Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

scotte

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Re: scotte

Indlæg af petaas » 01 nov 2008 21:24

Hmm ikke lige tænkt over den med lux, har hele tiden kørt med 5 lux fordi min fotoceller har haft det bedre.

Har ikke prøvet den nye 200 watt endnu, men ku være jeg skulle smide den i ( har den liggende som reserve )
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact


Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: scotte

Indlæg af Falck » 01 nov 2008 21:56

petaas skrev:Hmm ikke lige tænkt over den med lux, har hele tiden kørt med 5 lux fordi min fotoceller har haft det bedre.

Har ikke prøvet den nye 200 watt endnu, men ku være jeg skulle smide den i ( har den liggende som reserve )
Jeg har nu heller ikke prøvet 200 endnu, men det er jo ikke altid man får fortalt at den skal sættes op til 100% men de starter squ alligevel. Heldigvis...
Jeg har faktisk også min til at stå på 5lux men plejer at anbefale 6, så er man rimelig sikker på at der er ild. Det væsenligste iforhold til eltændings levetiden, er faktisk sin max drift. Står den til 100 som i de gamle eller 50 som i de nye, ja så er det stadig alt for meget til de fleste huse når det ikke er meget koldt. Min 10kw er pt sat til 40% i max og det betyder altså at den ikke har alle de udsving. Det eneste problem der er her, er at jeg har en 3 vejs honnywell ventil til at lave varmt vand med, og det tager en halv krig og kedlen når somregel at falde til omk 50* før den får magten igen. Så min holdning er klar, eltændereffekten skal så langt ned at den tænder første gang men heller ikke mere, foto skal på 6, og max effekt så langt ned som det er muligt uden at man fryser....
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Re: scotte

Indlæg af petaas » 01 nov 2008 22:05

Hejsa

Kan ikke være mere egnig. Har dog altid en reserve fotocelle, eltænder og smelteslange liggende. ALle 3 ting er træls at undvære lørdag aften
Falck skrev: Jeg har nu heller ikke prøvet 200 endnu, men det er jo ikke altid man får fortalt at den skal sættes op til 100% men de starter squ alligevel. Heldigvis...
Jeg har faktisk også min til at stå på 5lux men plejer at anbefale 6, så er man rimelig sikker på at der er ild. Det væsenligste iforhold til eltændings levetiden, er faktisk sin max drift. Står den til 100 som i de gamle eller 50 som i de nye, ja så er det stadig alt for meget til de fleste huse når det ikke er meget koldt. Min 10kw er pt sat til 40% i max og det betyder altså at den ikke har alle de udsving. Det eneste problem der er her, er at jeg har en 3 vejs honnywell ventil til at lave varmt vand med, og det tager en halv krig og kedlen når somregel at falde til omk 50* før den får magten igen. Så min holdning er klar, eltændereffekten skal så langt ned at den tænder første gang men heller ikke mere, foto skal på 6, og max effekt så langt ned som det er muligt uden at man fryser....
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact


Besvar