Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Multi 22 vs baxi forbrug

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
saxe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 sep 2008 12:19

Multi 22 vs baxi forbrug

Indlæg af saxe » 31 okt 2008 21:10

Jeg har kørt med multi 22 med vidarus kedel 18Kw i næsten 2 år, når det har kørt bedst, har det kørt i 1 måned uden driftstop, og der var jeg heldig. Normalt har jeg haft et forbrug på 27kg om dagen. Har nu få et baxi 1.5, og det er jeg glad for, da jeg har et forbrug på ca. 12.5kg om dagen. Så nu har jeg fundet ud af at nogle gange kan det godt betale sig at købe dyrt.


Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Givet likes: 132 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Multi 22 vs baxi forbrug

Indlæg af Troldmand. » 31 okt 2008 22:11

Hej
Lyder ski' rigtigt godt - jeg vil også have en Baxi... Lige nu med Multi 22 og Viadrus, bruger jeg på års' bassis ca5,5 ton piller til 250m2, det vil jeg nu kunne gøre med ca det halve.....Hmmmmm. Har du regnet rigtigt??????

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Multi 22 vs baxi forbrug

Indlæg af thy » 01 nov 2008 02:28

saxe skrev:Jeg har kørt med multi 22 med vidarus kedel 18Kw i næsten 2 år, når det har kørt bedst, har det kørt i 1 måned uden driftstop, og der var jeg heldig. Normalt har jeg haft et forbrug på 27kg om dagen. Har nu få et baxi 1.5, og det er jeg glad for, da jeg har et forbrug på ca. 12.5kg om dagen. Så nu har jeg fundet ud af at nogle gange kan det godt betale sig at købe dyrt.
det var da helt vildt godt :D

det betaler sig at få sit fyr korekt indstillet :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Multi 22 vs baxi forbrug

Indlæg af Ole S. » 01 nov 2008 08:52

saxe skrev:Jeg har kørt med multi 22 med vidarus kedel 18Kw i næsten 2 år, når det har kørt bedst, har det kørt i 1 måned uden driftstop, og der var jeg heldig. Normalt har jeg haft et forbrug på 27kg om dagen. Har nu få et baxi 1.5, og det er jeg glad for, da jeg har et forbrug på ca. 12.5kg om dagen. Så nu har jeg fundet ud af at nogle gange kan det godt betale sig at købe dyrt.
Hej

Tillykke med dit nye fyr, godt at høre du er tilfreds med det og det kører godt.

Et forbrug på under det halve, kan du ikke begrunde med at du har skiftet til Baxi. Der er mange faktorer der spiller ind. Din Multi har ikke været ordentligt justeret ind, og som følge deraf et kæmpe forbrug.

Men lyder til at du har fundet det helt rigtige til dit behov.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

saxe
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 sep 2008 12:19

Re: Multi 22 vs baxi forbrug

Indlæg af saxe » 01 nov 2008 18:28

Troldmand. skrev:Hej
Lyder ski' rigtigt godt - jeg vil også have en Baxi... Lige nu med Multi 22 og Viadrus, bruger jeg på års' bassis ca5,5 ton piller til 250m2, det vil jeg nu kunne gøre med ca det halve.....Hmmmmm. Har du regnet rigtigt??????
Hej troldmand. Det lyder som om at dit multi 22 køre rigtig godt. Jeg har et hus på 100m2, med gulv varme over alt. Mit multi 22 har kørt rigtig godt, til tider. Har haft en fagmand ude og indstille det, men efter et stykke tid kom der lidt smuller i sneglen, og var nød til at skrue den op i brænsel. Efter 3 uger var jeg nød til at tage sneglen ud og tømme den for smuller. Har fyret med flexheat piller, men har prøvet mange andre som det kun blev dårliger af. Lige nu sidder jeg i afghanistan, og konen frøs der hjemme. Så ringede til en vvser og fik det instaleret. Forbruget er hvad jeg har hørt fra konen, 5 sække på 10 dage. men det skal jo nok bruge lidt mere hvis det bliver koldt. Så glæder mig til at se fyret om 20 dage. hilsen saxe ps(Multi 22 og Viadrus billig til salg hehe)


Besvar