm, der bedøver dem inden i sendes
over i en anden maskine, der flår hovedet af dem.

Vildet lever det frie liv, uden stress og jag, udenfor de store kødfabrikker.
Det BANG slut og hjem i gryden. Jeg ved godt hvad Jeg foretrækker at spise.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af Ulrik » 04 nov 2008 00:10

Tja, hvad skal man sige?
Jeg vil da give Troldmanden helt ret i at de jægere der ikke overholder loven skulle hænges op i nosserne.
Respekt for liv, skal der jages skal det gøres med samvittighed og ansvar.

Som jeg læser det består problematikken i følgende:
Jagt er for sjov, under denne "sjov" sker det at dyr skamskydes og løber såret rundt i en periode.
Det er der ingen undskyldning for.

Jeg har selv været ivrig lystfisker i en længere periode. Jeg mener godt man kan sammenligne lystfiskeri med jagt.
Jægeren får suset når han får vildt på skydeafstand og nedlægger det.
Lystfiskeren får suset når han får noget på krogen, men modsat jægerens sus fortager det ikke så hurtigt. Det fortsætter fra man får bid og indtil fisken er landet.

Jeg forstår godt jægerens lyst til at gå på jagt, men det går galt når de møder og med bajere og gammel dansk som indtages inden jagten.
I alle lag vil der altid være dårlige eksempler, det skal bare ikke gå uder over dem der gør tingene på en ordentlig måde og har evnerne til at skyde.
MvH Ulrik©


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af MichaelK » 04 nov 2008 17:36

Ulrik skrev:Tja, hvad skal man sige?
Jeg vil da give Troldmanden helt ret i at de jægere der ikke overholder loven skulle hænges op i nosserne.
Respekt for liv, skal der jages skal det gøres med samvittighed og ansvar.

Som jeg læser det består problematikken i følgende:
Jagt er for sjov, under denne "sjov" sker det at dyr skamskydes og løber såret rundt i en periode.
Det er der ingen undskyldning for.

Jeg har selv været ivrig lystfisker i en længere periode. Jeg mener godt man kan sammenligne lystfiskeri med jagt.
Jægeren får suset når han får vildt på skydeafstand og nedlægger det.
Lystfiskeren får suset når han får noget på krogen, men modsat jægerens sus fortager det ikke så hurtigt. Det fortsætter fra man får bid og indtil fisken er landet.

Jeg forstår godt jægerens lyst til at gå på jagt, men det går galt når de møder og med bajere og gammel dansk som indtages inden jagten.
I alle lag vil der altid være dårlige eksempler, det skal bare ikke gå uder over dem der gør tingene på en ordentlig måde og har evnerne til at skyde.

Til ovenstående er der kun et at sige. Jeg er helt enig :great:


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af KimW » 04 nov 2008 17:44

Nu er der bare ikke så meget vildt i naturen at alle kan gå ud og skyde aftensmaden, så medmindre at resten bliver vegetarer kan jeg ikke lige se en løsning på problemet med aflivning.
Jeg mener forøvrigt at aflivning med boltpistol ikke er værre end at blive skudt med en riffel/gevær.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af MichaelK » 04 nov 2008 21:01

KimW skrev:Nu er der bare ikke så meget vildt i naturen at alle kan gå ud og skyde aftensmaden, så medmindre at resten bliver vegetarer kan jeg ikke lige se en løsning på problemet med aflivning.
Jeg mener forøvrigt at aflivning med boltpistol ikke er værre end at blive skudt med en riffel/gevær.
Du har helt ret i ovenstående.

Jeg bringer det da også aflivningsmetoderne på banen, da Jeg finder det dobbeltmoralsk at
være modstander af jagt, samtidig med at man gerne spiser maden fra supermarkedets
køledisk.

Vildt som føde, er en luksusvare. I min familie serveres det kun ved særlige lejligheder.
Sådan bør det være. Vildtbestanden kunne ikke opretholdes, hvis jagten ikke blev begrænset.
Og Os, der elsker naturen, ville ikke have et rigt dyreliv at betragte på turen i skov, på
mark, og strand.

Når man så bevæger sig ud på jagt eller fiskeri, så er det en pligt at udøve sin gerning
under hensyntagen til etik, dyrevelfærd, og ens sunde fornuft. Fremtidige generationer
skulle jo også gerne kunne nyde vores naturrigdomme.


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af Troldmand. » 04 nov 2008 21:55

MichaelK
Jo, jeg har fulgt med i hvad du har skrevet i dine indlæg.....

Jeg er nødt til at sige - festen er slut.

Du gætter og vrøvler i en uendelighed, du spiller klog næsten uanset hvad, man bringer på bane. I min tråd "hvordan har dit farvesyn" var du den klogeste, til med (som jeg lige huske) mente du, jeg var for gammel til at være med på den nye teknik. Tak mester.
Og så her, hvordan har dyrene det................Kører det på højtryk igen...
Du synes jeg med mine 50 meter med politi indblandet var småligt (som jeg forstod det) - hvorfor tror du jeg havde politi indblandet???????
Du synes det er ok at invitere kontorfolk mm. med på jagt for hyggens skyld - tak min hue, kan de kun anskyde så lad dem dog blive hjemme.
Og jeg kunne blive ved at plukke i dine indlæg for ligende .
Intet er ment ondt, men jeg har fået nok af MichaelK's overlegende indlæg.
Du svarer sikkert igen med en ordentlig smøre - den får du dog ingen reflektion på.

Undskyld til andre - det havde hobet sig op.

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvordan har dyrene det mon i nat?????

Indlæg af Ole S. » 04 nov 2008 22:34

MichaelK skrev: Du har helt ret i ovenstående.

Jeg bringer det da også aflivningsmetoderne på banen, da Jeg finder det dobbeltmoralsk at
være modstander af jagt, samtidig med at man gerne spiser maden fra supermarkedets
køledisk.

Vildt som føde, er en luksusvare. I min familie serveres det kun ved særlige lejligheder.
Sådan bør det være. Vildtbestanden kunne ikke opretholdes, hvis jagten ikke blev begrænset.
Og Os, der elsker naturen, ville ikke have et rigt dyreliv at betragte på turen i skov, på
mark, og strand.

Når man så bevæger sig ud på jagt eller fiskeri, så er det en pligt at udøve sin gerning
under hensyntagen til etik, dyrevelfærd, og ens sunde fornuft. Fremtidige generationer
skulle jo også gerne kunne nyde vores naturrigdomme.


Mvh.
hej

MichaelK stop nu engang. Du får det hele til at lyde som om det er jægernes skyld at vi har det dyreliv som vi har. Det er noget forfærdeligt vrøvl. Du udtaler dig om noget som du tilsyneladende ikke har en pind forstand på. Naturen kan fint klare sig uden jægeres indblanden.

Jeg har intet imod jægeren der sætter sig ud med sin riffel, og venter på et bytte. Men når der drives klapjagt, er kæden for længst sprunget af. Hvad i himlens navn skal det gøre godt for, at plaffe løs på alt, hvad der bevæger sig har da intet med jagt at gøre. Man skræmmer alt vildt fra vid og sans, og det løber hovedkuls i alle retninger for at undgå vildtfarende kugler. For mig at se handler dette KUN OM EN TING NEMLIG AT NEDLÆGGE ET BYTTE.Måske der er en venlig jæger der kan forklare, hvad der er fasinerende i dette inferno af larm og klappen. Jeg forstår det ihvertfald ikke????????
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør


Låst