Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Crown pillen

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
T-race
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 08 okt 2008 07:37
Mit fyr: Woody brænder på opopkedel
Areal: 120m2
Brændsel: barklinek
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Nørre Aaby. Fyn

Crown pillen

Indlæg af T-race » 27 okt 2008 15:01

Hej. Jeg ville bare lige fortælle om den gode oplevelse, jeg fik første gang jeg bestilte piller. Mandag den 20/11 lavede jeg bestillingen, på de to paller crown piller, som jeg lige ville se hvor langt de ragte. Jeg havde gjort mig nogle overvejelser, hvor pillerne skulle være henne, i mit brænde skur kunne de ikke være, ( det er fyldt med brænde ) hmm så skulle jeg også bare til at køre sækkene i trillebøren, ca 150m fra vejen og til skuret, puha en omgang. Nå valget faldt på min garage, da de to paller kunne stilles på granit skærverne foran carporten, og så skulle de kun slæbes ind i garagen. Tirsdag den 21/11 kom der en bekræftigelse på bestillingen og så var det jo bare og vente. Torsdag hentede jeg fyret, jeg havde taget fri fredag, for at montere fyret, puha jeg glædede mig til at få det gjort. Så blev det fredag og jeg gik igang. Klokken nåede kun lige at blive 12, da der stod en chauffør og påstod at han havde piller til mig, chok det gik stærkt. Pis og lort, skulle jeg nu til at slæbe det lort ind i garagen! som om jeg ikke havde nok at tænke på, med det fyr. Nå men læsses af skulle de jo, efter lidt tilkørsel blev vi enige om, at han ikke kunne smide de to paller af på stenene, da læsse bagsmækken kun lige kunne rage en meter skråt ind over stenene. Kan de ikke stå i garagen? spurgte han så. Jo det kunne de vel godt. Og på hans eget initiativ smed han to træ plader mens jeg febrilsk kastede rundt med rodet inde i garagen for at få plads og vupti så stod der sku lige to paller i garagen. Og så står man tilbage med følelsen af knald hamrende god service og en god samvittighed da chaufføren fik en øl med som han kunne drikke når det blev FYR AFTEN. Ville lige ud med det da jeg syntes det var en overordentlig god service. Som i andre lige skulle høre.


Brugeravatar
kaptajnen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 29 dec 2007 17:27
Mit fyr: RTB 10 V7 styring
Areal: 170m2
Årligt forbrug: ca 5½ ton
Geografisk sted: Herning kommune

Re: Crown pillen

Indlæg af kaptajnen » 27 okt 2008 15:39

Fin service, bruger også selv Crown piller og er godt tilfreds.
Går ud fra at du mener 20/10 og 21/10 istedet for 20/11 og 21/11, idet der næsten er 1 måned til! icon_cheesygrin.gif
Mvh Peter

RTB 10 m/iltstyring, 6.6m2 Batec solfangere, 1200L olietank m/2 radiatorer som solvarme vekslere

Hellere spørge dumt end at dumme sig ved at lade være!

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Givet likes: 296 gange
Modtaget likes: 368 gange

Re: Crown pillen

Indlæg af pelle » 27 okt 2008 16:03

Det var da nemt.
Det var ikke som dengang, jeg bestildte 12 tons flis i 25 kg sække. til den stokerfyr jeg havde. En hs multiheat 1,5.
Troede at de stod på paller på vognen og han ville løfte det ned med gafler.
Men nej, ingen paller eller gafler.
Så jeg måtte rende frem og tilbage, med en sæk af gangen. Det tog næsten 3 timer at læsse det af.

Jeg var segnefærdig og mørbanket. MassageTherapist021.gif

Chaufføren havde god tid, han skulle bare stille sækkene hen til kanten af bilen. Han var tysker og snakkede hele tiden. Jeg fattede ikke ret meget af det tysk og ønskede bare han ville holde kæft. :skyder:

Så sådan noget kan man altså også risikere hvis man er uheldig. icon_frown.gif

Med venlig hilsen
Pelle
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.

T-race
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 08 okt 2008 07:37
Mit fyr: Woody brænder på opopkedel
Areal: 120m2
Brændsel: barklinek
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Nørre Aaby. Fyn

Re: Crown pillen

Indlæg af T-race » 27 okt 2008 19:14

det er korekt det var i denn måned 20/10

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Crown pillen

Indlæg af søren ø » 27 okt 2008 19:30

Hvor bestilte du?
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.


T-race
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 08 okt 2008 07:37
Mit fyr: Woody brænder på opopkedel
Areal: 120m2
Brændsel: barklinek
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Nørre Aaby. Fyn

Re: Crown pillen

Indlæg af T-race » 27 okt 2008 21:41


dreier
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22 feb 2008 15:13
Mit fyr: Baxi multiheat 1,5 350L
Areal: 210
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ca 40
Årligt forbrug: 8-10
Geografisk sted: Sydvestjylland

Re: Crown pillen

Indlæg af dreier » 03 nov 2008 19:31

Hey
Jeg har også lige købt to paller Crown ved BNIMPORT, og det klappede også bare super, pillerne kom til tiden og uden nogle problemer overhovedet!
Men jeg syntes de brænder, lidt underligt. Der er helt vildt meget aske, en meget let aske der hvivel ud i hele fyrrummet når man åbner lågen, det har jeg aldrig prøvet før! Syntes heller ikke at brændværdien er super god, forbruget steg en del da jeg skiftede til crown fra piller fra Rødekro biofabrik (De giver sindsygt meget slagger, kan ikke anbefales) Men det er jo også blivet koldere!
Er der andre der har oplevet det med asken?? kan det være et indstillings spørgsmål???

T-race
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 176
Tilmeldt: 08 okt 2008 07:37
Mit fyr: Woody brænder på opopkedel
Areal: 120m2
Brændsel: barklinek
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Nørre Aaby. Fyn

Re: Crown pillen

Indlæg af T-race » 03 nov 2008 20:54

Min aske er også meget let. og har også tendens til at hvirvle op når jeg åbner låget men jeg tror det i mit tilfælde er varmen der får det til at hvirle op..

klk4
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18 jun 2007 09:40
Mit fyr: Ikke udfyldt

Re: Crown pillen

Indlæg af klk4 » 04 nov 2008 19:57

icon_cheesygrin.gif Crown pillen sælges også i Nordjylland hos KK-Import i Sæby. Super kvalitet og prima service og god pris. http://www.kk-import.com
Hvis man får den rigtige indstilling på fyret er der næsten ingen aske og meget stor brændværdi.
Indehaver af KK-Import

dreier
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 22 feb 2008 15:13
Mit fyr: Baxi multiheat 1,5 350L
Areal: 210
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ca 40
Årligt forbrug: 8-10
Geografisk sted: Sydvestjylland

Re: Crown pillen

Indlæg af dreier » 04 nov 2008 20:03

Hvílket fyr kører du med KLK4???


Besvar