Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Der er nu nogle der er fulde af løgn...

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
Besvar
Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Der er nu nogle der er fulde af løgn...

Indlæg af Falck » 01 nov 2008 15:49

Jeg har lige været til "åben hus" hos et firma der bla. sælger solvarme.
Lidt undercover skal man vel være, så jeg udgav mig for at være potientiel solvarme køber.
På deres kæmpe skilt stod der: spar 50% på varmeudgiften.....
50% jow jow, med et solvarme anlæg til under 26000 ink moms men uden montering, det er squ noget der rykker.
Jeg kender da nogle som måske har en lidt bred pensel fra tid til anden, men at bilde folk ind at de med en varmeudgift på 20000 til naturgas kan skære det ned til 10000, det er jo hovedrystende.
Da jeg forelagde ham at jeg gerne ville have det på skrift , ja så....... når jeg nu havde 200m3 skuller der måske 2 fangere til med 25 rør i hver, men så kunne det også helt klart klare det.
Igen forelagt om jeg kunne få på skrift at jeg kunne spare 10000 iforhold til fyring med gas, og hvis ikke at han så betalte resten, ja så startede salgs talen igen.
Prøv at forestille jer at der kommer en ikke så emsig person forbi, og for at vide at man kan spare 50% på varmeregningen for 26000, + montering, så er det da bare med at få det købt...NU
Når så besparelsen istedetfor viser sig at være nærmere 3000 om året og man kommer forbi og vil klage sin nød, tror i så at servicen er særlig stor???

Så det korte af det lange: LYDER NOGET FOR GODT TIL AT VÆRE SANDT, SÅ ER DET NOK DET icon_frown.gif icon_frown.gif
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Der er nu nogle der er fulde af løgn...

Indlæg af søren ø » 01 nov 2008 17:23

Ja nogle gange kan man godt blive rystet af diverse beregninger og salgstaler. Bagefter er det nok kun røv og skosåler man ser af dem
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Re: Der er nu nogle der er fulde af løgn...

Indlæg af Brian B » 01 nov 2008 17:49

Hej
Det er lidt i samme grøft som de hjernedøde reklamer for jordvarme hvor de på landsdækkende tv siger man kan spare 20000kr på varmen....
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

T-race
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 08 okt 2008 07:37
Mit fyr: Woody brænder på opopkedel
Areal: 120m2
Brændsel: barklinek
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Nørre Aaby. Fyn

Re: Der er nu nogle der er fulde af løgn...

Indlæg af T-race » 02 nov 2008 02:07

Ja jeg fik også at hvide at jeg sparer 50% med piller i forhold til olie mit forbrug af olie var 1400liter om året...det er der jo ikke noget galt i.. men her den anden dag fik jeg at hvide at jeg kunne spare 1000l olie om året ved at hulmurs isolere... wau wau sååå jeg kan sku fyre for ingenting he he...

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Der er nu nogle der er fulde af løgn...

Indlæg af MichaelK » 02 nov 2008 05:53

T-race skrev:Ja jeg fik også at hvide at jeg sparer 50% med piller i forhold til olie mit forbrug af olie var 1400liter om året...det er der jo ikke noget galt i.. men her den anden dag fik jeg at hvide at jeg kunne spare 1000l olie om året ved at hulmurs isolere... wau wau sååå jeg kan sku fyre for ingenting he he...

1400 liter olie = ca. 12.500 kr. 50% af 12.500 kr. = 6.250 kr = ca. 3,4 tons piller.

Blev det så dit forbrug?

M.h.t. hulmursisolering, så er besparelsen i bedste fald ca. 25%, oftest en del mindre :shock:



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


T-race
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 08 okt 2008 07:37
Mit fyr: Woody brænder på opopkedel
Areal: 120m2
Brændsel: barklinek
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Nørre Aaby. Fyn

Re: Der er nu nogle der er fulde af løgn...

Indlæg af T-race » 02 nov 2008 10:30

det er føste vinter jeg kører med det... det har kun kørt i fjorten dage.. He He

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Re: Der er nu nogle der er fulde af løgn...

Indlæg af MichaelK » 02 nov 2008 10:40

T-race skrev:det er føste vinter jeg kører med det... det har kun kørt i fjorten dage.. He He
Nå, men så held og lykke med det.
Mit gæt vil være et forbrug på ca 4,5 tons piller alt efter vinterens temperature.


Mvh.



PS.:
@Falck; Undskyld for at køre tråden lidt ud ad et sidespor. Salgstaler- og materiale, skal ofte
betragtes med kritiske briller. Det kan dog til tider være svært for en lægmand at gennemskue
alt glimmeret. Et godt råd vil være, at tage en bekendt; der kender til sagerne, med på råd.
Men lidt uheldigt for sælgeren, når han løber ind i en snu ræv som Dig icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Re: Der er nu nogle der er fulde af løgn...

Indlæg af coctail » 02 nov 2008 11:21

Nu har stokerpro også fået deres egen agent 007! Skal vi ikke give ham "license to kill" løgnagtige sælgere? icon_cheesygrin.gif

Det er grufulgt som de sælgere prøver at bilde en noget på ærmet engang imellem.. Man skulle tilnærmeligvis tro at "før forbruget" med olie tilhører et gammelt hus, hvor isolering er ikke eksisterende og de tal som du får, når du har købt deres "åhh-så-vidunderlige-super-produkt-der næsten-kan-rede-hele-jorden-fra-bin laden", passer med et ny opført 100% isoleret hus, som bruger deres produkt.
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!


Besvar